Ik wil graag gourmetten 2de kerstdag,
maar ik woon in een appartement,
met hele gevoelige rookmelders…
En ze mogen niet uitgeschakeld worden, gaat nl. via een centraal systeem.
ik heb een oud gourmet stel, maar weet dat dit toch behoorlijk veel rook geeft…
heeft iemand een idee? of een ander leuk idee voor de kids?
Gourmetten is hun fav. en fondueen vind ik kleine draak nog te klein voor.
Kaasfondueen ook niet, want heb geen kaaseters…
En wil met zijn 3-en toch een leuke kerst-eet je maar vol dag/avond maken…
Heel fout misschien, maar even een uurtje een plastic bakje eroverheen plakken?
Het is ook erg leuk hoor
ja idd stom dat ik daar niet aangedacht hebt
Maar moet echt safe zijn, anders word de hele etage ontruimd :mrgreen:
en ik heb het brandalarm al een paar keer laten afgaan met koken…
Ik zou dat niet doen, met dat plastic bakje. Stelt dat er toch brand komt, wellicht door een andere oorzaak, en de brander werkt niet en er raken mensen gewond of er komen mensne om… wil je dat op je geweten hebben?
Kan je de ramen niet een stukje open zetten en de afzuiger op de hoogste stand?
Raam open zetten kan, doe ik toch altijd met koken,
maar mijn ramen zitten niet bij de keuken, is een L vormige woning.
beetje stom gemaakt, de brandmelder zit in het midden van de huiskamer,
verder nog in de gang en elke slaapkamer…
Baal er dus best wel van…
Gourmetten vinden ze super leuk,
en toch een manier om ze lekker bezig te houden…
Gewone fondue? Is misschien wat riskanter met de kleine boefjes?
Misschien kun je zo’n goede grillplaat kopen? Die zijn nu vaak goed afgeprijsd en die van ons hgeeft geen rook. Stank is ook veel minder als je meer groente en mi nder vlees erop doet, maar dat zal je met de rook niet helpen denk ik.
Een gastvrouw/gastheer zoeken, zelf het vlees regelen en dan daar gezellig samen gourmetten?
@Yvonne Z. wrote:
Een gastvrouw/gastheer zoeken, zelf het vlees regelen en dan daar gezellig samen gourmetten?
Ja, dat is een goed idee. Gezellig met vrienden, of misschien een vriend of kennis die zelf met de kerst niet thuis is, maar wel zijn/haar huis aan je wil uitlenen??? (ik zou dan zelf niet met spiritus gourmet durven gourmetten hoor, liever electrisch).
Als hij echt niet uit kan dan toch maar afplakken meis. Je bent er zelf bij en je weet dat als het klaar is en het huis weer gelucht dat het bakje eraf kan. :thumbup:
@Rhiannon wrote:
Als hij echt niet uit kan dan toch maar afplakken meis. Je bent er zelf bij en je weet dat als het klaar is en het huis weer gelucht dat het bakje eraf kan. :thumbup:
Ik zou dat ook doen en met kinderen duurt dat toch geen uren.
Wel raampje openzetten op een kier zodat het al wat sneller eruit kan.
Ik lees dat de rookmelders via een centraal systeem gaan. Dus waarschijnlijk zijn ze doorgeschakeld door het hele gebouw. Dus niet alleen sluit je dan jezelf af maar misschien ook de rest van het gebouw. Dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben. Misschien kun je iets anders leuks verzinnen waarbij de kinderen zelf het eten klaar kunnen maken. Allerhande kleine hapjes bijvoorbeeld en dan lekker samen opeten.
Wij zetten altijd kaarsen aan tijdens het gourmetten, iets met dat het rook dan benenden blijft zoiets, werkt wel.
Ipv boter Olie gebruiken. (Of helemaal niets, vaak is het niet nodig)
@lbc wrote:
Ik lees dat de rookmelders via een centraal systeem gaan. Dus waarschijnlijk zijn ze doorgeschakeld door het hele gebouw. Dus niet alleen sluit je dan jezelf af maar misschien ook de rest van het gebouw. Dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben. Misschien kun je iets anders leuks verzinnen waarbij de kinderen zelf het eten klaar kunnen maken. Allerhande kleine hapjes bijvoorbeeld en dan lekker samen opeten.
Nee hoor dan sluit je niet het hele gebouw af maar alleen jezelf dus als er ergens anders brand uitbreekt gaan alle rookmelders af als ze aan elkaar gekoppeld zijn.
Toen ik nog in het ziekenhuis op de technische dienst werkte deden wij dat ook weleens met plastic bekertjes erover heen, anders moesten we dus het hele systeem uitzetten en dat was enorm veel werk en een plastic bekertje over 1 of 2 melders is zo gedaan.
Ik zou daar ook voor kiezen hoor!! nog even extra een raam open en eventueel een kaars aan en zonder boter of olie bakken of heel minimaal.
Ik ga het toch maar even netjes vragen aan de technische dienst
Wil het nl niet weer op mijn geweten hebben dat de brandweer weer voor het gebouw staat
Anders toch maar naar steengrill ???
Volgens mij geeft dat ook bijna geen rook ???
Goed idee, ik zou eerst eens navragen of je rookmelder niet ook tegelijk een koolmonoxidemelder is. Dat lijkt me wijzer dan klakkeloos dat ding af te plakken
ik zou het even overleggen met een technische dienst.
op mijn vorige werk, deden we altijd sokken om de melders, als we gingen gourmetten, wij moesten dan altijd wel even de brandweer inschakelen, zij krijgen dan namelijk de melding dat een melder niet goed werkt,
na het gourmetten met die kids (wat meestal met klein uur al bekeken was,) belden we de brandweer weer op. en sokken eraf.
moet vast mogelijk zijn en te regelen met de dienst van het apartementen complex