ik weet dat ik me gelukkig mag prijzen met een gezonde dreumes,maar nu heb ik toch een keer advies nodig.
floris heeft nml nog nooit de griep gehad tot nu !! het is ook de eerste keer dat hij flinke koorts heeft.( 39,7) :shock:
aangezien het voor mij de eerste keer is om een ziek kindje in huis te hebben met griep vraag ik me af wat de do’s en dont’s zijn met hem.
moet ik hem nu luchtig kleden en wat verstaan jullie daaronder?
wel of geen parramolletje doen? ik heb het wel gedaan nml.en zoja hoe vaak?
hij wil niets eten…( is dat erg?)
drinken doet hij wel…
hij huild constant en wil veel slapen en is enorm hangerig.ik laat hem dan lekker slapen.
kortom ik zou wel wat advies kunnen gebruiken :oops:
ach gos :hug:
niet eten is niet erg, niet drinken wel, maar dat zit dus wel goed. mooi!
verder geef ik bij zulke hoge koorts ook wel parazetpillen, voornamelijk ook om te kijken of ik de koorts daarmee naar beneden kan krijgen. Als dat niet lukt, is het voor mij een teken dat er iets meer aan de hand is, dan gewoon een griepje (al is dit allemaal niet wetenschappelijk onderbouwd hoor).
en verder idd lekker lang laten slapen, dat is toch beste medicijn.
gisteravond begon de koorts en heb hem toen een zetpil gegeven. 3 uur later heb ik hem weer getemt en toen was het nauwelijks gezakt van 39,7 naar 39,1 ik heb hem voor we gingen slapen nog een zetpil gegeven en vanochtend was het om half 7 nog 39,1 .
eergisteren heeft hij voor het eerst overgeven.en gisteren sloeg hij steeds met zijn handjes tegen zijn hoofd aan dus ik ga er maar vanuit dat hij griep heeft met hoofdpijn… he wat rottig dat ze nog niets kunnen zeggen … :?
aah gossie…
tip van mijn moeder: sokken nat maken met azijn.Evt.extra sokjes eroverheen en de koorts verdwijnt!
Kindje lekker laten slapen,wel laten drinken,elke keer aanbieden.Op de verpakking van de parac. staat wel hoeveel hij mag(ff kijken naar gewicht).
en natuurlijk knuffelen!!!
:mrgreen: we zitten in hetzelfde schuitje
ook hier voor het eerst een zieke,maar hier (nog) geen koorts
wil ook niet eten maar wel drinken,slaapt ook veel
hier geen zetpil gegeven want hij heeft geen koorts
beterschap voor de kleine :-*
vanmorgen later was zijn temp ineens 40,4 dus ik schrok wel…
ik heb hem gelijk weer een zetpil gegeven en de huisarts gebeld voor de zekerheid. ik kreeg wat tips en adviezen mee die ik ga uitproberen en wat dingen waar ik op moest letten en als er iets zou veranderen bv dat hij vlekjes kreeg of suffig werd of geen plasluiers meer had moest ik gelijk bellen…
ik kreeg als tip mee dat ik hem moest afsponzen met lauw water en dat heb ik gedaan…het scheelde al snel een hele graad :thumbup: en verder zijn gezichtje en nek en polsjes moest deppen met koude natte doek.
dit vond hij niet leuk (huilen) maar het hielp wel.
hij is er net even een anderhalf uurtje uit geweest na 3 uur geslapen te hebben vanmorgen en nu ligt hij weer lekker te slapen
goss wat zielig is dat als je kleintje ziek is zeg
Ach gosie, arm ventje!
Beterschap en ik hoop dat hij snel opknapt.
Als hij tegen zijn hoofd blijft slaan of aan zijn oren gaat trekken/zitten, dan kun je ook even de huisarts laten kijken naar een oorontsteking.
Liefs Suzanne
Ivan had het ook vanaf zaterdag hoge koorts. Hij heeft nu een ab kuurtje eindeiljk lijkt hij op te knappen. Ook hangerig veel slapen en niks willen,
Als de koorts blijft toch even langs gaan bij de ha voor eventueel ooronsteking
Floris doet het an sich best aardig met het wel blijven drinken en plassen etc en veel slapen. Van niets knap je zo op als goed slapen.
Ga maar na hoe bij jezelf een griep verloopt. De eerste dag bagger, belabberd etc, veeeeeeel spierpijn en hoofdpijn meestal. De tweede dag trekt het al ietsjes weg maar ben je nog nergens toe in staat. De derde dag is er verbetering en durf je bv zelfs een beschuitje of beetje bouillion (mss lust hij dat wel? Zouten aanvullen is goed nl) te eten/drinken. Kippesoep knap je echt super van op en Floris mag gerust de bouillion van een kom kippesoep uit een anti-lekbeker oid drinken. Casper heeft hier toen hij 7 maanden was tegelijk met ons griep gehad. De koorts was eerst ook amper te drukken maar de tweede dag was het met paracetamol heel goed onder controle te houden. Beterschap!
dank je wel voor alle tips meiden,maar het is al niet meer nodig
de koorts is weer net zo snel verdwenen als hij kwam :thumbup: wel is hij nog ietjes hangerig en knuffelig maar dat is te verwaarlozen.
Super meis! En een beetje knuffelig af en toe is ook wel lekker. :inlove:
Lekker nog een beetje vertroetelen hij is wel een bikkeltje! :thumbup: