vandaag de 20 weken echo gehad. alles was goed alleen was er een soort vlekje bij het hartje te zien. ‘een golfballetje’ noemde ze het, maar ben nou niet veel wijzer geworden wat het nou is. ik kan er niet zo veel via google over vinden en wil mezelf ook niet gek maken. ik krijg geen vervolg echo verder want het ‘ging wel weg’ .
kent iemand dit?
Bij mijn twintig weken echo hadden ze het over een ‘echogene spot’. Geen idee of dat hetzelfde is.
In elk geval zei ze toen dat het iets was wat er niet was, maar door de echo wel lijkt. :think:
ik heb geen dure termen gehoord maar kan me voorstellen dat dit ook wel een luxere benaming heeft. ben er gewoon neit helemaal gerust op nu. ze heeft extra goed naar de rest gekeken maar neits gevonden en zei ook dat het meestal niets betekend, maarja… meestal…
Kan je er niet nog even achter aan bellen?
ik ga morgen de vk bellen, wat zij ervan vind. ikben bang dat als ik naar het ziekenhuis bel dat ze dan toch zeggen ‘we hebben gekeken en er was niets te zien’.
Zouden ze dat doen denk je? Ze zouden toch dat het weer weg zou gaan? niks ernstigs was…Dan willen ze toch ook wel uitleggen wat het is? Snap dat je gerust gesteld wilt worden…
ja het kwam een beetje vaag over zo van:
het betekend niets maar kan wel aanleiding zijn van…
ik vind het ook onwijs stom van mezelf dat ik er nu pas over nadenk en niet meteen aan de bel heb getrokken.
Een kennis van ons had dit ook (haar kindje dan), maar dit in combinatie met meerdere dingen. Ze hebben toen direct een vruchtwaterpunctie gedaan en later in de zwangerschap nog weer een uitgebreide echo. Uiteindelijk bleek er niets aan de hand. En inmiddels hebben ze een gezonde knul.
Maar als je je er niet fijn bij voelt, gewoon bellen :hug: .
Ik zou bij je vk denk ik aangeven dat je graag hebt dat ze er nog eens goed naar kijken. Zo kunnen ze je toch niet naar huis sturen?