Griepje?? Is dit schadelijk??

Hoi Allemaal!!



Ik ben deze week 10 weken zwanger van de 1e!! Heel spannend allemaal!! Maar ik maak me toch een beetje zorgen, ik ben de hele week al grieperig en heb ontzettend last van diaree (sorry) is dit schadelijk voor mijn kindje?? en wat kan ik doen tegen de diaree?? omdat ik geen medicijnen kan gebruiken.



Liefs Liesje

Als je koorts krijgt moet je wel de vk/gyn waarschuwen, koost is niet goed!



Verder… goh ik wist niet dat je geen medicatie mocht gebruiken. Toen ik 7 weken was had ik ook diaree en niet zo zuinig ook. Het was >30 graden (juli 2006, remember?) en ik kon niet meer. Toen nar de apotheek geweest en immodium gekocht. Was geen probleem volgens de apotheker. Na 1 tabletje zat ik een week dicht en heb verder nergens last van gehad. :think:

een gewoon griepje kan niet zoveel kwaad volgensmij.

maar je moet wel oppassen.

toen bij ons op het werk infenzuela heerste moest ik ook thuis blijven.

zou even de dokter bellen als je het niet vertrouwd.

beterschap :hug:

wat ik er nog bij wou zetten het gaat voornamelijk om de eerste 3mnd van de zwangerschap dat je een beetje moet oppassen met firussen.

dus zoals je bijvb koorts krijgt.

Bedankt voor jullie reacties!! Ik ga morgen ook ff naar de apotheek om immodium te halen, hoop dat t snel beter gaat!!

norrit mag altijd volgens mij…

Maar ziek zijn is niet erg hoor alleen hoge koorts kan gevaarlijk zijn voor het vruchtje nu!

Blijf drinken iig…maar de beeb pakt wel alles dus die groeit wel door :inlove:

Koorts is toch niet goed in welke fase van de zwangerschap dan ook? Of je nu in het 1e 2e of 3e trimester zit… :think:

yep koorts is nooit goed…maar de eerste 3 maanden is een plotselinge stijging van lichaamstemp. echt slecht mede omdat het vruchtje dan veel ontwikkelingen doormaakt.

ik zou liever immodium gebruiken dan norrit, zo wie zo voor iedereen.

bij norrit kun je bijverschijnselen krijgen die niet prettig zijn.

ik werk met oudere mensen en wij gebruiken altijdt immodium maar nooit norrit. ik ben zelf ook een keer goed ziek geweest mededankzij de norrit. tip voor iedereen :wink:

Ik heb vanavond immodium gehaald maar in de gebruiksaanwijzing staat dat je het alleen mag gebruiken in overleg met je arts… ik probeer nu eerst ff roosvicee stop, bananen en beschuit en dan zie ik morgen wel weer!! Ik vind het wel een beetje eng zo, ben best bang dat ik mijn kindje verlies, maargoed we hopen het beste er maar van, dinsdag weer naar de gyn…



Liefs

Meid door een buikgriep verlies je NIET je kindje!!!

Echt niet!!

Roosvicee stop is ook :thumbup: en hoe dan ook gewoon blijven drinken!

Die diaree is vervelend voor jou maar je kindje krijgt echt alles wat hij-zij moet krijgen,je lichaam zorgt namelijk daarvoor en het beebje gaat vóór jezelf :wink:

Lieve renzosmam!!



Bedankt voor je lieve woorden!! Ga nu lekker slapen!! Trusten allemaal!!



Liefs

Tijdens de zwangerschap van Rhodé ben ik ook erg ziek geweest.

Heb toen uiteindelijk de dokter gebeld omdat ik al 2 dagen 39 graden koorst had.

Hij zei toen dat je kindje hardstikke goed beschermd zit, maar dat je niet langer dan 3 dagen >39 graden mag hebben.



Diaree is gewoon hardstikke vervelend, maar als je genoeg blijf drinken is er niets aan de hand hoor.



Ik snap je ongerustheid wel hoor…phoe…het is ook allemaal hardstikke spannend het eerste trimester!



Ga lekker op bed/bank liggen, en rust lekker uit. Je kindje kan heel goed voor zichzelf zorgen :wink: die pakt wel wat hij nodig heeft om lekker verder te ontwikkelen en groeien.



Beterschap! :-*

Haai meid…graag gedaan hoor!

Hoe voel je je nu?

:hug:

Haaaaaaaai



Een stuk beter nu!! ben vandaag nog binnengebleven en dat doe ik morgen ook nog, maandag maar wwer gewoon aan t werk, heb gisteravond ff een banaan gegeten en 2 glazen roosvicee en de diaree is weg!! Gelukkig!!



Fijn weekend nog…