grijze haren

Ok, ik kan het niet langer meer ontkennen, zo langzamerhand krijg ik steeds meer grijze ‘highlights’ in mijn haar…

Dus nu overweeg ik om toch voor het eerst in mijn leven eens mijn haar te gaan kleuren.

Waar zou ik het beste mee kunnen beginnen? Ik zie zoveel producten in de winkel, kleurspoeling, verf, schuim…

Of kan ik het beter aan een kapper overlaten?

Wat is uiteindelijk beter/duurder? Hoe lang houdt een goedkope spoeling?

Hoe snel zie je uitgroei?

Mijn haar is overigens donkerblond/bruin. Het liefst houd ik het gewoon bij ongeveer mijn eigen kleur of misschien iets kastanjebruin-achtigs. Maar dekt de verf dan mijn normale en grijze haren even goed, of heb ik dan alsnog een soort van highlights (wat misschien niet eens lelijk zou zijn :think: )?

Alle tips voor beginners zijn welkom!

Vooral ook tips om te zorgen dat ik niet binnenkort met groen haar of een bos stro rondloop :smiley:

Tja ik zou zeggen, lekker naar de kapper gaan. :slight_smile:

Die weten wat ze doen en kunnen ook een goede kleur adviseren.

Ja vind ik ook. En de kleur is toch mooier dan uit een pakje.

Naar de kapper is absoluut duurder, maar de kleur is mooier, houdt beter en je krijgt een goed kleuradvies.

Wat je wel zou kunnen doen, is als je eenmaal een goede kleur hebt gevonden, deze zelf kopen bij een kappersbenodighedenzaak.

Naar de kapper inderdaad, zeker als je het nog nooit gedaan hebt.

Ik heb mijn eigen haarkleur vanaf mijn 14e of zo al niet meer gezien en ik werd met 27 al grijs.

Sommige thuiskleuringen pakken niet goed vind ik, Gühl bijvoorbeeld en bij weer andere staat er dan wel op dat het goede grijsdekking heeft maar zie je na een paar weken toch de grijze haren door de kleur heen schijnen (bedoel dus niet de uitgroei)

Nou, jullie zijn wel erg eensgezind in de antwoorden … naar de kapper dus.

Maar daar heb ik eigenlijk best een hekel aan, normaal gesproken ga ik alleen als het echt niet anders meer kan, 1 keer per jaar ongeveer. Dus ik zie me niet ineens elke 6 weken bij de kapper zitten, ook al geeft dat misschien het beste resultaat.

Thuis-verf-tips zijn dus ook nog steeds welkom!

ah… hoe een heerlijkheid, iemand die ook een hekel heeft aan naar de kapper gaan… vind dat dus ook een verschrikking en kom er denk ik 1x per 18 maanden ofzoo :shifty: Kleuren doe ik dus wel zelf, al jaren…

Ik ben inmiddels al 3 jaar aardig grijs, vooral aan de slapen en in mijn nek en ik kleur het met L’oreal excellence creme en eigelijk nog nooit een slecht resultaat gehad. Ik heb bruin haar met veel rood erdoor en neem dus meestal kastanjekleur of mahonie ('s winters vaak mahonie, zomers kastanje) en hek dekt goed, is nog genoeg eigen om bij mij te passen enz.

Verven doe je op vies haar, maar niet te vies. Vooral als ik wax of iets gebruik, dan was ik mijn haar en dan wacht ik 1 dag zodat het normale huidvet weer wat in het haar zit. Maar over haar vol stylingproducten verven pakt meestal niet goed uit. Dan gewoon de verpakking volgen en klaar… mijn haar groeit snel, dus bij begin je met 6 a 7 weken de eerste uitgroei te zien, maar dan wacht ik vaak nog even, omdat de kleur zo dicht bij mijn eigen ligt, vind ik een beetje uitgroei niet storen. Dus meestal zo eens per 10 weken dat ik het kleur en dan gaat het meeste op de uitgroei en een klein beetje de laatste 10 minuten in de rest van het haar…

Met andere merken heb ik beroerde ervaringen… poly color vind ik niet goed dekken en dat pakt dan vlekkerig uit en kruidvat eigen merk vind ik mijn haar extreem bros en droog maken. Dus dan maar duurder, maar toch die excellence creme…

mbt haarkleuringen uit de winkel ben ik erg te spreken over alle kleuringen van l’oreal (ook de duurste…maar geregeld aanbiedingen dus met een beetje opletten hoef je nooit de volle prijs te betalen :))

Heel fijn en zonder ammoniak is l’oreal casting crème gloss met heel veel mooie kleuren. Valt wel iets donkerder uit dan op het pakje!! Overal op internet lees je die ervaring ook, dus ga vooral niet te donker.

Of ze grijs voldoende dekken zou je even op het pakje moeten lezen.

Dan heb je de récital en de excellence nog, allemaal goed als je t mij vraagt. Het zal ook afhangen van welke kleur je graag wil, en in welke lijn die te koop is :slight_smile:

Ik verf ook zelf en de kapper euhm zie ik eens per 2 jaar oid? :o

Nam vaak iets uit de aanbieding of een eigen merkje. Het wisselt ook per persoon vaak hoe iets uitvalt en hoe het pakt in je haren. Duurder is vaak wel wat beter. Heb ongeveer een jaar geleden 2 proefpakjes gehad van John Frieda. Dat is een mousekleuring en moet eerlijk zeggen; pakt goed op mijn haar en is supermakkelijk aanbrengen.

Vooral ook de tip volgen om een dikke laag creme langs je haargrens in je gezicht aan te brengen. Dat voorkomt vlekken en beschermt je huid. Ook opletten bij je oren daar ‘mors’ je vaak verf en krijg je er relatief lastig weer af. Gelijk weghalen dus. Ik wacht toch meestal tot manlief er ook is om dat soort dingen te doen. Die let op de ‘druipers’ op mijn oren, achter in mijn haargrens ed en haalt dat dan met een nat wattenschijfje weg. :thumbup: Mocht je geverft hebben en je vind het resultaat te donker geworden en het is een permanente kleuring; 1 x je haren wassen met een paar druppels afwasmiddel en je haalt de heftigheid van de kleur er wat af. :thumbup: Hier is het bv wel eens te rood uitgevallen en dan werkte de ‘Dreft tip’ (afwasmiddel) erg goed.

Hmm, ik heb juist het tegenovergestelde.

Laten verven bij verschillende kappers. Ten eerste wisten ze nooit welke kleur me stond, ten tweede bleef het nooit langer dan 1,5 week zitten :shock:

Met thuis-verf Syoss bleef het 6 maanden zitten een bepaalde keer :shock: :mrgreen:

Ik verf ook altijd zelf en heb eigenlijk met nog geen enkel merk slechte ervaringen.

Alleen roodtinten blijven bij mij nooit lang zitten,ook niet als ik het bij de kapper laat verven. Na een paar weken heb ik dan gewoon weer donkerblond haar ipv een mooie kastanje of mahonie kleur.

Let wel goed op de verpakking of er 100% grijsdekkend op staat.

Dank voor de tips! En ik ben ook blij om te lezen dat ik niet de enige ben die niet zo dol is op naar de kapper gaan.

Ik ga het toch maar gewoon zelf proberen, lijkt me een mooi experiment voor het komende hemelvaartweekend.

En dan ga ik kiezen voor een wat duurder merk en een kleur die zo dicht mogelijk bij mijn normale kleur ligt, dan kan er vast niet al te veel mis gaan…

haha, de kapper is ook mijn hobby niet hoor, ik raadde het alleen aan omdat het je eerste keer word met verven, dan kun je zien hoe of wat en advies vragen :wink:

Ik vef mn haren al jaren zelf, altijd met Loreal.

Het is makkelijker dan het in eerste instantie klinkt of eruit ziet.

Heb 't een keer bij de kapper laten doen,maar dat blijft net zo lang mooi als dat je 't zelf doet, vind ik dan zonde van het geld. Als 't je gaat om de grijze haren weg te werken zou ik een kleur kiezen die dicht bij je eigen kleur ligt, denk dat dat dan beter dekt.

Ik denk wel dat een donkere haarkleur (en met name als je zelf ook wat donkerder bent) makkelijker mooi te houden is met een thuiskleuring dan blond.

Ik ben van nature blond maar fris graag mijn kleur wat op, maar op den duur wordt het altijd gelig of oranje. Sowieso zijn bijna alle blonde thuiskleuringen vrij ‘warm’, en dat moet ik dus precies niet hebben want dan wordt het gewoon hartstikke oranje.

En een donkere of rode kleur houdt op van nature blond haar ook moeilijk en vervaagt nog sneller. Daarom ga ikzelf liever naar de kapper, want die kunnen de kleur ook goed corrigeren indien nodig.

Ik ga er voor naar de kapper. Niet heel vaak trouwens. Om te voorkomen dat dat nodig is, heb ik gekozen voor highlights in twee verschillende kleuren. De kapper past het dusdanig in dat mijn grijs mooi weggewerkt wordt :wink:

Met highlights valt een uitgroei niet zo op en ik vind het veel levendiger en frisser dan zo’n “egale” kleur. Smaken verschillen natuurlijk he.

Ik heb nogal kort haar (Style Anita Witzier) Maar dan zwart gekleurd. Ik moet elke 6 weken naar de kapper, en ook elke 6 weken kleuren. Maar aangezien dat grapje me veel te duur wordt knip ik elke 6 weken bij de kapper en kleur ik zelf. Ik kies wat er in de aanbieding is en het gaat bij mij altijd goed moet ik zeggen…

hahha geen advies hier, maar ik las op pag. 1 de reactie van Cell over het hekel hebben om naar een kapper te gaan… ik heb er ook zo’n enorme hekel aan. Ik moet wel 1 x in de 6 weken , heb een kort model en heb zwaar en dik haar.

Ik moet ook eens in de tijd wel kleuren, mijn haar is al best lang grijs, dit wordt veroorzaakt, mede doordat ik al heel lang in de overgang zit

( onnatuurlijk ) maar dit helpt niet echt mee natuurlijk. Ik laat het door mijn zus verven, nadat ik bij de kapper er mee ben begonnen.

Als je eenmaal je merk en kleur weet is het prima te doen.

Heel veel succes.

Grijs door de overgang? Dat is nieuws voor mij, ik ken vrouwen in de overgang die niet grijs zijn hoor, heeft daar niets mee te maken :thumbup: