Gourmetten zo lekker maar

Ik wilde zeggen :“Natte lappen ophangen 'snachts.”



Maar dat is tegen tabakslucht.



Gourmetten :



“Als je kopjes/ kleine bakjes met brandspiritus vult, en in de ruimte verspreidt waar je gourmet, en dan een nacht laat staan, dan is de geur van het gourmetten de volgende ochtend een stuk minder”



Moet je natuurlijk net in huis hebben :?

@Karin2 wrote:



Gourmetten :



“Als je kopjes/ kleine bakjes met brandspiritus vult, en in de ruimte verspreidt waar je gourmet, en dan een nacht laat staan, dan is de geur van het gourmetten de volgende ochtend een stuk minder”



Moet je natuurlijk net in huis hebben :?




als je ouderwets gourmet (met brandertjes), dan HAD je het in elk geval in huis… :lol:

Ja dat is waar :smiley: Maar wij hebben zo’n modern geval en hebben het niet in huis. Bovendien weiger ik met kerst te gourmetten of te fonduen.

Moet zeggen dat de bakjes azijn heel goed helpen (alleen werd ik schijtmisselijk van de azijnlucht, maar dat terzijde :lol: )

Dames… DE TIP!!! :thumbup:





Als de plaat nog heet is, allesreiniger erop doen… dat haalt de geur direct weg en je bent meteen aan het schoonmaken :wink: … Werkt als een tiet!!! Afwasmiddel helpt niet, dat is te dik, het moet echt allesreiniger zijn. Wij hebben het ook gedaan en de volgende dag of dezelfde avond zelfs al geen nare blijvende geurtjes meer. Maar… Je moet niet schrikken als je plaat even krom trekt, dat is normaal en trelt ook weer goed. Dat komt door de koude vloeistof op een hete plaat. Op deze manier wil ik nog wel gourmetten :wink: :mrgreen: :mrgreen:

@Greetje14 wrote:

Een pannetje met azijn opzetten en dat koken?

Dacht dat ik dat ergens gehoord had… :think:




Ik las net dat je tijdens het gourmetten (en frituren, oliebollen) tegelijke tijd een pannetje met water en een flinke scheut azijn op het vuur zetten :wink: :thumbup:

De tip van de azijn heeft hier niet geholpen helaas…

Wierook werkte ook niet zo goed…dus maar flink alles los laten staan…

Wij zetten altijd bakjes met azijn neer, dat helpt heel goed. Niet laten koken, dan hou je dagen lang een zure lucht in huis!! En dat is ook niet prettig!! Een stuk of 4 bakjes neerzetten rond de eettefel! dat is genoeg.

Wat gek dat het bij jullie niet geholpen heeft nomi?

Bij ons werkt het altijd!