Gonal-F

Hallo allemaal,

Ik ben maandag bij mijn arts geweest en moet beginnen met hormooninjecties! Ik krijg de injectie Gonal-F is iemand hier bekend mee??

Hoi Heleen,

Ik heb Gonal-F gebruikt bij mijn ICSI behandelingen…

Ik gebruikte ook Decapeptyl.

1 ervan had veel invloed op mijn hormonen, weet alleen niet zo goed welke :oops:

Verders valt het allemaal heel erg mee!

Succes ermee, hoplelijk heb je hier wat aan!

Dikke kus

Andrea

Ha Andrea,

Bedankt voor je reactie! Ik ga gonal-F gebruiken ik combinatie met ovitrelle!

Had je veel bijwerkingen van gonal-F?

Liefs Heleen

Hoi,

Ik gebruik ook GONAL-F in combinatie met Ovitrelle. Vandaag heb ik mijn tweede IUI gehad. De enige bijwerking waar ik last van heb, is dat ik wat zwaarder geworden ben. Weet alleen niet zeker of dit door het spuiten komt, of omdat ik door de stress wat meer snoep.

Hi Heleen

Ik heb ook Gonal=f gebruikt.

2 1/2 jaar geleden alweer en direct zwanger geworden van mijn schatjes. Ik had niet zoveel last van de gonal-f.

wel van de lucrin die ik erbij had…

Ha meiden,

Bedankt voor jullie reactie, ik merk ook dat ik er wat dikker van word, baal hier erg van maar doe er alles aan om het te voorkomen.

Famke heel bemoedigend dat jij gelijk zwanger was, ik ben nu al meer dan 3 weken elke dag aan het spuiten maar de juiste dosering is nog steeds niet gevonden. welke dosering hebben jullie gehad??

groetjes Heleen

heleen,

ik weet het echt neit meer, gewoon een standaard hoeveelheid.

Ik heb een ivf-procedure ondergaan en ben eerst begonnen met de pil, toen lucrin injecties, toen de gonal-f erbij.Later ook nog progestan erbij en uiteindelijk een HCG-injectie.

ik spoot 3 weken, meen ik, elke avond dezelfde hoeelheid…

Ik had erg last van de lucrin, deze zet je schildklier ‘uit’. Hierdoor werd ik erg vlak in mijn emoties…

Ha Famke,

Oke! Omdat ik helemaal geen eisprong heb moest ik beginnen met de laagste dosis gonal-f, nu word hij per week opgehoogd tot mijn lichaam gaat reageren, als het eitje groot genoeg is krijg ik ovitrelle.

Ik merk nu ook dat mijn emoties vlak worden, ziekenhuis bezoeken (2 keer per week) gaat op de automatische piloot en het lijkt wel of ik helemaal emoties erover heb. Vind ik soms best moeilijk.

Heleen,

ik merk vaak tijdens heftige perioden, dat ik ook nauwelijks emoties lijk te hebben. Ik was 'ooit’16 weken zwanger van mn tweeling toen mijn man in kritieke toestand op de ic lag. Ik ben een maand lang elke dag naar t zks gereden. Mn vriendinnetje vroeg zich steeds maar af hoe ik dat toch deed… Ik had er geen antwoord op.

Nog steeds niet echt. Ik weet dat ruim een jaar later het eruit kwam, de angst, de pijn en dat ik een week lang moest huilen…

Ik denk dat het meer met de situatie te maken heeft dan met je hormonen. Je kán nog niet stilstaan en bedenken wat je nú voelt, want er is een trein in volle vaart aan het rijden gezet. Je weet niet waar die trein nu is, of waar hij zal stoppen…

Straks, als dit achter de rug is (wanneer dat ook moge zijn) komen de emoties wel!

Ha Famke,

Fijn om te horen dat je dit ook heb gehad, het voelt zo raar alsof je jezelf helemaal niet bent en of je jezelf helemaal niet in de hand heb. Wel heftig zeg is alles weer goed gekomen met je man?

Ik denk idd dat je gelijk heb dat het met de situatie te maken heft, je zit er nu helemaal in en raakt er toch aan ‘gewend’ klinkt gek maar zo voelt het wel, ben nu drie weken 2 keer per week naar het zk geweest en elke keer negatieve echo, nu ga ik naar het zk met het idee er zal toch wel niets gebeurd zijn, ik merk heel sterk dat ik dit doe om mezelf op 1 of andere manier de beschermen!

Dus als ik het goed begrijp heb jij een tweeling gekregen op de injecties?

Hi Heleen,

mijn man mocht na die maand gelukkig weer mee naar huis.

Ik heb idd na de ivf mn tweeling gekregen! :dance:

Had dus ivf + icsi…

Geweldig joh, ik hoop dat bij ons ook snel gebeurd! :slight_smile: