groei baby

Van de week was ik even op het cb en Lev was in een maand een pond aangekomen, maar geen cm gegroeid.

Ook zijn hoofdje is nog even klein.



Hij is dus vrij kort, 60 cm. en bijna 8 kg.

Erg leuk met kleren want alles zit te strak of het is veel te groot (lang) :mrgreen:



Nu kan ik pas als hij 7 maanden terecht voor de volgende afspraak, maar volgens mij is het wel een goed idee om hem tussendoor te meten? Of maak ik nu van een mug een olifant :wink:

hebben ze wel goed gemeten?

hier zijn ze nl nogal laks, krom beentje bij het meten daardoor heb ik het met Cleo ook wel es gehad en de keer daarna was ze ineens vee langer.



dus ja ik zou nog een keer tussendoor gaan kan nooit geen kwaad

Ok. Lana was in 4 maanden tijd 7 cm gegroeid en 400 gr aangekomen. Dus eigenlijk het tegenovergestelde van Lev.



Mijn mening… als ze aankomen kunnen ze niet groeien en als ze groeien kunnen ze niet aankomen.



Ik liet Lana meten bij het cb. zij was toen 70 cm. 2 maanden later liet ik Lana meten bij de kinderarts toen was ze blijkbaar nog steeds 70 cm. De kinderarts zei al meteen, toen ik daar een opmerking over maakte, het cb doet gehaast een meting met de beentjes niet helemaal gestrekt. Dus daar vertrouwen wij niet op :o



Zegt genoeg lijkt me.



Ik zou me niet al te veel zorgen gaan maken. Doe ik ook niet met het aankomen meer.

Mijn ervaring is ook dat ze op het cb meten met de Franse slag.

Ruben wordt ook gemeten bij de kinderarts en bij het cb. Een keer was het zelfs zo dat ik eerst bij de kinderarts was en een week later op het cb en toen was ie gekrompen :wink: :mrgreen: .

mischa is wel eens gekrompen volgens het CB whahaha en dat zo jong. Thuis nagemeten en er klopte geen reet van…



Dus meet anders even na :wink:

Off-topic maar ik moet hier wel even lachen om de kleintjes die maar krimpen :lol: wassen jullie ze niet te warm :wink:



als je het in de gaten wil houden, zou ik Lev af en toe zelf goed meten Lydia.

lydia,

ik ga ‘regelmatig’ even meten en wegen. Voornamelijk om het op donderdag inloopspreekuur is en donderdag mijn vrije dag. Je moet toch iets doen he… :mrgreen:

En dan zie je wel dat ze gemiddeld lekker hun eigen lijntje volgen! :thumbup:



Maar ik moet zeggen; hier echt een superbureau! :dance: :thumbup:

Hier ook hoor een goed bureau.



Maar over dat krimpen ;-), juist om die reden help ik zelf mee bij het meten en ik zorg ervoor dat die beentjes recht genoeg blijven.



Ik merk het ook aan zijn kleding, hij is écht niet gegroeid hoor in de lengte. Dus ik wacht nog een weekje en dan ga ik weer meten.

Zou me er inderdaad maar niet teveel zorgen om maken hoor, maaruh, hoezo kan je pas met 7 maanden weer naar het CB?

Hier heb ik de volgende afspraak staan bij 5,5 maand…

Hoezo? Omdat ik alleen maar op woensdag terecht kan. De andere dagen moet ik werken.

Heb hier altijd het idee dat het cb er vanuit gaat dat moeders alleen maar thuis zijn. Heel irritant want er valt op die manier bijna geen afspraak te maken.

toevallig vanochtend geweest…



58cm en 5600 gram…

@lydia wrote:



Heb hier altijd het idee dat het cb er vanuit gaat dat moeders alleen maar thuis zijn. Heel irritant want er valt op die manier bijna geen afspraak te maken.




hier dus ook… ze zijn hier open op maandag en donderdag. Maandag werk ik dus kan ik nooit… Krijg ik altijd brieven dat ik op maandag moet komen, ondanks dat ik heb gevraagd te noteren dat ik niet op maandag kan :wall:



Nu moest ik Xander zijn afspraak van de 12e verplaatsen, omdat ik mijn werkdag heb moeten verplaatsen door omstandigheden en nu kon ik pas in het nieuwe jaar terecht voor zijn 4 maanden prik… ja uh, dan is Xander al weer bijna een half jaar…

oja, nou kom dan maar op de 20e… dus ikmoet nog even wachten hoe lang ons knulletje nu is…

maak je maar niet te druk hoor , onze juul haar hoofd was gekrompen hahahaha :wink:



bij het cb was ie 37 cm en bij de kinderarts 2 dagen later 35,7 cm dus neem de maten maar met een korreltje zout hoor :hug:

@lydia wrote:

Hoezo? Omdat ik alleen maar op woensdag terecht kan. De andere dagen moet ik werken.

Heb hier altijd het idee dat het cb er vanuit gaat dat moeders alleen maar thuis zijn. Heel irritant want er valt op die manier bijna geen afspraak te maken.




Jeetje, inderdaad lastig zeg. Wat hebben wij hier dan een geluk met het CB, ik kon kiezen welke dag het beste uitkwam en op die dag maken we dus elke keer een vervolg afspraak. Aangezien ik de wijkverpleegkundige en de arts die er op Vrijdag is het leukst vind, ga ik dus altijd de Vrijdag (is ook goed in te plannen met mijn werk). Hier is dus de eerst volgende controle na de 3e vaccinatie bij 5,5 maand… wist niet beter dan dat dat standaard was :oops: