Grapje van de belastingsdient

Vanmorgen voor ik naar mn werk ging keek ik even op mijn postbank en ik schrok me het apezuur…



Ik sta normaal 500 in het rood als alles betaald is maar nu stond er dit





5102,43 :shock: :shock: POSITIEF!!!



Ik heb drie keer gekeken, dacht dat ik niet helemaal wakker was…



Maar goed, die kl*te belastingdienst had het gestort. Er is iets fout gegaan met de voorlopige teruggave van 2007… (vvor de 2de keer btw)



Ow wat moelijk, zoveel geld en ik mag er niet aankomen!



Wat een grap :mrgreen:

nou vind het maar stom van de belastingdienst, zeker als het voor de 2e is





Ik zou ook schrikken

zo hallo, dat is geen klein foutje meer… ik zou het wel ff lekker laten staan, rente ervan trekken ofzo :stuck_out_tongue: of… anderzijds… toch maar ff bellen om te vragen op welke rekening je het bedrag terug kan storten… Kijk een foutje van 100 euro ala… maar van zo’n bedrag???

Ik heb natuurlijk gelijk gebeld toen ik thuiskwam he… zit me toch niet lekker. Maar ik moest het geld maar even apart zetten (ja duh) en dan alweer :roll: een formulier voorlopige teruggaaf aanvragen en invullen en opsturen… zucht word je toch niet goed van

@TaMa wrote:

Ik heb natuurlijk gelijk gebeld toen ik thuiskwam he… zit me toch niet lekker. Maar ik moest het geld maar even apart zetten (ja duh) en dan alweer :roll: een formulier voorlopige teruggaaf aanvragen en invullen en opsturen… zucht word je toch niet goed van
Weg zetten op een hoog rendement account en zolang mogelijk zeuren wanneer ze er om vragen!

Ik heb ook een keer een groot bedrag gestort gekregen van de BD.

Ik heb het lekker op een spaarrekkening gezet en gewoon gewacht totdat de BD er zelf om kwam vragen.

Dat was pas na anderhalf jaar. In die tijd had ik er wel ongeveer 200,- gulden rente door ontvangen.

Daarna bedrag netjes teruggestort en het probleem was opgelost.



Ik ga het werk van de BD niet zitten doen, door nog meer formulieren in te vullen, dan raken ze helemaal in de war daar.

als je 5 miloen wegzet tegen 2,5 procent heb je per dag al ruim 350 euro, stop met werken :lol:

geintje

mag je de rente houden dan?



Wel erg dom van ze…

Ik zou een printscreen maken en op feestjes zeggen dat je iig een klein tijdje miljonair bent geweest… 8)



Kunnen niet veel zeggen he… :lol:

Hahaha ow wat een rund ben ik weer he…



Nee het moet 5102,43 zijn hahahahaha, ach ik ben er helemaal van ontspoord :lol: :lol:



Dus vijfduizend he!

er stond nog een nul extra :mrgreen:



he da’s jammer, maar sowieso, hoe zit dat met de rente? mag je die gewoon trekken?

miljonaitje spelen had ook best even geinig geweest, mogen ze bij mij ook wel een keertje doen :angel:

Wat een ontzettend domme fout zeg!!!



Wij hebben het ook een keer gehad. Toen hadden ze 19.000 gulden gestort. Ook wij konden het niet gelijk terug storten (wat ook al raar is natuurlijk). Wij hadden toen wel een beetje van het geld gesnoept hoor, maar ja het moet toch terug allemaal :cry:



Zou het ook maar op een spaarrekening zetten ofzo.

Nee ik durf er niet van te snoepen hoor, al is het heel verleidelijk natuurlijk :mrgreen:

Maar ik heb het op een spaarrekening gezet en daar staat het wel veilig

Ik vind dit dus echt niet kunnen hè :snooty:

Die rottige bd kost al klauwen vol met geld en dan maken ze ook nog zo’n mega fout :shock:

Er zijn genoeg mensen die sterk in hun schoenen staan en het geld appart zetten maar er zijn er ook genoeg die er niet vanaf kunnen blijven, puur omdat ze al in geldnood zaten, zeker als zoiets jaren op je rekening blijft staan :evil:

Er moet toch de mogelijkheid zijn om dit meteen terug te storten!

:think: ik snap eigenlijk niet dat ze het terug kunnen eisen



als wij als gewone burger een foutje maken bij het storten is het ook gewoon vette pech tenzij je hele aardige mensen aan de andere kant treft die het willen terug geven

Sterker nog… ze kunnen het zelfs zo van je rekening plukken.

Er is een wet aangenomen die dat mogelijk maakt. Dit om wanbetalers aan te kunnen pakken. Ze willen dit ook voor gemeenten en waterschappen mogelijk maken. Was toevallig vandaag in het nieuws.

zow nee, dat is lekker dan… als ze dat zomaar kunnen… Ben blij dat ik normaal alleen maar geld krijg van de bd, en geen gemeentelijke of waterschapsbelasting hoef te betalen… het zou je maar eens ff niet uitkomen… dat wordt honger lijden de rest van de maand dan

@Judith75 wrote:

Sterker nog… ze kunnen het zelfs zo van je rekening plukken.

Er is een wet aangenomen die dat mogelijk maakt. Dit om wanbetalers aan te kunnen pakken. Ze willen dit ook voor gemeenten en waterschappen mogelijk maken. Was toevallig vandaag in het nieuws.




:shock: het zullen maar net je laatste centjes zijn van de maand…

wel goed dat ze wanbetalers willen aanpakken maar toch…

Oh dat is echt rot, zoveel geld gestort krijgen en dan moeten teruggeven. Heel gemeen… :evil:

ik heb tot aug. gewerkt bij de belastingdienst (nu gelukkig niet meer :mrgreen: ) en werk weer lekker in de reiswereld…maar goed…als mensen belden met de vraag wat ze met geld moesten doen dat ze ten onrechte hadden gekregen dan konden wij alleen maar een bericht sturen naar de kantoren om het eens uit te zoeken…ja echt waar…dus als ik bijv 1000 euro gestort krijg op mijn rekening dat voor buurman x was bedoeld door fouten van belastingdienst en wat heel vaak voorkwam fouten van consulenten die door de drukte alles door elkaar halen :roll: dan moest je gegevens noteren en werd dat door het kantoor van betreffende buurman uitgezocht (ooit :wink: ) en ja dan krijg ik een brief dat ik het terug moet storten…MAARRRRR: als ik het op heb gemaakt…dan kun je zelfs nog een regeling treffen om het terug te betalen…echt waar…!!! en dat duurde soms heeeeel lang voordat er ooit iets aan te pas kwam of dat er actie wordt ondernomen…dus daar kan je nog lang op wachten voordat je bericht krijgt :mrgreen: