graag wat tips voor een meidenfeestje

Het zal wel ergens staan misschien…maar kan het niet goed vinden. Wel veel over jongensactiviteiten met piraten enzo…

I.sabel wordt 3 juli 5 jaar en ze wil graag een prinsessenfeestje thuis doen…

Maar ik ben hier helemaal niet creatief in :oops: .

Dus wil graag wat tips voor activiteiten…(liefst geen speurtocht oid…ben niet heel mobiel op het moment, dus liever tuinactiviteiten of binnenpret).

-Had zelf al cakejes versieren met allerlei lekkere dingen,

-Zelf een mok beschilderen die ze mee naar huis kunnen nemen (al moet ik nog even uitzoeken waar ik die kan vinden) of anders zelf een schilderijtje maken oid.

-een moment van vrij spelen kan er ook gewoon inzitten wat mij betreft (hoop natuurlijk op mooi weer).

-verder???

Misschien wat glitterstof fo gewoon mooie 'prinsessen’stof op de markt scoren waar ze jurken, topjes en capes van mogen maken?

Kartonnen kronen (moet jij van te voren knippen) die ze mogen versieren met glitters, plakdiamanten etc

Nagels lakken en opmaken.

-Iedereen verkleed laten komen als prinses.

-de kinderen zich laten opmaken.

-toverstafjes maken.

Ik lees even mee!

Laura is pas in augustus jarig, maar haar verjaardagsfeestje (en alle plannen die ze daarvoor heeft) is wel dagelijks onderwerp van gesprek zo’n beetje.

Ik wil sowieso drie scenario’s bedenken.

Bij echt supermooi weer gaat het zwembadje in de tuin, en de trampoline, en dan hoeven we verder niet zoveel meer te organiseren denk ik.

Bij ‘gewoon’ mooi weer denk ik aan een speurtocht/picknick in het bos of park.

Bij minder weer wordt het waarschijnlijk iets prinsessen-achtigs binnen.

Zeker iets met opmaken/schminken, zelf taartjes maken of versieren, verder weet ik het nog niet zo. Ik vermoed dat er ook wel jongetjes uitgenodigd gaan worden, dus er moeten ook wat stoere elementen in zitten.

Laura is laatst bij een vriendinnetje naar een feestje geweest, en daar hadden ze zelf sieradenkistjes beschilderd, en ook armbandjes gemaakt.

een foto van alle verkleedde prinsessen maken en uitprinten.

iedereen een fotolijstje zelf laten versieren met glittertjes enzo en dan de foto erin mee naar huis.

je kunt gewone kinderspelletjes ook een 'prinsessen’look geven.

zakdoekje leggen met een prinsessenschoentje/kroontje enzo

Aniek heeft afgelopen vrijdag een meidenfeestje gehad en ze was er helemaal vol van!

Moeder in kwestie had voor de meiden allemaal een effen wit topje gekocht (action gewoon) en van die textielverf. Ze had er met textielstift van te voren een hello kitty op getekend en die mochten de meiden inverven.

verder hebben ze princessen poffertjes gegeten. Kant en klare poffertjes en die mochten ze versieren met glazuur, pailleten, eetbare kralen, enz… alles wat maar te eten was en ze mooi vonden.

Verder lekker in de tuin gespeeld, elkaars shirtjes bewonderd en lekker lopen tutten met make up en zo… van 2 tot 17.30 en ze vonden het allemaal geweldig!

Bij de hema heb ik al mokken gevonden die je kan beschilderen, die g ik nog halen.

Verder hoop op heel mooi weer en dan denk ik dat ik zwembadje gewoon opzet, heb nog waterbalonnen liggen dus lekker waterpret dan.

Nu hebben we besloten dat we het op woensdagmiddag uit school gaan doen. We halen de kindjes dus zelf op.

Nu nog een vraag…hoe zit dat met de lunch en evt taart eten…wordt dat niet te veel???

Of misschien eerst poffertjes of pannenkoeken uit school, dan kadootjes uitpakken, dan een mok versieren en daarna een plak cake versieren met allemaal lekkers???

Daarna evt naar buiten met zwembad?

Is dit een idee???

Tot hoe laat is gebruikelijk voor een eerste feestje??? van 12.00 uur tot 15.30 uur??? of is dat te vroeg?

Ik denk dat het net iets kort is. Ik zou zeker een halfuurtje langer doen. Het eten duurt ook wel even met zo’n stel.

Wij doen idd vaak meteen uit school pannenkoek eten, dan speurtocht, spelletjes enz en tegen een uur of half 4 (feestje is meestal meteen na school, dan zijn we 13.30 thuis tot 17.30) taart. Tijdens de speurtocht verstoppen we dan vaak nog een pakje drinken en een snoepje.