Gourmetten met zoontje van bijna 2

Hoi

wij willen met kerst gourmetten. We hebben een dochter van bijna 5 en een zoontje van bijna 2.Dochterlief vindt het erg leuk,maar de jongste…zal het wel leuk voor hem zijn? Wie heeft er tips om het voor hem ook leuk te maken?

onze jongste (nu net 2) vond het vorig jaar al geweldig toen we gingen gourmetten.

Dat is dan wel ook een ontzettend gezelligheidsdier, dus die tafelt gerust 2 uur mee met de rest (en daar haken de oudste 2 dan echt wel weer af hoor).

Qua eten is hij niet heel spectaculair in zijn voorkeuren. Hij is al blij met stokbrood eventueel met een lik kruidenboter, stukjes komkommer en als het op vlees aankomt is hij allerminst kritisch… als het maar vlees is :mrgreen:

n heeft ook wel eens 2 uur zitten gourmetten toen ie 2 was. Gewoon lekker laten kiezen wat ie wil, hem betrekken bij zijn pannetje, de vordering, en verder gewoon lekker laten gaan. minder leuk dan ‘gewoon eten’ zal het sowieso niet worden lijkt me, dus dan heb je altijd al gewonnen :slight_smile:

Hier vinden ze pannekoekjes altijd erg lekker!

Verder zit Reno eigenlijk de hele avond te spelen met zijn eigen pannetje (koud) en een houten spatel. Kan hij zich uren mee vermaken :smiley:

Wij gaan het dit jaar ook proberen met Robin van net 16md :shifty: , vorig jaar hebben we het met Jasper gedaan en dat ging eigenlijk prima. Al vond hij het vooral spannend om het eten op de plaat en in de pannetjes te doen, het voedsel eten was(zoals altijd) bijzaak :mrgreen:

Vorig jaar met een kindje van 1,5 nu van 2,5. We gaan hier thuis gourmetten, mag eten wat ze wil (behalve koude schotel daar krijgt ze uitslag van) En als ze het beu is mag ze van tafel en kan ze gewoon gaan spelen.

Maar pannekoekjes

eieren

fruit

stokbrood dat vind ze het lekkerste…

Poffertjes !

En kleine hamburgertjes…

Ik maak er ook altijd wat frietjes bij, of aardappelkroketjes…

hier vinden ze het allebij super leuk, en ik geef tim ook een koud pannetje, en een houten lepel erbij…

en als hij het genoeg vindt, mag hij gewoon gaan spelen…

maar de tv blijft lekker uit :wink:

Ik zou in elk geval op tijd beginnen :wink:

Die van mij vind het dus echt niks he!! veel te lange zit voor hem.

Hij eet ook eigenlijk alleen een paar stokbroodjes en klein stukje vlees.

Wij hebben ook voor het eerst met Indy gegourmet toen ze net 2 was. Ze vond het meteen heel leuk! Gebakken eitje, stokbroodje, stukje vlees. Een kinderhand (en maag :wink: ) is snel gevuld.

We gaan het gewoon doen!

Romata:Fruit?

En idd wat patat oid erbij,goed idee.

Dank jullie en een fijne kerst!

Ik maak er altijd een fruitsalade bij, en daar blijft ze echt van eten…

Hier is de courgette bij mijn zoontje erg favoriest op de gourmet.

@romata wrote:

Ik maak er altijd een fruitsalade bij, en daar blijft ze echt van eten…

dat gaat er hier idd ook goed in, vind ik zelf ook erg lekker :thumbup:

Ryan deed voor zn 1e verjaardag al mee met gourmetten! Iedere keer wat kleins op zn bordje. Vorig jaar deed die ook gewoon mee en dit jaar idem.

Nou heb ik wel een kind dat alles eet en dus ook gezellig aan tafel blijft/wil zitten!

Maar pannekoekjes
eieren
fruit
stokbrood dat vind ze het lekkerste
..

:thumbup:

Vooral veel stokbrood met kruidenboter of roomkaasje..

Ananas kan je ook grillen..ook best lekker!

Kids zijn het zo zat...als ze maar wat binnen hebben en verder lekker snoepen (brood,fruit,e.d.) dan kunnen ze gewoon lekker gaan spelen.

Aan vlees kunnen kleine hamburgers of kleine worstjes ook prima mee!

Hier hetzelfde: we gourmetten ieder jaar met Kerst. Dean is nu twee en Gwen vier. Pannekoekjes zijn altijd een hit, net als wat kip, stokbroodjes en fruit. Mijn moeder maakt ook altijd soep voor de kids. Is ook altijd een hit. :wink: En als ze geen zin meer hebben, mogen ze gaan spelen of even tv kijken.

en hoe doen jullie dat met de rook? nog tips?

Hier is gourmetten ook juist een keuze ivm de kids, die vinden eten met de kleine pannetjes erg leuk :slight_smile:

Voor de rook, geode luchten, evt tussendoor nog even buiten in de tuin een pauze nemen zodat de buitendeur open kan.

het ligt denk ik aan het kind zelf. Bij de oudste had ik dat rustig gedaan op deze leeftijd. De jongste is nu bijna 2,5 jaar maar bij hem zou ik het dus nog echt niet doen. Hij is én nergens bang voor én kan geen seconde stil zitten en is nogal onbesuisd. Dus we wachten er nog een jaartje mee. Voor mezelf is het ook niet zo’n succes ivm mijn astma helaas.

Als jij denkt dat het wel kan, dan zou ik het gewoon doen.

@Sunce wrote:

en hoe doen jullie dat met de rook? nog tips?

Euh… we hebben de afzuigkap aan staan en een raam in de keuken. (we zitten in de woonkamer) Helaas kan de achterdeur niet open tussendoor ivm de tocht.