De eerste was binnen 5,5uur geboren thuis en dat was allemaal goed gegaan… Niet enorm uitgescheurd ed…
De verloskundige denkt dat het mij wel moet lukken om binnen 3 uur een 10-ponder thuis eruit te werken… Als zij er vertrouwen in heeft dan heb ik het ook wel…
Wel zullen ze me dan eerder strippen en mag ik niet teveel overtijd gaan lopen…
Zal je altijd zien dat dit een 6-ponder wordt :lol: …
grts patricia
@babylover wrote:
De eerste was binnen 5,5uur geboren thuis en dat was allemaal goed gegaan… Niet enorm uitgescheurd ed…
De verloskundige denkt dat het mij wel moet lukken om binnen 3 uur een 10-ponder thuis eruit te werken… Als zij er vertrouwen in heeft dan heb ik het ook wel…
Wel zullen ze me dan eerder strippen en mag ik niet teveel overtijd gaan lopen…
Zal je altijd zien dat dit een 6-ponder wordt :lol: …
grts patricia
ja inderdaad haha!
@Kittycat wrote:
Er is mij verteld dat de natuur zelf zorgt voor de meest belangrijke delen. Hoofd is ivm de hersenen die het hele lichaam moeten aansturen heel belangrijk, daar gaat het meest heen. Dus loopt die relatief het minst achter (of in jouw geval loopt die voor)
Hmmm… :think: Mijn beide boys bleken bij de geboorte juist een extreem klein hoofdje te hebben, maar daar is nooit iets van gezegd. Kwam er pas achter toen de ka na dik een half jaar bij de 2e opeens meende dat z’n hoofdje ‘te klein’ was en te langzaam groeide volgens de curve.
Reeks onderzoeken gehad, maar is niets uitgekomen en inmiddels volgt hij ‘z’n eigencurve’ weer. Oudste is prematuur geboren, dus daar was het kleine hoofdje veel minder opgevallen.
Bij geen van beide is er a.d.h.v. (groei)echo’s ook maar iets gezegd over een kleine hoofdomtrek. Volgens mij was die op de echo’s juist steeds ‘goed’…
Tja, ook ik heb zo mijn meningen over groeiecho’s… Heb er 3 gehad.
1e bij de gyn ivm eventuele zwangerschapsdiabetes. Meneer liep 4!!! weken voor op groei qua buikomvang. 2e groeiecho toen ik weer terug was bij de VK, toen liep ie in ene maar 0,5 week voor ( 6 weken later met 35 weken ) en zou 2600 gram zijn. Met 37+1 weer een echo en toen was ie al ingedaald, dus eigenlijk niet meer te meten.
Bij zijn geboorte met 38+6 was Jesse 4235 gram! Dus als de 2e echo klopte zou hij in 3,5 week 1600 gram gegroeid zijn, lijkt me wat veel! En hij liep bij geboorte ook niet maar een 0,5 week voor op groei met z’n 4235… dus vertrouw inderdaad op jezelf en eigen gevoel! En als er echt iets was zouden ze dat wel gemeld hebben hoor!
gr. Louise
Ik heb ook zo mijn bedenkingen over groei echo’s hoor. Ik denk ook dat het ligt aan wie ze maakt…
Mijn oudste werd geschat op tussen de 4,500 en 5,000 kg … :shifty: Geboren op 38 weken met 3,250 gr… 53 cm lang … dus tja …
Deze is de ene keer weer P75 en de andere weer P50. Dus het is even afwachten … hij word geschat bij geboorte op 3700 gr dus i will let jou know
Ja ondertussen heb ik er ook niet zoveel vertrouwen meer in haha, mede door situaties van andere mensen.
We zien wel, me gevoel zegt nog steeds dat dit ook geen kleine zou zijn
nou hou op schei uit over groei echos zeg
ik heb met 32 wken een groei echo gehad en daar kwam dus uit dat
met de metingen van alles eigenlijk me kindje zon 4 wken vooruit liep en zou ik dus die dag 36wkn en 3 dagen zijn!
nu dachten we altijd al wel dat we iets voor liepen met de termijn maar 4 wken was toch wel even schrikken.
nu heb ik een zwangerschaps suiker test moeten doen die is mislukt en moet ik woensdag weer terug naar het zkh om een gyn de beeb te laten onderzoeken!!
ben toch nog best zenuwachtig!!
hier afgelopen vrijdag een 20-weken echo gehad, het kindje zou qua hoofd en buikomvang zo’n 1-1/2 week achter lopen in groei.
Het zit net op of onder de P5, das wel klein dus.
Maar oudste kindje is ook een kleintje en bij hem is zijn hoofdje ook onder de curve ( en trage groei) vanalles onderzocht, tot nu toe niets als oorzaak. Hij doet het verder heel goed hoor!
Maar nu wel ff spannend hoe het bij de controle morgen zal zijn met deze buikbaby, pfff hoop natuurlijk niks ergs, maar ik lees hier nu dus zowiezo veel verschillen ook in een zwschap/ per controle.
groeiecho’s… oeeeehhh… :silenced:
39 weken en 2 dagen zwanger, echo gemaakt, metingen gedaan, 1x, 2x, wel 3x! Een zorgelijke gyn, " ze moet nu wel komen, maar ze is wel dysmatuur, heeft duidelijk een forse groeiachterstand"
39 weken en 3 dagen, Aniek word geboren, 49 cm (geschat) en 3520 gram 8) Tuuurrrlijk, dysmatuur he???
volgende kind, ik had zwangerschapssuiker… kreeg vanaf week 32 wekelijks een groeiecho. Hij was groot, te groot, hij zou wel een 10 ponder zijn, hij zou wel blijven zitten, de bevalling zou zwaar zijn enz enz.
Uiteindelijk kwam hij spontaan, met 39+3 in 3,5 uur tijd zonder enige hulp en hij was nog geen 9 pond. 4460 gram. Ja, wat zwaarder dan zijn zus, maar het was verdeeld over maar liefst 57 cm lengte en dus was het een super dunne baby. Niks spek. Die lange wurm had ik er dus zo uit.
Hij is nog steeds lang en groot. Met 4 jaar heeft hij schoenmaat 30 en kledingmaat 110/116
Mies zou wederom een flinkert zijn, nee echt, de 10 pond zou hij wel halen. Hij kwam met 41+3 en woog 8 pond en 2 ons. Lichter dan zijn broer en net zo lang (ook57 cm) en ook hij was er in een floep uit.
Nu vanmorgen was ik bij de gyn, ben ruim 24 weken zwanger en de gyn ging meten… hmmm zegt hij, ik maak me wel zorgen… dit kindje laat een groei zijn van iets meer dan 19 weken…
Ik was verbaasd en begon te lachen en zei " dat is echt apart, bij de 20 weken echo liep ze gelijk met 20 weken en nu is ze dus gekrompen???" :lol: De gyn blozen, hij zeggen dat zijn apparatuur niet best was en hij zou kijken of hij me bij de echoscopiste ertussen kon duwen voor een korte check.
Daar werd ons meisje opnieuw gemeten en weliswaar lijkt ze wat klein te zijn, maar zeker geen 19 weken.
Ze zat op ongeveer 22+3 en dat is wel minder als de zwangerschapsduur maar de gyn zei dat alles binnen een marge van +14 dagen en -14 dagen eigelijk wel acceptabel is.
Werkelijk… eer ik groeiecho’s nog echt serieus neem, moeten ze wel met ergere marges komen dan 1 of 2 weken wat neerkomt op een millimetertje meer of minder op t beeld.
Groei-echo’s, ik heb er ook niet meer zo’n vertrouwen in.
T. werd geschat op max 2 kilo met 40 weken. Met 4 dagen overtijd was hij 3080gram.
N. werd met 35 weken op 2200gram, met 36 weken op 2315gram. De dag voor de bevalling door vk op 2400-2500gram. Hij was uiteindelijk 2780 gram en 46 cm met 37 weken. Wel klein, maar ze hadden me al bang gemaakt voor couveuzes en alles. Dit hoefde niet.
Liefs Suzanne
tijdens mn zwangerschap had ik elke 2 weken een echo, op het laatst (vanaf w30 ) elke week en de laatste 4 weken 2x per week.
Tijdens alle echo’s zei de gyn: dit wordt een lang kind!! :silenced:
Ik ben bevallen met 39w en Lianne was net50cm en net 7 pond