Griep tips

Ik heb al een paar dagen flink last van verstopte neus, vast zittende hoest, en pijnlijke gewrichten. Ik probeer het tegen te gaan met veel hete thee met honing en citroen, en verse jus d’orange.



Heeft iemand nog tips voor natuurlijke griep-bestrijding? Iedere nacht als ik lig, lijkt het alsof mijn longen vollopen met slijm, en word ik wakker met rattelende adem. Ik ga Woensdag weer terug naar mijn werk, en wil graag een goede nacht rust hebben!



Hellup!! :frowning:

sorry meis ik heb geen tips voor je.

ik heb het gelukkig nu net achter de rug, ik ben ook in jaren lang niet zo ziek geweest. heel veel beterschap en ik hoop dat je gauw beter wordt :hug:



ps: alleen voor de verstopte neus had ik een neus spray gekregen van de huisarts die ook de hoofdpijn zou moeten laten zakken maar dat hielp niet echt.

vind neusspray wel een verademing. en heb glaasje water naast m’n bed staan…

en… hoestdrank gekregen van de dokter… laat ze maar zeuren dat het niet zou helpen… ik vind van wel en de dokter ook!!!

Ik zal vanavond alle kussens in het huis onder mijn hoofd en rug leggen, zodat ik zo’n beetje rechtop slaap. Misschien dat mijn longen dan leeg blijven van slijm. Ik mis slapen. zucht

Als het niet lukt, zie je waarschijnelijk wel een berichtje van mij…om 3uur 's ochtends!



Ondertussen probeer ik een ticker in mijn profiel te zetten. Grrr.

Een opengesneden ui naast je bed tegen de verkoudheid.

Ik heb laatst 's nachts een dropje in mijn mond gestopt tegen de hoestkriebel. Werd ik 's ochtends weer mee wakker :sick: maar het hielp wel…

Mijn buik-bewoonster heeft zo haar ideeen over drop of chocola…ik kan het echt niet zien nu! Ik mag fanta drinken, of navel sinaasappelen eten. Verder word ik vrij snel misselijk van ander eten.



Ik zou een ui kunnen proberen…hoewel ik weet dat Si er over zal klagen. Ik slaap overigens nog steeds met het raam open, omdat ik anders echt mijn bed uitdrijf van het zweten.

Na het eerste trimester is Echinacea veilig in de zw.

Neem het dan wel op de juiste manier in:

  • Acuut 50 druppels en daarna iedere twee uur dertig druppels gedurende de eerste dag. Daarna afbouwen tot driemaal daags dertig druppels tot de symptomen verdwenen zijn. Let op: zorg dat je een tinctuur hebt met minimaal 50% wortel (radix). Die van Vogel bevat bijvoorbeeld maar 5% wortel en is mi daardoor niet effectief genoeg.



    Een Echinaceakuur zou ik alleen aanraden als je vaak ziek wordt/bent; dat is dan maximaal zes weken lang driemaal dertig druppels per dag. Dus niet zoals vaak gezegd wordt ‘de hele winter door’ of ‘als de R in de maand is’; na zes weken is het niet meer effectief en moet je een pauze inlassen.



    Verder kun je kamillethee nemen.

    Ik vind eigenlijk wel dat als je nog niet beter bent tegen die tijd, je jezelf gewoon ziek moet melden. Griep die je niet goed uitziekt kan ‘blijven hangen’ en bijv langdurige vermoeidheid geven.

Ah bedankt. Morgen een open drogist zoeken en een flesje halen. Ik heb wel thee waar dat in zit, dus die drink ik zo 6x per dag met honing en citroen.



Heb een behoorlijk slechte nacht achter de rug. Maar ik heb Noah belooft hem naar de Alvin & The Chipmunk film te nemen, dus daar ben ik me nu even op aan het voor bereiden. Ik lig in ieder geval om 8uur op bed vanavond!

stomen stomen en nog is stomen!!!



met kamillethee stoom ik zeker vier keer overdag en het wil ook nog wel voorkomen dat ik et snachts doe… het is niet los te krijgen hier!!



hier geen keelklachten verder… alleen longen en zware verkoudenheid!

sauna!!



ik hou daar niet van, maar als mijn vriend verkouden is/wordt gaat ie gelijk de suana in (so. hebben er 1 in de tuin dus dat scheelt) en dan is het zo over bij hem.