Wie kent het? Een Griekse voet: dan is je tweede teen langer dan je grote teen. Volgens de oude grieken was het een schoonheidsideaal, en zou je heel ambitieus zijn als je dat hebt. Ik vind het eigenlijk alleen maar onhandig: als ik de trap op loop stoot ik die stomme tenen altijd. Bij schoenen zit ie bij passen niet zo in de weg, maar als je er echt mee gaat lopen zit ie wel altijd in de weg. Die stomme tenen doen ook altijd pijn aan de bovenkant. Fijn hoor zo’n schoonheidsideaal :roll: (had ik al gezegd dat ik dus echt gruwel van voeten?)
Mijn man heeft dat ook, en heeft scheef gegroeide tenen of het daardoor komt geen idee. Komt een x dat ie geopereerd moet worden.
Maar ben blij dat ik ze gewoon van groot naar klein heb lopen, want vind het er niet zo mooi uit zien zo’n lange teen naast je dikke teen.
En daarbij lijkt het me ook vreselijkkkk iritant in schoenen etc.
Maar ik gruwel ook echt van voeten behalve die van mijn meisjes :mrgreen:
Verhip, heeft dat echt een naam?? Nooit geweten… ik heb het ook, en vond (en vind) het lelijk! Van onhandigheid merk ik niet echt wat, alhoewel mijn tweede teen een aardig stuk uitsteekt ten opzichte van mijn grote teen. Maar inderdaad, met schoenen kan hij met lopen aardig in de weg zitten. En met sandalen en slippers is het geen fraai gezicht, al heb ik er wel maling aan en loop ik daar wel gewoon op.
Ik ben echt totaal niet ambitieus, dus die vlieger gaat niet op. Schoonheidsideaal, daar kan ik dan wel weer wat mee, ook al vind ik het nog steeds lelijk :mrgreen:
Ik heb even gegoogled, en slechts tien procent van de bevolking heeft een Griekse Voet. Dat heb ik weer
Ik sta er ook van te kijken dat het een naam heeft :eh: :mrgreen:
Ook hier een Griekse voet dus :lol:
Ik vind het echt lelijk en lastig, ik heb schoenmaat 41en die zou zo 2 maten kleiner kunnen zijn als de rest van mijn tenen zich aan mijn grote teen aan zouden passen.
De nagel van mijn 2e teen begin hoger dan de nagel van mijn dikke teen eindigt en dat vind ik echt zooo lelijk :oops:
Je zult mij dus ook niet snel op slippers zien lopen.
Er wat aan laten doen vind ik dan wel weer ver gaan, ik heb er lichamelijk weinig last van, ze staan gewoon recht geen pijnlijke plekken of zo dus het risico lopen dat lopen pijn gaat doen doe ik maar niet.
hier ook een griekse voeten :think: maar goed nooit bij na gedacht heb er ook geen hinder van!! 1 van de lange tenen is gebroken geweest en staat dus nu krom waardoor hij weer kleiner lijkt dan de grote teen 8) en achjaa heb er gewoon geen last van…
Heeft dat serieus een naam? Ok… ik heb ze dus ook.
En mijn dochter heeft het ook…
Ik heb er zelf geen last van, vind het alleen erg lelijk en durfde nooit sandalen aan, nu heb ik er schi*t aan!
Zeg ik heel trots, maar… eigenlijk draag ik daar in tegen geen slippers alleen ballerina’s of dichte schoenen, waar mijn tenen maar gesloten zijn enz.
Ik wil mij ook graag melden als trotse bezitter van een paar Griekse voeten.
Ehm, wat is er lelijk aan? Heb ik nooit zo gezien/over nagedacht. Ben juist wel blij met mijn voetjes. Best handig.
@elena wrote:
Ik wil mij ook graag melden als trotse bezitter van een paar Griekse voeten.
Ehm, wat is er lelijk aan? Heb ik nooit zo gezien/over nagedacht. Ben juist wel blij met mijn voetjes. Best handig.
Het lastige is dat vooral bij slippers die langere teen over de rand heen steekt, koop je ze een maat groter dan heb je bij je hak weer te veel en zwem je in je slippers.
Ik heb ze gelukkig niet
mijn schoonzus heeft het ook en ik kan het niet mooi vinden nee :shifty:
Maar ja je krijgt het voor niks net als sproetjes he, een van de zeven schoonheden net als de griekse teen /voet
@Jenni wrote:
Verhip, heeft dat echt een naam?? Nooit geweten… ik heb het ook, en vond (en vind) het lelijk! Van onhandigheid merk ik niet echt wat, alhoewel mijn tweede teen een aardig stuk uitsteekt ten opzichte van mijn grote teen. Maar inderdaad, met schoenen kan hij met lopen aardig in de weg zitten. En met sandalen en slippers is het geen fraai gezicht, al heb ik er wel maling aan en loop ik daar wel gewoon op.
Ik ben echt totaal niet ambitieus, dus die vlieger gaat niet op. Schoonheidsideaal, daar kan ik dan wel weer wat mee, ook al vind ik het nog steeds lelijk :mrgreen:
Ik heb even gegoogled, en slechts tien procent van de bevolking heeft een Griekse Voet. Dat heb ik weer![]()
Voor het gemak, ik ben lui en dus ook niet ambitieus sluit ik mij hier bij aan.
Alles wat zij zegt heb og ervaar ik ook zo. 8) :lol:
Ik heb het ook en wist ook niet dat het een speciale naam had.
Maar ik heb gewoon keurige mooie rechte tenen en ik heb er nooit last van.
Ook niet in slippers.
ik heb echt waar sorry mooie perfecte voetjes :shifty: :oops: volgens de meeste mensen , ikzelf nooit zo opgelet eigenlijk, maar mijn teentjes lopen van groot naar klein nergens last van ook
maar nu ik dit topic lees denk ik ineens goh dacht dat het normaal was van groot naar klein maar het kan dus ook anders :think:
Mamaatje je hebt vast echt hele mooie voetjes maar ik vind voeten gewoon een beetje :sick: . Kan er niks aan doen. Alleen die van mijn jongetjes (nog) niet.
Ik heb vroegah Latijns-Amerikaans gedanst en dan heb je van die mooie open schoentjes aan, 3x raden, die lelijke teen piepte altijd over het randje heen, zo niet handig. En met passen was dat dus niet pas als je echt er mee gaat lopen.
Maar goed het is een schoonheidsideaal hè, daar moet je wat voor over hebben, want dat ik eigenlijk heeeuuuuul knap en slim en ambitieus ben wist ik natuurlijk zelf ook wel 8)
nooit geweten dat het zo genoemd werd…
mijn oudste draak heeft het dus ook,
ik dacht dat het 1 vd zeven schoonheden was
zo leer je nog eens wat ik heb het ook.
van zowel mijn vader als moeder dus ik ben dubbel belast :oops: :mrgreen:
mijn teen is erg lang waar door hij krom staat als een bruggetje zeg maar dus bij sommige schoenen zie je zo’n bult aan de bovenkant van mijn 2de teen ook is hij de laatste jaren scheef aan het groeien.
ik heb me altijd erg geschaamd voor mijn tenen mijn neef noemde het wokkeltenen :oops:
maar sinds een paar jaar heb ik er vrede mee mijn meiden hebben het ook allemaal de oudste heeft de langste van de 3 maar gelukkig niet zo lang als bij mij zelf
de jongste heeft de kortste 2de teen die is echt maar 2 mm langer of zo :mrgreen:
Van internet:
“Een Griekse voet is een voet waarbij de tweede teen langer is dan de grote teen. Dit in contrast met een zogenaamde Egyptische voet waarbij de grote teen het langst is.
De benaming zou komen van een slag in de Griekse oudheid. Bij de slachtoffers kon aan de hand van hun voetvorm worden vastgesteld of het een Egyptenaar of een Griek betrof.
Ongeveer 60 procent van de mensen heeft een Egyptische voet, bij 30 procent zijn de grote teen en de tweede teen min of meer even lang (vierkante voet), en slechts 10 procent heeft een Griekse voet.
Een Griekse voet werd als een schoonheidsideaal gezien in de Griekse beeldhouwkunst. Dit werd overgenomen door de Romeinen en bleef zo tot in de Renaissance en later. Zo heeft bijvoorbeeld het Vrijheidsbeeld in New York een Griekse voet.
In het Engels heet dit verschijnsel Morton’s toe naar een begin 20e-eeuwse Amerikaanse dokter. De Fransen noemen het pied ancestral of pied de Néanderthal.”
Ik heb dus een Egyptische voet :mrgreen:
Nou, zelfs het vrijheidsbeeld heeft dus een Griekse voet