Graag weer advies...

Afgelopen week heeft Ryan veel geslapen… lees… van 7 uur savonds tot 6 smorgens … dus geen late voeding meer en ook overdag slaapt hij veel. HIj is 2 maanden. Ik denk ok op verzoek is op verzoek maar dit betekent dus dat we maar net aan de 4 voedingen per dag komen en eigenlijk zelfs 3…

Gisteren op het cb geweest en die zeggen dat er 2 voedingen bij moeten en dat we hem dan wakker moeten maken om de 4 uur… behalve snachts…

Maar nu betekent dit dus dat we hem echt uit een diepe slaap moeten halen… echt heel zielig .

Hij is trouwens in 1 maand 500 gram aangekomen, het loopt wat minder snel om hoog en op het cb willen ze nu voorkomen dat er een echte dip in komt.



Heeft iemand ervaring met " weining op verzoek komen" ?

en wat vinden jullie van het advies van CB?



Alvast bedankt



groetjes

Ellen

als jij borstvoeding wil blijven geven is het advies van het CB het enige juiste (weer eens wat anders :lol: ).

En ik zou er nog wel eentje extra bij willen zeggen…

Overdag een tijdje max. om de 3 uur voeden en dan de nacht lekker laten gaan, maar wel dat je minimaal op 6 voedingen op een dag uitkomt (ben niet van de schema’s, maar even als voorbeeld als je om 7 uur de 1e voeding zou geven in de ochtend dan kom je rond 22 uur uit op de laatste voeding).



3 a 4 voedingen is echt veels te weinig voor zo’n uk, hoeveel hij ook per voeding zou binnen tanken…



Dat diepe slapen kan juist ook een slecht teken zijn, dat hij krachten spaart omdat hij (te) weinig binnenkrijgt en dus op een soort van ‘spaarstand’ gaat en met minder toekan…



Bij elk kikje of signaaltje aan gaan leggen.

Je produktie is met 2 maanden ook echt nog niet stabiel genoeg om met zo weinig voedingen toe te kunnen.

OK :?

Ik wil in principe de borstvoeding afbouwen ivm werk … en ga nu dus 2 flesvoedingen erbij geven ( tot nu toe vindt hij fles maar niets helaas :cry: )…



dank je wel…

Stel dat je 6x voedt op een dag, dan kun je voeding 2 en 4 vervangen door een fles. Dan blijft je productie hopelijk redelijk op peil omdat je regelmatig vraagt.

Of helemaal afbouwen naar 2 voedingen per dag, ongeveer 12 uur ertussen. Bij de een lukt dat wel en kun je zo nog heel lang voeden. Bij de ander lukt het niet en is het klaar met bv. Maar alles is meegenomen vind ik :thumbup:

Marlous, je productie blijft waarschijnlijk nog echt niet op peil op deze leeftijd. Normaal gesproken is het pas stabiel tussen 9-11 maand, als je eerder gedeeltelijk gaat afbouwen, kun je er vanuit gaan dat het verder terugloopt.



Renellen, ik zou in jouw geval er eerst voor kiezen om hem te voeden als hij net wakker wordt en dan voor het slapen gaan weer aan te bieden. Als het even meezit, krijg je zo al meer voedingen op één dag, zonder dat je hem uit zijn slaap hoeft te halen. Er hoeven geen vaste tijden tussen de voedingen te zitten, als je maar vaak genoeg voedt.

En dan evt nog uit bed halen voor een voeding (ik zou hem dan op zijn kamer - of waar hij ook slaapt- in het donker voeden) en direct weer wegleggen. Ik zou hem ook op dat moment niet zozeer wakker maken, maar proberen hem slapend aan te leggen.