Goedkope vliegtickets?

Mijn oudste dochter wordt in oktober 9 jaar oud. Ze heeft nog nooit gevlogen en wil het dolgraag eens ervaren om in een vliegtuig te zitten.

Het lijkt mij leuk om haar een vliegreis cadeau te doen door met haar gewoon een dagje een europese stad te vliegen en op dezelfde dag weer terug te vliegen. Het maakt overigens niet uit naar welke stad, het liefst wel vanuit Eindhoven, Maastricht of Weeze (duitsland). Ik heb al wat gegoogled maar het is me niet echt duidelijk hoe het allemaal werkt, welke kosten er boven op komen en waar ik de echte spot goedkope tickets kan vinden.

Wie heeft tips, ervaringen of ideeen?

Alvast bedankt!

Wat leuk!! :smiley:

Vliegtickets kunnen per dag in prijs variëren, het is moeilijk om te zeggen wanneer je het beste kunt toeslaan (verschilt ook weer per bestemming/seizoen). Kwestie van goed in de gaten houden en boeken zodra je tevreden bent over de prijs.

Op de sites van de meeste maatschappijen kun je op een soort kalender eenvoudig zien welke dagen in een bepaalde maand goedkoper zijn dan andere.

Als het je teveel werk is om steeds al die websites af te gaan kun je je bijvoorbeeld beperken tot bijvoorbeeld Skyscanner en Vliegennaar. Bij Vliegennaar kun je ook alerts instellen zodat je een melding krijgt wanneer de prijs onder een niveau komt dat je zelf aangeeft. Er zijn veel vergelijkingssites, maar ze deugen lang niet allemaal en de ene keer is de een weer beter dan de ander, dat wisselt steeds :roll:. Soms is het heel handig dat ze er zijn, soms maken ze het ook veel lastiger dan het is :roll:. Ik zou zelf niet al teveel moeite doen voor het minimale verschil dat er op een Europese vlucht te behalen valt (intercontinentaal is het vaak wel lonend). Er kunnen administratiekosten bijkomen en die zijn per aanbieder verschillend. Heel irritant, want die zie je doorgaans pas na het selecteren van je vluchten. Nog een nadeel van andere aanbieders dan de maatschappij zelf is ook dat je vaak niet goed kunt zien of een dag eerder/later geld bespaart. Het is ook niet altijd duidelijk wie er nu wel en wie er niet vergeleken worden.

KLM biedt momenteel West-Europese bestemmingen aan vanaf EUR 99 voor een retour. Maar als je liever vertrekt van een van de kleinere vliegvelden zou ik vooral de websites van de prijsvechters eens goed in de gaten gaan houden.

Nog wat tips van Vliegennaar:

1 - Wil je 7, 14 of 21 dagen op vakantie? Blijf een nachtje extra en bespaar! Zoek uit wat de goedkoopste vluchtdag is voor vliegen naar je bestemming en kies die heen en retour!

2 - Hoe meer lege stoelen op een vlucht, hoe voordeliger je kunt vliegen. Speel met je vertrekdata om de goedkoopste vlucht te vinden!

3 - Lastminute vliegen kan gunstig zijn in voor- of naseizoen. In de regel boek je de goedkoopste vliegtickets slechts zelden korter dan 3 weken voor vertrek. Voor een citytrip binnen Europa is vliegtickets boeken 3-5 weken voor vertrek meestal optimaal!

4 - Zoals al aangegeven …Een goedkope vlucht boek je zelden korter dan 21 dagen voor vertrek. Maar voor de vakanties moet je niet zo lang wachten met boeken als je goedkoop wilt vliegen. De goedkoopste vliegtickets zijn vaak enkele maanden voor vertrek weg!

5 - Boek je vlucht online en voorkom extra kosten voor reservering van je vliegtickets. De kosten voor telefonische reservering van een vlucht kunnen soms oplopen tot wel 45,-!

6 - Airlines publiceren de nieuwe aanbiedingen 95 van de 100 keer vroeg op de ochtend of laat op de avond, dit zijn dus ook de momenten bij uitstek om op zoek te gaan naar goedkope vluchten!

7 - Maak gebruik van onze gratis cheap flight alert service! Je hoeft alleen maar je budget op te geven en wij houden je op de hoogte van nieuwe vlucht aanbiedingen van o.a. KLM, Easyjet, Transavia, Arkefly, Cheap Tickets, Singapore Airlines, Vliegtickets.nl

Mex, weet jij toevallig ook waar je goedkope tickets kan krijgen voor korte vliegreizen. De ene dag heen en bijvoorbeeld een dag later terug?

Ik heb eens vakantieveilingen gehad… Istanbul voor ruim 2 dagen… Dag 1 heen savonds daar dag 2 en 3 vrij daar nacht 3 op 4 vroeg weg en midden op dag 4 weer thuis

Voor 2 personen inclusief hotel *** en ontbijt

Vliegticket voor 2 personen

Betaald €244 euro…

Visum voor 2 geloof €30,-

En dan wat we daar nog uitgegeven hebben aan eten drinken enz…

Als je echt goedkoop wilt zou ik ryanair eens proberen.

En anders een andere lowcostflight.

Succes ermee, leuk idee trouwens!

@rijstkorrel wrote:

Mex, weet jij toevallig ook waar je goedkope tickets kan krijgen voor korte vliegreizen. De ene dag heen en bijvoorbeeld een dag later terug?

Probeer eens Qfly

Wat een leuk idee! Zal ze vast heel gaaf vinden :thumbup::mrgreen:

Ik zou even kijken bij lowcostairlines.

De ene zal wat duurder zijn dan een ander, even goed zoeken :slight_smile:

ryanair is idd erg goedkoop en zeker als het naar oost-europese landen als polen e.d. is.

Die vliegt ook vanaf eindhoven, dus dat is dan wel weer handig.

Het maakt me helemaal niet uit waarheen, het liefst wel in het weekend. We gaan niet echt de stad verkennen ofzo het is haar puur om het vliegen. Misschien even op de luchthaven rondstruinen en op dezelfde dag weer terug.

Ik ga eens kijken op diverse sites die hier staan.