Goedkope vakantie

Ik wil zoooo graag op vakantie dit jaar maar heb echt harstikke weinig geld. Het liefst wil ik naar een warm land, mijn schoonzus woont in Spanje dus daar kunnen we wel heen gaan maar jeetje, die heeft wel kiddo’s dus hoeveel rust krijgen we daar?



We zijn dus 4 jaar getrouwd en eigenlijk ben ik al 7 jaar ofzo niet op vakantie geweest. De laatste keer dat ik op vakantie ging was toen ik met mijn ouders én kids naar Texel ging. Dat was niet echt een toffe vakantie voor mij want ik voelde me echt opgesloten, kon nergens heen omdat ik alleen was, kon niet 's avonds even weg of wat en het regende echt de hele tijd. De laatste keer dat ik echt goed op vakantie ben gegaan, schrik niet, is toen ik 18/19 jaar was en met mijn vriendin en haar ouders op vakantie ging naar ZuidFrankrijk. Ik ben inmiddels wel 34 he. Ik heb echt harstikke veel meegemaakt de afgelopen jaren en ik kan een vakantie zo goed gebruiken maar zit wel aan een giga budget. Het is rond de 700 euro dat ik kan uitgeven. Iemand een goede tip??

Voor 700 euro is een vakantie mogelijk, daar ben ik van overtuigd (is het voor 3 personen, 2v 1k?) maar het klinkt een beetje alsof je wensen niet helemaal realistisch zijn voor je budget :shifty:



Je wil naar een zonnig land, dan heb je sowieso al te maken met vervoerskosten, die een groot deel van je budget al zullen opslurpen. En dan heb je ook nog verblijfskosten, eten/drinken/leuke dingen doen. Ik zou de optie van je schoonzus absoluut serieus bekijken, voordat je um meteen weg zet omdat je bang bent geen rust te krijgen. Het scheelt je een heleboel kosten als je niet elke nacht hotel/appartement/campingkosten hoeft te betalen, en als je gewoon een keuken tot je beschikking hebt waar je kan koken.

En anders misschien toch Nederland toch nog eens overdenken :think: Tuurlijk kun je de pech hebben met rotweer te zitten opgescheept, maar ook in Nederland heb je prachtige plekken waar je je op vakantie waant. En je bespaart dan die enorme vervoerskosten, waardoor je wat meer ruimte hebt om leuke dingen te doen.



Succes met zoeken en vooral met afwegen wat voor jou het belangrijkste is voor je vakantie!!

Wij zijn vorig jaar een week en midweek naar landal eifel geweest in september (duitsland). Het was niet subtropisch, maar wel echt buitenland en we hebben toen nog best een paar dagen mooi weer gehad, dus ik denk dat als je eerder gaat in het jaar het daar lekker weer kan zijn.

Wij waren toen voor een (nette) caravan 600 euro huur kwijt, voor een week en midweek.



Ik weet niet in hoeverre je denkt weg te kunnen 's avonds met een kleintje? Maar dat is mij nog nooit gelukt zonder oppas :think: Dus ik begrijp ook niet helemaal wat je zegt verder eigenlijk?

Als je het redt met 700 euro, zou ik toch naar Spanje gaan. Rust komt niet alleen van stilte om je heen. Rust komt ook van een verandering van omgeving (A change is as good as a rest).





Als je bij je zus kan logeren heb je een basis om terug te keren voor de nacht en maaltijden gezamelijk. De rest van de tijd ga je erop uit met buggy kind en man, an daan de wandel om de omgeving te verkennen. Alwas het maar een mid-week.



Je kind gaat nog niet naar school, dus je bent niet gebonden aan het hoog seizoen. Ik heb een midweek in Dorset (Zuidelijk Engeland) gevonden voor £250, in de laatste week van Juni. Dezelfde caravan in hetzelfde vakanie park is £975 voor een midweek in Augustus. Dus kijk buiten het vakantie seizoen.



700 Euro is niet veel, maar het ligt aan wat je van je vakantie verwacht. Heb je EuroCamps of keyCamps bekeken? Heb je eigen vervoer? Heb je geldige paspoorten? Moet het echt in het buitenland zijn, of zou een weekje kamperen in Brabant of Limburg ook goed zijn?

Of je gaat juist wel naar je schoonzus in Spanje en spreekt met haar af dat zij een paar keer op Soraya wil passen zodat jij en man/vriend iets samen kunnen doen.

Ik zou wel 100-150 van het bedrag afhalen om daar uit te geven.

Dus je moet iets vinden van 500 euro.



Voor jullie dochter hoef je al niet te betalen qua vliegtuig oid dus dat scheelt.



Je kan buiten het seizoen echt voor 500 euro naar het buitenland hoor.



Je kan op expedia kijken. Of bij Easyjet kijken naar goedkope tickets en ergens anders naar een goedkope accomedatie.



Dat stukje van je schoonzus snap ik niet zo goed. Waarom kan je daar geen rust vinden? Je kan toch goede afspraken maken?

Of zie je gewoon veel beren op de weg die er niet zijn?



Als je daar gratis kan overnachten en dus alleen tickets en eten hoeft te betalen zou ik dat zeker doen.

Buiten het seizoen moet je zeker via Nederlandse reisbureaus wat kunnen vinden aan de Spaanse kust. Paar jaar geleden hebben we wat gevonden en peninscula voor 147 euro per persoon met ontbijt en avondeten. Mmmmm geloof niet dat de tickets bij zaten trouwens.



Houd met Spanje wel even rekening dat nu in maart geen goed plan is ivm het slechte weer en alle weggespoelde stranden.

Mijn schoonzus heeft 3 kinderen en ééntje is daar heeeeel druk en vervelend van. Maar die optie dat zij af en toe oppast is natuurlijk ideaal. We hebben wel een auto dus we kunnen misschien met de auto gaan omdat vliegen te duur is. We moeten wel in het hoogseizoen omdat ik nog 2 kinderen heb die dan vakantie hebben en dan eventueel bij familie in NL kunnen (woon in België).



Met 's avonds weggaan bedoel ik dat ik toen in die tijd graag nog even in de avond weg had willen gaan maar dat kon toen niet. Nu zou ik het wel leuk vinden maar ik was toen ook alleen met de kinderen, nu ben ik getrouwd en als de 2 oudsten bij iemand logeren, dan kan Soraya wel mee 's avonds op een terrasje, ik ga toch niet de nachten door. Dat boeit me totaal niet meer.

@wannabe keukenprinses wrote:

Mijn schoonzus heeft 3 kinderen en ééntje is daar heeeeel druk en vervelend van. Maar die optie dat zij af en toe oppast is natuurlijk ideaal. We hebben wel een auto dus we kunnen misschien met de auto gaan omdat vliegen te duur is.




ik vraag me af of autorijden goedkoper is :think: er wordt tegenwoordig zo gestunt met vliegtickets, ik vraag me af of je benzine-kosten daaronder kunnen zitten…



en 's avonds weg, tja, dat hoort een beetje bij het ouderschap toch, dat dat niet meer zo makkelijk kan. Ik zou daar gewoon de accomodatie op uitzoeken; dat je niet vanaf kinderbedtijd in het donker op je hotelkamer hoeft te zitten, maar dat je bv een appartementje neemt waarbij je 's avonds gewoon lekker met een wijntje in de woonkaemr (of balkonnetje of tuintje…) kan zitten. Of een camping (als je het zo goedkoop mogelijk wil, is een camping nog steeds de beste optie denk ik), waar je gewoon lekker voor je tent kan zitten.





lous, is het bij korte vluchten (zeker bij charter-vluchten) niet zo dat babies daar vaak wel gewoon moeten betalen? of is het alleen dat 2+ers daar volle mep moeten betalen ipv een kindertarief?

Zoeken, zoeken en nog eens zoeken! Wij zijn vorig jaar januari voor net geen E 1.000,= 10 dagen met z’n 4-en naar een 5* AI resort geweest in Egypte (met vliegtuig dus). Helemaal geweldig, super eten en heerlijk weer! Welliswaar last minute geboekt, maar als je goed zoekt en minder ver gaat (Spanje bv) dan moet het met je wensen te doen zijn.



Zelf kan ik goed zoeken met de site van Arke maar anderen kunnen dat weer (vriendin van me) met de site van Neckermann of zoiets als Tjingo.



HEt kost je wel een flink aantal uren achter de pc en je krijgt vierkante ogen maar dan héb je wel wat! 8) :lol: Succes meid! :thumbup:

hi,



ik heb via vakantieveilingen een vakantie geboekt…

10 dagen naar Frankrijk in een luxe ingerichte bungalowtent. Wij gaan eind juni er naar toe en kost ons 200 euro. Hoeven alleen nog benzine en tolgeld te rekenen…

Dus als je goed zoekt of biedt…kun je zeker wel wat leuks vinden. Helemaal om het feit dat je niet in het hoogseizoen hoeft!



Succes met zoeken!

Een reisbureau zou je ook goed kunnen helpen.



Wij hebben een aantal jaar precies het zelfde gehad, laag budget maar we wilde wel lekker weg.

Wij zijn toen D*reizen binnen gestapt en daar verteld hoeveel het maximaal mag kosten en wat onze wensen waren.

Wij hebben toen een heerlijke vakantie gehad op Crancanaria…

Nu tot 21.15 uur kun je een vakantie in een compleet ingerichte bungalowtent boeken in de Costa Brava. In de periode mei/juni. het hoogtse bod is op dit moment €126,-!!!

Waar woont je zus in Spanje?

Moet je in het hoogseizoen of kan je ook in bijvoorbeeld juni of september gaan?



Ryanair, heeft vaak genoeg spotgoedkope prijzen, wil je wel op weg helpen!

Maar dan moet ik wel weten wat je precies wil.



Wij zijn vorig jaar september 2009 een week naar Salou geweest voor 500 euro (HP), en in januari 2009 voor 700 euro naar Tenerife (logies). In de komende meivakantie zijn wij 750 euro kwijt voor Lanzarote (logies)

Voorbeeldje



1 juni t/m 14 juni vliegen vanaf Weeze naar Gran Canaria=220 euro (Ryanair) + Hotel Atlantico (logies) = 280 euro



Totaal 500 euro, komt nog wat extra bij aan administratiekosten en een extra koffer ofzo, zal je totaal zo’n 600 euro kwijt zijn!





Peter Langhout reizen zijn niet al te duur evenals Ster vakanties. PL gaat voornamelijk met de bus, dus het duurt wel lang voordat je er bent, maar daardoor is het wel goedkoop dus.

Je kunt inderdad gewoon naar spanje gaan, maar waarom geen vakantie in nederland? je moet wel mooi weer hebben oke, maar dat hebben we de laatste weken ook wel gehad. en gewoon een mooi vakantiepark opzoeken waar ze van alles hebben en misschien ook wel een mooie omgeving waar je tot rust kunt komen. misschien is De Lindenberg iets voor je, ik ga er in ieder geval erg vaak heen. ik weet niet of je kinderen hebt, maar die vinden het daar ook heerlijk!

Naast de lindenberg vind ik Camping de Noetselerberg ook altijd erg leuk voor een vakantie in eigen land. En mijn kinderen vinden dit ook echt een topper! vind ik echt altijd heerlijk voor een extra weekje vakantie naast de zomervakantie dan krijg je al een beetje het gevoel