Mateo heeft al heel lang last van, wat wij aanduiden als, groeipijn.
Hij wordt midden in de nacht helemaal overstuur wakker en heeft dan vreselijk pijn in zijn benen.
Het is zo erg dat hij gewoon meerdere keren per nacht wakker wordt.
Kunnen wij hier iets tegen doen?
Misschien wat rekoefeningen voor het slapengaan? of is er een middeltje ofzo?
Nu wrijven we een tijdje over zijn beetjes maar eigenlijk helpt dat niet echt.
Y.ara heeft dat ook geregeld, zelfs eens mee naar de huisarts geweest.
Maar je kan er niets aan doen.De een heeft er meer last van dan de ander.
We geven ter verlichting (op advies van de dokter) paracetamol of een kersenpittenzak ertegen aan, een half uurtje bij ons in bed, dan is het vaak weer over.
Ze heeft het denk ik elke week wel een avond/nacht.
Dikke :hug: voor je mannetje, want het doet zo zeer :hug:
Warm houden en masseren…
Is het enige dat helpt…
Sari heeft het ook, zo zielig!!!
ohhh dat doet zo zeer. ik weet het nog van vroeger. masseren helpt inderdaad. gewoon body lotion oid en dan zachtjes kneden.
Noud heeft dat ook heel erg gehad toen hij 4 was. Een paracetamolletje, warme douche of bad en masseren hielpen wel iets, maar niet echt heel veel. Het is gelukkig tijdelijk, maar wel heel erg vervelend.
Lucas had dat vorig jaar ook, en hij werd echt gillend van de pijn in zijn benen wakker. Een warm bad voor het slapen + daarna masseren werkte bij hem het beste.
En bij een heftige periode met veel pijn en weinig slaap kreeg hij een paracetamolletje.
Ik heb het onderwerp hier ook een keer aangekaart daar lasse in de afgelopen jaren er regelmatig last van heeft (lijkt tegenwoordige minder frequent voor te komen). We deden altijd een pcm zetpil maar op een dag wilde hij dat niet meer en toen las ik hier ook over masseren. Vooral heel erg rondom zijn knieeeen want had een keer gelezen dat het aanhechtingen rondom knieen betreft ofzo. En wonderbaarlijk genoeg leek het hier wel te helpen daar waar hij doorgaans dan om de haverklap in een nacht kermend wakker werd. Maar probeer toch ook nog wel steeds een pcm wat hij de laatste tijd weer iets meer toelaat.
Dank voor alle antwoorden. Dit doen we uiteraard al, maar misschien werkt de gedachte dat het ook daadwerkelijk verlichtend voor ze is.
Wij hebben tovercreme… (uierzalf…) dat helpt heeeeel erg goed. En idd goed masseren…
Lasse had het ineens vannacht weer na heel lang niet - in 1 knie - huilend wakker worden. Heb me een ongeluk gemasseerd (en best een beetje stevig ook) op en rond zijn knie. Hem ook wat laten lopen - en na verloop van tijd zei hij nu wil ik weer slapen. En dat deed hij gelukkig ook.
Ik kan het me nog van vroeger herinneren… :evil: Oh, wat deed dat zeer. Onze oudste heeft het al heel wat jaren. En idd, pcm en wrijven, maar het is meer de emotionele steun die het 'm doet. En ze valt na een tijdje wakker te zijn geweest gewoon om van de slaap.
Mijn oudste heeft het nu ook heel erg…
zijn knieschijven, maar die zit ook echt in een flinke groei fase…
Hij is 10 jaar en zit plots van 128 naar 140 :think:
De tranen lopen soms over zijn wangen…
ik geef hem wel een half paramolletje…
en even niet sporten, beetje rust voor hem nu…
maar idd miss een optie om te masseren…
jasper wil het liefst heel de dag onder de douche staan :?
Echt zielig…
dus heel veel sterkte…
vraag me af zou arnica van VSM niet helpen ?
dat gebruikte mijn mams altijd bij ons als we spierpijn hadden…
mijn oudste heeft er ook last van ineens is hij dan weer een paar keer per week 's avonds wakker grote tranen en klagen van pijn in zijn benen idd…neem hem meestal ff op schoot en leg uit dat hij nu nog groter gegroeid is dan hij al is,idd ook ff masseren en meestal is het na een kwartiertje dan wel over.
gr marina