graanproducten/gluten vanaf zes of vanaf zeven maanden?

Mogen graanproducten/brood nu wel of niet al vanaf zes maanden gegeven worden? Ik meen me te herinneren dat het advies 1,5 jaar geleden nog vanaf zeven maanden was, maar het CB zegt nu zes maanden en ook op de pakken Bambix staat sinds kort zes maanden. Zijn de richtlijnen veranderd?

http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/vast_voedsel/voedselintroductieschema.html

Hier kun je een schema vinden voor de introuctie van vast voedsel.

Dat schema heb ik al, heb ik de vorige keer ook gebruikt. Mijn lactatiekundige is overigens van mening dat dit schema niet helemaal klopt. Maar ik heb het even opgezocht op het bijvoedingsforum. Daar geeft Stefan Kleintjes aan dat het vanaf zes maanden mag, maar dan wel langzaam aan opbouwen.

Dat schema op borstvoeding.com is ook van Stefan Kleintjes, het staat ook in zijn boek Eten voor de Kleintjes. Als ik me goed herinner mag je met 6 maanden beginnen met een broodkorst, en vanaf 7 maanden met een boterham. Zo hebben wij het in ieder geval wel gedaan :wink:

Ja, dat weet ik ook allemaal :wink: . Zo hebben wij het de vorige keer ook gedaan, maar ook het schema van Stefan Kleintjes is geen vast gegeven, de inzichten veranderen voortdurend. Maar goed, brood is voor ons sowieso een stap te ver, het gaat me om graanproducten in het algemeen en voor zover ik lees, mag het. Veerle weigert de fles, dus hebben we dinsdag rijstebloempap met een lepeltje geprobeerd, maar ook dat hoeft ze niet :roll: . We hopen nu dat Bambix wel in de smaak valt.