groeimelk (nr3) / halfvolle melk verschil?

Lianne is bijna een jaar, vandaag op cb zeiden ze: ze mag over op halfvolle melk.

Prima!!

Ik sta nu een beetje in dubio, wilde dr namelijk smorgens groeimelk gaan geven omdat daar naar mijn idee meer voedingsstoffen inzitten.

Is dit zo of heb ik er een broodje aap verhaal van gemaakt?? :think:



Wilde dr smorgens namelijk nog een fles blijven geven.

Pap is geen optie want dan heeft ze niet genoeg zuigbehoefte bevredigd.

De rest van de dag gewoon uit een beker.

dat ik weet is groeimelk nr 3 puur voor de commercie… wij zijn gewoon meteen overgestapt op halfvolle melk, vindt Jayden ook heel lekker :slight_smile:

In groeimelk zitten inderdaad veel meer voedingsstoffen.

Ik vind het per kind verschillen of het nodig is of niet.

Zo heeft Sebastiaan het wel heel lang nog gekregen, want hij was niet echt 1 van de diksten en kon het erg goed gebruiken. Annemieke heeft het niet gehad, want die was wel lekker op gewicht.

Kijk gewoon naar je kind en als jij vindt dat ze het kan gebruiken, gewoon doen. :thumbup:



Groetjes,

Heleen

Ik vind “gewoon” een fles halfvolle melk als ontbijt een beetje weinig.

En merk ook aan Lianne dat ze de nr3 als ontbijt echt nog wel kan gebruiken.

Broodje als ontbijt zie ik echt nog niet zitten, op cb zeiden ze ook dat tot 18 maand ik echt nog wel een ontbijtfles mocht geven.

Ik heb ook nog een maand of 2 groeimelk gegeven, maar ben toen overgestapt naar half volle melk. Ze krijgt elke dag vitamine D snoepjes.

En geen verandering gemerkt ofzo.

Ik zou niet over gaan op nr 3. Gewone volle melk met bambix gaf ik onze oudste altijd, op een gegeven moment zijn we overgegaan op brood.

Pap werkt hier niet, ze heeft op dit moment nog echt de zuigbehoefte bij de eerste fles.

Ik geef haar liever dan smorgens een fles dan dat ze de hele dag met dr duim in de mond loopt :shock:



Volgens een vriendin wordt de zuigbehoefte na 1 jaar minder dus blijf ik het proberen met pap als ontbijt :thumbup:



Heb anders een gillend kind… niet gezellig :wall:

Groeimelk nummer 3 is commercie en niks anders…

Halfvolle melk en daarnaast vitamine D voldoet net zo goed

@pooh wrote:

Ik vind “gewoon” een fles halfvolle melk als ontbijt een beetje weinig.

En merk ook aan Lianne dat ze de nr3 als ontbijt echt nog wel kan gebruiken.

Broodje als ontbijt zie ik echt nog niet zitten, op cb zeiden ze ook dat tot 18 maand ik echt nog wel een ontbijtfles mocht geven.




Alleen half volle melk zou ik ook niet doen hoor, dan hoort er een broodje bij :wink:

Als ze nr. 3 als ontbijt goed kan gebruiken, gewoon doen :thumbup:

Wil ze geen bambix in de fles? Dat hebben wij ook nog heel lang zo gegeven. Dan kan ze toch nog lekker aan de fles zuigen.



Groetjes,

Heleen

Op zich wil ze wel een pap fles als ontbijt maar op de een of ander manier is haar zuigbehoefte daarmee niet bevredigd.

Dan klokt ze zo nog een papfles weg :mrgreen:



Ben dr uit, gewoon tot 18 maand nog een fles nr3 en dan over op thee met een boterham :thumbup: :thumbup:

Maar voor een papfles moet ze toch harder zuigen? Dus ik snap het even niet geloof ik :mrgreen:

Ja dat wel maar korter :mrgreen:

Annemieke had die papfles inderdaad ook altijd in een mum van tijd leeg :mrgreen: .

Fijn dat je er uit bent :thumbup:

Ja maar in nr 3 zitten alleen extra vitamines…het ‘vult’ niet meer hoor :think:

@Mellie wrote:

Ja maar in nr 3 zitten alleen extra vitamines…het ‘vult’ niet meer hoor :think:




Daar denkt lianne anders over :mrgreen:



Ach heb altijd gevaren op mn dochter en dat doe ik nu dus ook maar weer. :thumbup: