We willen op verzoek van Laura een etentje in Halloween stijl organiseren, dus met eng en griezelig eten (voor kinderen). Wat zou er op het menu kunnen staan?
Ik zit te denken aan dingen als:
afgehakte vingers in bloed (knakworstjes in tomatensaus)
wormen (spaghetti)
drakenogen (gekookte eieren)
Iemand nog meer inspiratie of ideeën voor een leuk toetje of drankje in het thema?
De spinnen maken wij door een gehaktballetje te kneden en daar een aantal spagetti’s doorheen te steken. Deze worden bij het koken in de soep slap dus echte spinnepoten.
Gelatine pudding in rietjes gieten en zo laten opstijven. Erna uit de rietjes knijpen…wormen… 8) Als je er dan nog chocolade saus over zou doen zitten ze in de modder.
Bij de taartenwinkel hier verkopen ze eetbare ‘oogjes’ die kunnen samen met wat ijs en aardbeiensaus ook wel een eng toetje zijn. Oogjes kun je ook zelf maken met witte en zwarte marsepein. Of alleen een rondje zwarte marsepein op een bolletje vanille ijs met saus.
Oh wat goed dat ik dit lees zeg…wij vieren hier thuis ook halloween. Decoratie is binnen en moest nog nadenken over de hapjes, dus dit topic is :thumbup: :thumbup:
De spinnen maken wij door een gehaktballetje te kneden en daar een aantal spagetti’s doorheen te steken. Deze worden bij het koken in de soep slap dus echte spinnepoten.
Bloederige taart.
Quiche met tomaten vulling.
De soepballetjes had ik al eens eerder van je gelezen en eens op de bso gemaakt. Ze vonden het erg leuk! Echt een aanrader.
En oh die afgehakte vingertopjes :lol: :lol: Leuk om meer ideeen op te doen.