Stein is altijd een hele makkelijke slaper geweest.
Hij slaapt vanaf dag 1 door.
Nou heeft meneer wat nieuws. Zodra hij zijn bed ziet zet ie het op krijsen. Nou heb ik hem al geprobeert te negeren. 2 uur later staat hij nog te gillen in bed.
Elke 10 minuten kijken heb ik ook geprobeert maar helpt niets. Naast zijn bed zitten en geen aandacht geven helpt ook niet.
Heb ook geprobeert hem zo moe weg te leggen dat ie eigenlijk om moet vallen maar dat gebeurt niet. Hij huilt dan nog gewoon 2 uur. (tis echt krijsen…als een speenvarkentje)
Hebben jullie een gouden tip voor mij???
Jannigje
Hmm klinkt als een fase…
Heb je een vaste ritueeltje?
en verder is het steeds heen gaan en sssstttt zeggen t beste…
steeds het laatste herhalen en herhalen en op gegeven moment zou hij dan moeten snappen dat hij gewoon moet gaan slapen ipl van krijsen omdat hij toch niet het gewenste aandacht krijgt.
Moeilijk moeilijk… die fase hebben we hier ook beetje gehad en dat was vrij snel weer opgelost doordat we muziek gingen draaien op zijn kamer en nachtlampje aanlieten en vaste ritueeltje invoerden en steeds t laatste bleven herhalen.
Heel erg veel sterkte!!
Ik heb een vast ritueel met naar bed brengen. Ook staat er altijd al een muziekje op.
Anne sliep ook al heel snel door, sinds een week of 3 heeft ze dit nu ook…gillen gillen gillen…ook s nachts wakker worden en dat zijn we ook niet gewend. Ik heb ook vanalles geprobeerd, maar niks werkte. Laatst heb ik haar overdag flink door laten huilen bij haar middagslaapje en nu lijkt het af en aan iets beter te gaan. Hopenlijk is deze fase snel voorbij of komt hier nog de gouden tip langs, want zo is het best ff zwaar. Ik hoop dan ook dat het bij jullie niet lang gaat duren :?
Hier ded Mees dat ook rond die leeftijd,wij lieten hem ook huilen soms ook meer dan 1,5 uur.En opeens was het over.Mees had wel dorst van het huilen dus nu ligt hij met een tuitbeker met water in bed.Ook krijgt hij anijsmelk voor het slapen gaan.
Je hebt ook kindival van vsm voor slecht slapende kindjes.
Ik hoop dat Stein gauw weer beter gaat slapen.
Ryan is altijd een voorbeeldige slaper geweest, maar sinds een week is ie enorm aan het spoken: gillen op het moment dat hij naar bed moet. Vreselijk! Ik heb een nieuwe topic geopend om te vragen wat er nu aan de hand kan zijn… Zou de 5 minuten methode dan werken?
Hoe is het nu met Stein en Ryan?
Als je de 10minuten methode gaat doen moet je er eigenlijk vanuit gaan dat het minstens 3 weken duurt voordat hij dan ook echt gaat slapen.
De volhouder wint in deze!!! Dus gewoon door gaan, en op die manier laten merken dat je er nog wel bent, maar dat hij toch echt moet gaan slapen.
Sterkte allemaal!
Hebben we hier pas achter de rug die fase!!
Is begonnen met oudjaar en is sinds een kleine week weer beter.
Was ook gillen krijsen alsof ze mishandeld wer, echt niet normaal hoor soms.
We hebben ook de taktiek van om de10 minuten (dan 15, dan 20) gaan kijekn toegapst, hielp niet echt, ze viel dan uiteindelijk van vermoeidheid wel in slaap.
Nu geef ik sinds een 10 tal dagen druppeltjes:Rescue van Bach , zou helpen tegen angstdromen en bang zijn enzo en moet zeggen dat het sindsdien echt snel beter was!! Toeval?
Z’n kamertje anders indelen/inrichten. Hoeft geen enorme verbouwing te zijn, maar vrienden hebben dit laatst geprobeerd bij hun kleine en hebben de kleine daarin mee laten ‘helpen’. Vanaf dat moment was de slaapkamer ineens leuk materiaal en een fijne plek om in rond te hangen en het kind gaat voortaan met plezier naar bed. Het enige wat ze hebben gedaan? Eén muur een iets rustiger kleurtje, het bed verzet tegen een andere wand en een kastje ingericht met knuffelbeesten. De kleine heeft daar zelf bij geholpen en nu is het weer zo’n superslaper als voorheen.
Heel andere aanpak dan de al gegeven adviezen, maar misschien kun je er iets mee… succes.
Met Laura hadden we wel laatst dat ze ineens bang was voor het donker (denken we). Ze durft ook niet meer een donkere kamer in te lopen. Kwam ineens uit het niets, want een maand geleden had ze daar nog helemaal geen last van.
We laten nu het licht aan op de gang totdat ze echt in slaap is, en dat helpt een heleboel. Misschien is het zoiets?
Of misschien gewoon een fase?
We hebben ook net een korte periode achter de rug dat Laura niet op haar normale tijd wilde slapen (gillen, huilen, helemaal overstuur). Als we haar een uur langer ophielden, dan ging het wel goed. Heeft 2 weken geduurd, en nu zit ze weer in haar normale ritme.
Tja, het blijft raden he. Succes!
Ryan slaapt weer normaal, waarschijnlijk een fase vanwege de drukke decembermaand… hij is dan precies tussen sinterklaas en kerst jarig, dus veel te veel indrukken. Waarschijnlijk was hij daarom van slag. Maar de 5 minuten methode heeft wel gewerkt!
@Dreamer wrote:
Hmm klinkt als een fase…
Heb je een vaste ritueeltje?
en verder is het steeds heen gaan en sssstttt zeggen t beste…
steeds het laatste herhalen en herhalen en op gegeven moment zou hij dan moeten snappen dat hij gewoon moet gaan slapen ipl van krijsen omdat hij toch niet het gewenste aandacht krijgt.
Moeilijk moeilijk… die fase hebben we hier ook beetje gehad en dat was vrij snel weer opgelost doordat we muziek gingen draaien op zijn kamer en nachtlampje aanlieten en vaste ritueeltje invoerden en steeds t laatste bleven herhalen.
Heel erg veel sterkte!!
maar wel iets wat je probeerd ook echt MINSTENS een week volhouden en eigenlijk nog langer anders heb je er niks aan.