Griezelfeest oudere meiden

Help… Morgenavond hier griezelfeestje. We gaan als het weer het toe laat het bos in maar het lijkt niet zo gunstig. En ik heb even geen slechtweer-programma inspiratie…

Iemand?

Het huis versieren, met landbouwplastic, spinnewebben (watten), spinnen, halloween spullen… Groene ranja, groene gelatinepudding maken, griezelfilm kijken, schminken, uilenballen ergens vandaan halen en onderzoeken, Griezel muziek op de achtergrond, frietjes eten met oranje of groene mayo (kleurstof)…



Als mij nog iets te binnen schiet laat ik het nog weten…

Ik denk dan inderdaad gelijk aan een soort spookhuis van je huis maken zoals hierboven al gezegd is. Alles donker en speurtocht waarbij ze ‘enge’ dingen moeten doen. Bv een doos met spaghetti waar je je hand in moet steken en iets uit moet vissen, zonder dat ze zien wat ze doen :mrgreen:

Thriller van Michael Jackson op de achtergrond of gewoon kijken met alle lichten uit.

Mijn zoon is een jaartje jonger, maar we hebben hier ook een griezelfeest gehad. Idd spaghetti waaruit ze (oogballen)stuiterballen moesten graaien, met wc papier een mummiewedstrijd (dat vond iedereen denk ik nog wel het leukst), een heksendrank maken (moet je ff googlen, met koffiemelk en soda gaat het echt bruisen, kleurstofje erbij helemaal leuk). Ik denk nog ff verder weet het niet meer zo goed :think:

bij mijn vader staat een heel cool draculaspel, met een cassettebandje (woej!) met enge muziek, end an zijn een paar mensen dracula en als de muziek stopt moet iedereen bij elkaar komen. Een beetje weerwolven maar dan met echt rondlopen in het donker en zo. Jij hebt dat spel vast niet, maar je kunt misschien wel in die richting denken?





en ik heb hier voor mijn veeeeel jongere zoon afgelopen week dus een heksenfeestje gehad, veel is ze te oud voor, maar ik denk dat de toverdrank ook bij AS wel succes zal zijn. Ik had voor ieder een potje verzameld, en dan mochten ze omstebeurt de ingredienten erin doen (en die geef je dan uiteraard heel enge namen). Ik had beetje water, azijn, bakpoeder en groene limo. Gaat ook lekker bruisen.(al waren de kinderen te gul geweest met het water).

qua spellen: helemaal in het donker zitten en dan omstebeurt (zonder afgesproken volgorde) tellen, en dat niemand dan tegelijk mag tellen, is geloof ik ook best spannend. En iets met zaklampen en zo? Of blindemannetje met wat extra elementen om het nog spannender te maken?

Nachtwacht!! Kei gaaf spel. verstoppertje in het donker. Iedereen krijgt een nummer, 1 iemand moet iedereen gaan zoeken door een nummer te roepen, bijv: “Nachtwacht nummer 1”, degene met nummer 1 maakt dan een klein geluidje. Zo moet de zoeker iedereen zoeken…

Dank jullie :-*

Lastige leeftijd is dit, veel zit op het grensje van de kinderachtig en dat vinden ze tegelijk ook weer leuk :mrgreen:



Morgenochtend even programma in elkaar draaien, weerwolven kan ook prima :thumbup:

Oh ja…nachtwacht deden wij vroeger ook héél vaak op feestjes!

Vonden we echt superspannend.



Maar misschien vonden we vroeger dingen spannend die nu op die leeftijd niet spannend meer zijn :wink: .