groeien baby

hoeveel gram moet een baby groeien per week/maand? Ik geef bv en weeg marlynn zelf (heb zelf een weegschaal ivm mijn werk) maar hoeveel groeien is nu normaal?

In het begin is 100-250 gram per week normaal, dacht ik. Je kunt ook in de curves kijken (omdat links niet mogen: even googlen op ‘groeicurve borstvoeding’).

@ Nienke

Dankje wel…

Ik had al zitten zoeken maar niks kunnen vinden.

Inmiddels ligt dochter lief te slapen dus had ik wat langer de tijd.

En ik vondt het volgende :



Gemeten vanaf het laagste gewicht, zullen baby’s de eerste maanden 140-215 gram per week aankomen. Het aantal plasluiers is dan minimaal 4, het aantal poepluiers minimaal 2. Na ongeveer 6 weken kan het aantal poepluiers sterk afnemen omdat de baby nauwelijks afval heeft. In de maanden 3-6 neemt de groei af: 90-140 gram/week is normaal.



Marlynn is dan nog wel geen 3 maanden maar kwa gewicht aankomen wordt het wat minder. Daar maakte ik me zorgen om…dit ook omdat ze 's nachts doorslaapt…en haar wakker maken is geen optie…want dan drinkt ze niet! Maar het is dus normaal dat ze per week wat minder gaan groeie rond de 3 maanden…

Als je dochter bv krijgt (wat eigenlijk gezien de plaats van je topic wel zo zou zijn bedenk ik me nu ik het typ) is het ook normaal dat de groei wat afneemt rond de 3 maanden. Bij het cb vertelden ze mij dat vergeleken met hun curves (=kv curve) de bv-kindjes minder hard gaan groeien met 3-4 maanden. Verder zijn groeicurves het eerste jaar sowieso zo dat de groei steeds wat minder wordt.

Als ze vrolijk blijft en goed plast zou ik me er geen zorgen over maken. Bovendien zeg je zelf al dat ze 's nachts toch niet drinkt. Dan zal ze het wel niet nodig hebben. Bij bv op verzoek regelen de kindjes het echt wel zelf :thumbup: (en bij mijn eerste heb ik heel regelmatig gewogen en ging het groeien echt in stapjes, met een stukje minder groeien als ze veel indrukken opdeed, zoals toen ze net naar het kdv ging)

dankje, ik geef idd bv :wink:



marlynn is vorige week maar 80gr gegroeid, zij had dr eerste prikjes en ik had een borstontsteking, dus is te verklaren. Deze week is ze 110gr gegroeid, dus prima?! Daarvoor groeide ze tussen de 280 en 180 gr vandaar dat ik bang was dat ze te weinig groeide omdat ze zo veel minder is gaan groeien!