Groeimeting pretecho

Hoi meiden,

Vandaag heb ik een pretecho gehad en de kleine werd op 30+5 wkn geschat, terwijl de vk op 29+5 zit.

Toen ik aan diegene vroeg die de echo maakte vroeg of het door een groeispurt kwam zei ze dat het niet zo was.

Mini was ook al 1656 gr.

Heeft iemand dit ook meegemaakt? Want het zou echt heerlijk zijn als ik mini een week eerder mag vasthouden :lol:

Ik liep met mijn 20 weken echo ook iets voor en met mijn pretecho ook. geloof 4 dagen, maar bij de 36 weken echo lag ze gewoon op schema :think:

Hoi,

dankjewel voor je antwoord. Met hoeveel weken had jij de pretecho?

euhmmm volgens mij 24 weken, kan ook 26 weken zijn geweest weet het ff niet meer :oops:

onze kinderen hebben alledrie op schema voorgelopen…

De jongste liep met de 20 weken echo 2 weken voor en met de pretecho met 26 weken was dit ruim 2 weken geworden.

Had hem niet eerder in mijn armen (40+2) maar hij was wel een stukje groter als gemiddeld (4700 gram :lol: ).

Overigens wisten we bij hem door vroege echo’s dat de termijn echt klopte en dat hij dus waarschijnlijk wederom groot zou zijn en dat bleek dus idd zo te zijn.

Met 36 weken, lag onze knul ook al op 38 weken schema! :inlove: :inlove: :inlove: (Ben dus 4 dagen voor uitgerekende datum bevallen)

Oke :lol: Ging jullie kindje ook mee in gewicht? Schrok namelijk ook een beetje toen ze zei dat het kindje nu al 1656 gram woog.

zo’n meting is een momentopname he. Kan dus best zijn dat ze volgende week weer op een andere termijn uitkomen. Groeispurtje gehad misschien

De metingen bij mijn pretecho waren toen ook onnodig “zorgelijk” maar dan richting de te kleine kant. Uiteindelijk wordt “zusje” nu gemiddeld geschat, dus niks mis mee. Ik krijg zo langzamerhand het idee dat pretecho-bureaus beter niet meer kunnen meten en dat wij zwangeren het beter aan de vk/ziekenhuizen over kunnen laten om misverstanden te voorkomen…

Zowel bij de pretecho als de 20 weken echo liep mijn zoontje een dikke week voor. Ik ben uiteindelijk met 41 weken bevallen en hij was 8 pond. Het hoofdje liep steeds twee weken voor, dus ik zag er op een gegeven moment wel erg tegenop toen ik overtijd liep.

@kiki1987 wrote:

Oke :lol: Ging jullie kindje ook mee in gewicht? Schrok namelijk ook een beetje toen ze zei dat het kindje nu al 1656 gram woog.

Hier dus wel met 4700 gram op 40 week en 2 dagen :mrgreen:

Onze middelste was met 26 weken overigens 1300 zoveel gram en die woog (zoals voorspelt) dat gewicht x3 bij 40 weken precies. Hij was 8 pond.

Hier hadden ze ook alledrie een groot hoofd, maar als dat er eenmaal uit is komt de rest vaak vanzelf hoor :lol: (bij ons ‘zwaargewichtje’ van 4700 gram heeft de VK het persen naar boven afgerond naar 4 minuten want ze kon het zelf ook amper bijhouden zo snel ging het allemaal).

Hier komen ze gewoon groot, terwijl ik zelf nooit heel veel aan ben gekomen (10/11 kilo) dus dat hoort blijkbaar bij mij/ons en onze kinderen,

Zei een keer tegen een vriendin: lijkt me best leuk een kleintje van 7 pond ofzo… toen keek zij :shock: haar kids zijn namelijk nooit zwaarder dan 2600 gram geweest en 7 pond is voor haar dus al reusachtig :lol:

Levi heeft altijd in de buik voor gelegen qua groei, maar daarop passen ze de uitgerekende datum niet aan hoor.

Zou wel lekker zijn soms haha!

Levi is gekomen met de 41 weken en woog 4010 gram.

2 Maart krijgen we voor zoonlief in de buik een groeiecho, ben erg benieuwd!

Hier ging ie ook mee in gewicht… Bij alle echo’s liep ie voor qua gewicht en met 38+6 was ie uiteindelijk 4235 gram