Gooien met al zijn speelgoed

Ik ben benieuwd in hoeverre het een fase is of aangewenning. Bas gooit met alles waar enigszins mee te gooien is en hij kan ook behoorlijk gericht gooien. Ringen, duplo, stoffen blokken, etc vliegen door de kamer. Wij bouwen een toren met duplo, hij breekt het af en gooit de brokken alle kanten op. Hij doet dit nu al een maand of 3-4. Is dit een fase of hoe leer je het af. We proberen het zoveel mogelijk te negeren, want straf je hem, dan lacht hij en gaat vrolijk door.

Hier hetzelfde. Jasmijn gooit met bijna alles maar dan niet gericht :? . Alleen stukjes brood kan ze gericht langs ze kinderstoel gooien :lol: . Ook haar drinkbeker vliegt door de lucht. Daarom maar even niet uit een gewone beker drinken.

Eigenlijk doen we er niks aan als alleen zeggen dat het niet mag maar ze trekt zich er weinig van aan :wall: . Ik neem aan dat het vanzelf een keer over gaat…hoop ik :eh: .

Sam doet het ook :oops: :mrgreen:

Maar, volgens mij ‘leert’ Sam dat op het KDV! Zit daar natuurlijik vaak tussen de wat grotere kindjes, en alles wat Sam ziet, wil hij ook kunnen :eh: :mrgreen: dus gaat hij ook overal mee gooien!

Denk dat het een ‘fase’ is, ik blijf i.e.g. gewoon consequent met dat het niet mag (en dat heb ik ook bij het KDV doorgegeven). Dat Sam dan gewoon te horen krijgt dat het niet mag… hopelijk gaat het dan gauw over!

Het is denk ik een fase,

ruben heeft het ook veel gedaan en nu is het stukken minder.

Hij gooit nu alleen nog zn spullen door de kamer als iets hem niet lukt.

Ik blijf gewoon zeggen dat het niet mag, en gooi meteen alles in de kist, dan is het meteen klaar met spelen.

Fijn dat het herkenbaar is. Hij gooit gelukkig zijn drinkbeker pas weg als hij echt leeg is :mrgreen: Hij kan soms ook zelf weer wat gaan opruimen en dan maak ik er op dat moment een feestje van, ik hoop dat het helpt.

Met eten gooit hij zelden, want hij weet dat hij het dan niet meer krijgt. Als hij genoeg heeft gehad, dan doet het ook.

Las de tekst dacht daar moet ik ff kijken.

Maurice gooit namelijk ook met alles.

Alles moet van tafel, duplo gooit hij door de hele kamer.



Heb zelf ook geen iedee hoe ik zou kunnen verminderen.



Blijf dus maar ff mee lezen.

Ik dacht dat ik ergens gelezen had, dat kindertje dit doen om te leren.

Ze leren dan dat als je iets gooit iets geluid maakt, en dat er verschil in zit tussen hard gooien en zacht gooien, en alles van de tafel afschuiven maakt natuurlijk weer een heel ander geluid.

ik heb het niet geduld :shifty: pakte in stilte gewoon alles af waar hij mee gooide :oops: na eerst heel rustig “hier in huis wordt niet met dingen gegooid” gezegd te hebben.



ik legde het op de kast of ergens anders waar hij niet bij kon, en dan kreeg hij het pas de volgende dag terug.



die fase duurde niet lang :shifty: :angel:

Oh heel herkenbaar Quillan gooit echt met alles wat maar enigzins in zijn handbereik komt. Ik blijf steeds rustig en zeg, nee niet met je speelgoed gooien.

En zet het weer rustig neer, maar vooral als iets hem niet lukt oh dan word hij pislink en gooit nog harder met zijn spul.



Ooit gaat dit over, dat weet ik maar tot die tijd blijf ik stug zeggen nee niet met je speelgoed gooien.

Vanavond vloog de duplo en de plastic ringen weer door de kamer. Ik dacht zal eens proberen er wat van te zeggen, effect?? Nou nee, hij ging nog harder gooien :mrgreen: . Hij doet het echt voor het geluid dat het maakt als je iets gooit.

Ik hoop nog een goede tip te krijgen dit te midneren, want “straffen” geeft bij Bas een ander effect.