Gourmet/raclette stel kopen

Hoi,ik ben op zoek naar een nieuwe gourmet/raclette stel omdat de vorige helaas stuk is gegaan.

Nou is mijn vraag welke hebben jullie(merk) en zijn jullie er tevreden over?

Onze vorige was van een onbekend merk(van t kv)en heeft het maar 2 jaar uitgehouden.

Die werd ook niet heel warm(was maar 1200watt) en had geen thermostaat.

Alvast bedankt.

van Tefal…

heb hem al 6 jaar… werkt nog steeds super…

ooits gekocht bij de blokker

Tafel!

Wij zijn nu inmiddels toe aan ons 2e stel, maar die we nu hebben is 10 jaar oud. Wij gourmetten best vaak, dus die heeft zijn tijd echt heel mooi uitgediend.

Kijk vooral ook goed naar de pannetjes.

Waar Princess met veel dingen een prima merk is heeft die bij gourmetstellen vaak hele dunne pannetjes… die houden het echt niet lang vol.

Pannetjes van die van ons zijn overigens nog helemaal goed.

Het gaat eigenlijk alleen om de plaat.

Die is door een vriend een keer iets te hardhandig te lijf gegaan en tja… daar kan die niet echt tegen helaas… maar zoals gezegd: 10 jaar intensieve trouwe dienst, dus die heeft zijn 50 gulden er wel uit :lol: (en nu moet je hetzelfde er in euro’s voor uitgeven waarschijnlijk… we moeten ons nog even orienteren, maar wachten komende maand de aanbiedingen even af).

Wij ook van Tefal, en is ook al zo’n 6 jaar oud.

Wij hebben een Moulinex, bijna 10 jaar oud denk ik… Half steengril half Raclette/gourmet/pannenkoeken

Ideaal!

Dit idee maar dan van Moulinex:

Hij is er nu in een nieuwe versie, rechthoekig!

Ik heb er 1 van Princess…15 jaar oud en werkt nog steeds :mrgreen:

tefal… :mrgreen:

Bedankt voor jullie reacties!

Tefal is heel populair blijkbaar. :mrgreen:

Ik was al een beetje aan t rondkijken en zag er eentje van tomado,weet alleen niet of dat een goed merk is? :think:

Tja is een wat onbekender merk, maar ik kne het wel, volgens mij heeft iemand in de familie dat wel en doet deze het ook prima.

Wij hebben een tomado gehad :thumbdown: vond het echt 3x niks, bakte aan, lastig schoon te maken, trok krom zodat de plaat niet goed meer paste. Maar was een niet dure, misschien dat daar inmiddels ook betere varianten in zijn. Mijn ouders hebben een (jaja) tefal, en daar gourmette wij al op toen we nog thuis woonden, denk dat dat ding al ruim 15 jaar oud is en doet het nog steeds prima!

Heel saai, maar ook wij hebben een Tefal, al iets van 12 of 13 jaar. Apparaat werkt nog prima, alleen de pannetjes zijn wel aan vervanging toe nu.

Van Tomado hebben we sinds kort een rijstkoker die heel goed bevalt. Maar ik ga er wel vanuit dat die minder lang mee zal gaan dan eentje van een A-merk, vind ik niet zo erg, daar is de prijs ook naar.

Met elektrische apparaten merk je de kwaliteit vaak pas na een aantal jaren, in het begin doen ze het allemaal wel goed, maar na 2 of 3 jaar beginnen de goedkopere merken het toch te begeven of de anti-aanbaklaag gaat eraf of plastic dingetjes/rubbertjes gaan scheuren, dat soort dingen (is tenminste mijn ervaring). Al kun je soms geluk hebben natuurlijk.

Ik heb t nog met hub erover gehad en we gaan voor een tefal.

Is wel duurder in aanschaf,maar gaat langer mee(opgemaakt uit jullie ervaringen). :wink:

Bedankt voor jullie reacties!!