Google/geheim forum

Hoe komt het dat bij de meeste forums je eerst in moet loggen voordat je uberhaupt wat kunt lezen, en dat hier iedereen kan meelezen ook al ben je niet geregistreerd?

Ik heb bvb op mijn gebruikersnaam gegoogled en dan komen al mijn berichten tevoorschijn! Kunnen jullie dat niet afschermen? lijkt me toch ook vrij prive deze onderwerpen…

Het verschil zit het in een openbaar forum, en een gesloten forum.

Dit is een toegankelijke openbare forum, om mensen niet af te schrikken.

De gesloten fora’s hebben dat ingesteld om niet op google te vinden te zijn, en dus als je daar komt alleen een welkom ziet.

Ja, inderdaad. Ik baal daar wel flink van…wist dit niet. Vind deze onderwerpen zo prive dat het eigenlijk een gesloten forum zou moeten zijn…zo houd je het ook prive!

@zeilertje76 wrote:

Ja, inderdaad. Ik baal daar wel flink van…wist dit niet. Vind deze onderwerpen zo prive dat het eigenlijk een gesloten forum zou moeten zijn…zo houd je het ook prive!

Zoals?

Als je uitlogd zie je dat sommige dingen niet eens zichtbaar zijn.

oh, dat wist ik niet…maar volgens mij de meeste dingen wel toch? waar ligt dan die grens?

Bepaalde dingen zijn prive en moet je een account voor aanmaken.

Die volgens mij tegenwoordig handmatig geactiveerd word door het beheer. (Ruud).

Dit is om het forum zo openbaar mogelijk te laten zijn, een lage drempel voor mensen

Er zijn diverse delen onzichtbaar als je niet ingelogd bent inderdaad.

Als je zelf automatisch ingelogd bent lijkt het alsof het hele forum openbaar is, dit is echter niet zo.

Hi,

Vrijwel alles is zichtbaar, in ieder geval het deel zwanger worden…ff ter info.

@zeilertje76 wrote:

Hi,

Vrijwel alles is zichtbaar, in ieder geval het deel zwanger worden…ff ter info.

Klopt hoor, niet alles is zichtbaar, maar dat stukje dan weer wel.

Ik begrijp er uit, dat jij dit niet leuk vind?

Het forum is heel groot zeg maar, en zo open mogelijk, sommige dingen zijn privé, daar is bewust voor gekozen.

Zwanger worden is niet privé, want daar gaat het forum om, zwanger worden/zwanger zijn.

Het moet laagdrempelig blijven, anders is er niets openbaars meer aan.

maar die algemene informatie over zwanger zijn/worden staat toch ook op kindjeopkomst.nl?

@blue_fairy wrote:

maar die algemene informatie over zwanger zijn/worden staat toch ook op kindjeopkomst.nl?

Het gaat haar waarschijnlijk om het feit, dat Mensen zien dat zij nu probeert zwanger te worden of zwanger is.

nee ik bedoel; als het forum (gedeeltelijk) openbaar is om ervoor te zorgen dat informatie toegankelijk is. Maar diezelfde info staat ook op de website… Waarom moet het forum dan (gedeeltelijk) openbaar?

Ik vind het heel normaal dat je je eerst moet registreren voor een forum, voordat je de berichten kunt zien…

Als je goed gaat kijken, zie je dat delen die openbaar zijn allemaal informatieve delen zijn waar vragen worden gesteld. Die informatie staat niet op de web-site, aangezien er antwoord op word gegeven meestal naar aanleiding van eigen ervaringen.

De delen die niet opbaar zijn, zijn de kletstopics, dus de 9-maand mamma’s, babybabbelaars ed… (uitgezonderd contact) de showforums, dus de delen waar veel meer prive dingen worden besproken en geshowed.

Uitzondering is dan weer Gestopt met… die is ook openbaar en persoonlijk zou ik die dan ook gesloten houden, maar dat is mijn mening.

De topics waar zeilertje het over heb, staan in informatieve delen die eigenlijk bedoeld zijn als vraag-antwoord hoekje, en niet als kletstopics.

Dat bedoelde ik dus ook… :lol:

ohhh ja dan is het wel logisch! :slight_smile: THX voor het verduidelijken! :thumbup: