Groei prematuur baby

Hallo hoe zijn jullie kindjes gegroeid toen ze net geboren waren ( pematuur)



Onze dochters zijn op 24 weken geboren, Marin ligt op de intensive care en ze is nu al wat gegroeid! ze is geboren met een gewicht van 667 gram en een lengte van 34 centimeter. Hoe lang zou er ongeveer nodig zijn om haar op een redelijk gewicht te krijgen ? In het ziekenhuis gaan ze uit van een week of 12 om haar boven die 2500 gram te krijgen, maar we moeten er op rekenen dat dat ook langer kan worden! hoe was dat bij jullie?



groetjes Veronique

Gefeliciteerd met je dochtertjes!!



Ik moet zeggen dat ik het niet weet. Noa was met 34 weken geboren en had al een hoog gewicht. Aan mijn reactie heb je dus niks, maar succes en hopelijk gaat het allemaal voorspoedig zodat ze snel mee naar huis kunnen.

Bij onze Amy werd gezegd: reken op de uitgerekende datum…

Amy was 12 weken te vroeg maar met 9 weken ziekenhuis groot en sterk genoeg om mee naar huis te mogen…Maar ik ehb ook kindjes gezien die wel groot maar neit sterk genoeg waren en maanden langer hebben moeten blijven dus eigenlijk is daar niets zinnigs over te zeggen

Marin & Svea* zijn op 24 wkn geboren dus 16 wkn te vroeg! Het maakt me niet uit wanneer ze thuiskomt als ze dan maar gezond thuis komt! maar het lijkt ons dat als ze wat meer gewicht heeft ze ook wat meer kansen heeft! Marin is tot nog toe gezond. Svea* heeft een hersenbloeding gehad :? dat is echt ontzettend moeilijk, en dan vooral het besluit haar te moeten laten gaan :frowning:



Groetjes Veronique

ik ben met 31 weken bevallen

Hij mocht mee naar huis in de 38 ste zwangerschaps week.





Geboorte gewicht was: 1450 gram 38 cm groot

Ontslag gewicht uit ziekenhuis: 2790 gram 46 cm groot.

Hé Veronique, welkom hier! :-

Ik heb je verhalen gevonden en gelezen via zappybaby,… ik wil jullie alsnog proficiat wensen en helaas ook condoleren,…

Svea
is nu bij haar broertje Iben*, … ik weet wel zeker dat hij goed voor zijn zusje zal zorgen…

Veel geluk nog met Marin, ik hoop dat ze gauw aansterkt en mee naar huis mag met jullie!

Veel sterkte! :-



Bieke, de mama van Robbe
, Broes en ?

Hoi Danischa is geboren bij 30 weken en 6 dagen.

Ze mocht met me mee naar huis bij 36 weken 4 dagen met een gewicht van 1756gram.

Ze woog bij haar geboorte 1000 gram.



Het gaat er denk ik vooral om dat ze zich goed ontwikkelen, en daar hoort groeien natuurlijk ook bij.



Bij ons wat het op een gegeven moment zo dat Danischa7/8 voedingen zelf dronk, haar temp goed hield, en geen dipjes meer had enzo.



Veel sterkte met je meisje

Veronique, ik ben heel erg benieuwd hoe het nu met Marin gaat, ik zie dat de tweelingsite niet meer werkt, … dat maakt me een beetje ongerust…

Ik hoop dat ze het nog goed maakt!



Groetjes,

Bieke :-*

Ik zat ook al op de site te kijken en miste het ook al Bietje.



Ik :pray: dat alles goed is.

alles gaat goed hoor :wink:

We zijn hier al een tijdje niet geweest, het is ook zo druk! steeds naar het ziekenhuis en ook nog 2 kindjes thuis rondlopen, nu is het vakantie. pff echt druk druk druk.





de site is nu

http://marin06.beebiesite.nl

Fijn dat alles goed is met jullie :wink: :-*

Veronique wat moeilijk zeg. Een dochter krijgen en een dochter verliezen… Heel veel sterkte met het verlies van jullie dochter, haar laten gaan lijkt mij heeeeeeel erg moeilijk en zwaar. En daarnaast ook sterkte met jullie andere dochter die veel zorg nodig heeft. Ons zoontje is ook te vroeg geboren bij 32,5 week. hij woog wel al over de 2000 gram. zijn gewicht ging goed. In het begin alleen wat dipjes, dit schijnt veel voor te komen, rond een week of 35 geloof ik moet dit over zijn anders krijgen ze coffeine. Ons zoontje heeft coffeine gehad. Maar alles ging goed en hij mocht net iets voor de 37 weken mee. Het zijn verschillende dingen he, kindjes moeten 2100 gram wegen, zichzelf kunnen warm houden en meestal minmaal 37 weken oud zijn, soms een paar dagen eerder, maar voor de 36 weken niet. Het is moeilijk steeds op en neer naar het ziekenhuis en makkelijker zal het niet worden. Het verlangen je kindje mee naar huis te mogen nemen wordt groter…en daarnaast hebben jullie ook nog veel verdriet te verwerken… heel veel sterkte gewenst, ik denk heel veel aan jullie.