Ik heb zojuist heel enthousiast een potje gravitamon met foliumzuur gekocht, omdat ik binnenkort ga stoppen met de pil, maar nou staat er in de bijsluiter dat dit product uitsluitend geschikt is voor zwangeren en zogenden (wat een woord). Kan ik het nou niet gebruiken? Volgens mij zit er genoeg foliumzuur en ik kan in de ingrediëntenlijst niks vinden waar ik als niet zwangere/zogende aan dood zou kunnen gaan, dus waarom staat dat er op? Is er iemand die hier een antwoord op weet?
Op de website van gravitamon, raden ze davitamon huppeldepup-plus aan voor als je zwanger wilt worden, dus ik krijg het vermoeden dat het gaat om een marketingtrucje, wat denken jullie daarvan?
Je kunt Gravitamon gewoon slikken hoor!
Als je goed leest, staat er wel dat het geschikt is voor wie zwanger wil worden. Maar ik las daar ook eerst over heen.
Ik heb niet anders gebruikt :thumbup:
En jij leeft ook nog
Ik slik nu gewone foliumzuurtabletjes, maar ik wil op een gegeven moment ook overstappen op Gravitamon. Je mag ze inderdaad al slikken, voordat je zwanger bent. Kijk anders eens op de site van Gravitamon, daar staat veel informatie. Ik weet niet of je hier links mag plaatsen, dus dat doe ik maar niet. :think:
Probeer al bijna anderhalf jaar om zwanger te worden van een tweede. En slik dus ook al die tijd al gravitamon.
Zou dus bijna gaan denken dat het averechts werkt .
:eh: Oh jee, dat kan nooit de bedoeling zijn…
Balen trouwens dat het bij jou al zo lang duurt!
@Bloempie wrote:
Ik slik nu gewone foliumzuurtabletjes, maar ik wil op een gegeven moment ook overstappen op Gravitamon. Je mag ze inderdaad al slikken, voordat je zwanger bent. Kijk anders eens op de site van Gravitamon, daar staat veel informatie. Ik weet niet of je hier links mag plaatsen, dus dat doe ik maar niet. :think:
Ik heb die site nog eens bekeken en zag nu op dezelfde pagina, in twee kolommen naast elkaar, tegenstrijdige informatie staan. In de ene staat dat gravitamon is vastgesteld volgens de richtlijnen van de gezondheidsraad voor wie zwanger wil worden, in de andere kolom staat dat voor dez wangerschap davitamon complex b forte (ofzo) gebruikt moet worden en dat wanneer er sprake is van een zwangerschap je over kunt stappen op gravitamon.
Gravitamon is raar! Maar goed, ik heb nog 99 tabletjes, dus ik blijf ze enthousiast slikken :mrgreen:
Maak je geen zorgen, het ligt vast niet aan de tabletjes dat we niet zwanger worden :mrgreen: .
Maar heb eigenlijk de verpakking nooit zo goed gelezen. Ging er gewoon van uit dat het ook gebruikt kon worden als je zwanger wilde worden :think: ? Duur zijn ze wel. Ik weet nog wel dat ik bij de eerste gewoon puur en alleen foliumzuur geslikt heb. Dat was echt supergoedkoop. Maar dacht nu. In die gravitamon zitten alle vitaminen die goed zijn vandaar…
Ik slik al sinds oktober Gravitamon, op aanraden van mijn huisarts. Dus ik ga ervanuit dat het goed is. Moet dan eigenlijk tot week 10, maar ze zei dat het helemaal geen kwaad kan om het gewoon door te blijven slikken tot je stopt met de bv.
ik slik al anderhalf jaar gravitamon en ben nog niet zwanger (helaas )
kan zeker geen kwaad en mijn gyn raadde me deze zelfs aan
Ik slikte ze ook voordat ik zwanger werd. Eerst 3 maanden foliumzuur en toen 2 maanden Gravitamon. Vond het juist fijn dat er wat extra vitamines in zitten.
Hoef ze nu eigenlijk niet meer te slikken, maar doe het nog steeds, voor de vitamientjes :mrgreen:
dat is ook precies de reden dat ik gravitamon gekozen heb, in plaats van gewoon foliumzuur. Een paar extra pitamientjes leken me wel wenselijk (ben best snel moe, dus een beetje extra energie kan geen kwaad dacht ik).
Ik blijf ze in ieder geval gewoon slikken hoor
Je kunt ook gewone multi’s (of ‘zwanger worden’ van de Etos ofzo) slikken en daarbij foliumzuur, dan heb je die extra vitamientjes ook en het scheelt weer wat geld.
Ik heb eerst gewone multivitaminen + foliumzuur geslikt, ben pas toen ik zwanger was gravitamon gaan slikken. Maar volgens mij kun je het gewoon gebruiken.