hoi hoi
Y.ara wordt denk ik wel 3 van de 7 nachten wakker door extreme pijn in de knieen. Doet zoooooooooooooooooooooooooo zeer zegt ze dan :?
Nu zitten we zelf te denken aan groeipijn??
Namelijk wel eens van gehoord.
Maar wie weet wat ik daaraan kan doen???
Ze heeft een keer een paracetamolletjes gehad en daar vraagt ze nu om,maar omdat zo vaak te gaan geven.lijkt me ook niet wat.
Heeft iemand een ander idee??
Herkent een van jullie dit “probleem”?
Broes had het vorig jaar ook en Senne klaagt nu al een paar weken over pijn in zijn benen,… ik denk ook dat het groeipijn is maar ik doe er verder niet veel mee behalve hen vertellen dat ze aan het groeien zijn .
Wel vervelend dat ze echt wakker wordt van de pijn! :? :-*
K.imberly had pijn in de kuitspieren. Dus ik had een flesje massage- of babyolie op de kamer staan en masseerde dan haar kuitspieren. Daar werd ze rustig van en het ontspande de spieren iets.
Maar met knieën lijkt me dat lastiger. Anders misschien even de dokter voor advies bellen?
Mijn zoon heeft ook veel last van groeipijnen. Ik wrijf over zijn benen en als het heel pijn doet dan leg ik nog wel eens een hittepit (warmtekussen)bij zijn benen .
En dat hebt bij hem heel goed.
Helaas kan je er niet zoveel aan doen
sterkte ermee
Anita
Tych heeft er ook een paar x last van gehad.
Ik ging dan bij hem op bed zitten en wrijven over zijn knieen of benen.
Dat vond hij dan wel fijn en viel dan wel weer in slaap.
Femke had en heeft ook zo’n pijn in haar benen, werd soms gillend/huilend wakker. Vaak heeft ze ook pijn na een dagje weg oid. Door de arts werd het afgedaan als groeipijn, maar sinds kort weten we dat ze hypermobiel is en dat de pijn daar aan gerelateerd is. Ze krijgt nu fysio en moet veel sporten om haar spieren te versterken (al heeft ze meestal na sporten wel pijn, maar dat is nu iets waar ze doorheen moet, hoe vervelend ook).
Wellicht kun je eens bij kenmerken van hypermobiliteit kijken en evt je huisarts vragen als de pijn blijft aanhouden.
Het is met name alleen d`r knie :think: :think:
Andere klachten van gewrichten hoor ik haar nooit over.
Ik ga er volgende week toch even mee naar de huisarts.
Ze moet toch nog keer voor controle van d`r moedervlekken (2 grote)
Ze lijken te groeien,maar denk ook omdat dat komt omdat ZIJ gewoon groeit. Maar toch even na laten kijken ook.
Hoi,
Sam heeft ook heel lang last gehad van groeipijnen, nu af en toe nog, maar niet heel vaak meer. Ook altijd 's nachts en in zijn knietjes en het deed hem ook erg veel pijn. Over de knietjes wrijven, als het heel erg was, gaf ik hem toch een kinderparacetamol, kon hij daarna in elk geval weer slapen. Verder kun je er weinig aan doen, maar het is heel vervelend.
groetjes Shams
Ik had het zelf vroeger heel erg.
Mij hielp dit:
Zitten met benen in rechte hoek naast elkaar…snap je m? Dan met 2 handen op/boven je knie duwen, zo hard als het kind hebben kan. Net of je van bovenaf je voet zeg maar de grond in wil duwen. Zo kun je het hem ook zelf leren, dan kan hij zelf duwen als hij last heeft. Dat was het enige wat mij hielp, iik heb last gehad tot een jaar of 16 denk ik…toen was ik denk toch gestopt met groeien!
Mijn zoontje van 2 heeft het ook heel erg,vooral snachts maar die is dan ook erg groot en blijft te hard groeien.
1m05 en 20,5 kilo is hij nu en het gaat voorlopig denk ook niet stoppen.
Een zetpilltje werkt er goed tegen en masseren ook.
Dit is mijn ventje.
Mijn zoontje van 2 heeft het ook heel erg,vooral snachts maar die is dan ook erg groot en blijft te hard groeien.
1m05 en 20,5 kilo is hij nu en het gaat voorlopig denk ook niet stoppen.
Een zetpilltje werkt er goed tegen en masseren ook.
Dit is mijn ventje.