Maar weer een onderwerpje van mij, sorry :mrgreen: .
Afgelopen jaar is niet ons jaar geweest op financieel gebied zullen we maar zeggen. Toch zouden we graag op vakantie willen met onze vouwwagen.
Maar waar kunnen we kijken naar mooie campings die niet de jackpot vragen in het hoogseizoen? Zijn daar speciale sites voor?
We willen graag naar de zon, voorkeurland is Italie
ik hoor net dat tjechie en belgie ook een optie zijn
Argh het is dat je met de meiden natuurlijk wel degelijk sanitaire voorzieningen nodig hebt maar anders waren de ‘municipal’ campings in Frankrijk een optie. Dat is zo ongeveer de goedkoopst mogelijke kampeeroptie.
Maar ikzelf zie het wel altijd zo; het koken - moet ik thuis ook dus dat telt eigenlijk niet.
Als ik vooraf de prijs weet van de camping - tjekken bij reisbureaus of je daar bv kortingsacties hebt, dingen als 14 dagen staan 10 betalen ed. Dat kan je flink schelen. Je kunt daar ook terecht met vragen over welke regio het meest populair en duurst zijn- die mijden, de voordeliger opties - wat zijn daar dan de nadelen? En kun je daar alsnog een fijne vakantie houden?
Wat kost NIET op vakantie gaan? Hier is er dan vaak de neiging om maar ‘dagdingen’ te gaan doen. Maar ja kijk naar de entreeprijzen van pretparken en dierentuinen. Slik daarvoor kun je vaak al 3/4 dagen op een camping staan! :shock:
Komen er nog verjaardagen aan? Een bijdragepot ipv kadootjes voor de vakantie? Vind zelf geld vragen vaak niet leuk, maar zodra ik zeker weet dat ik een toffe bestemming voor de centjes heb. Is het nog maar half zo lastig voor mij iig om toch geld te vragen. En de gever vind het dan meestal ook niet erg dat ze me sponsoren.
Hoogseizoen is meestal wel aan hogere prijzen gebonden helaas. De kunst is dan meestal wel om wat kleinere campings te vinden (evt met hulp van het reisbureau) waar wat minder voorzieningen zijn (geen luxe zwembad etc) maar wellicht wel in de buurt zijn zodat je niet de hoofdprijs voor je stageld hoeft te betalen. Zo stonden wij in Kroatie op een heel kleine familiecamping (had hem je graag als tip doorgegeven maar ze zijn 2 jaar geleden over gegaan op enkel camperplekken :wall: ) maar ernaast wel een superdeluxe camping met zwembad ed waar je gewoon gebruik van kon en mocht maken!
Italie vind ik niet zo goedkoop qua campings. Of misschien als je echt overal ver vandaan zit dat het meevalt, maar wij zijn toch vaak wel tussen de 25 en 30 euro per nacht kwijt geweest daar.
In Frankrijk (niet aan de zee), hebben we voor 9 euro per nacht gekampeerd. Exclusief elektriciteit, die hoefden we toen nog niet. In een prachtige omgeving, beekje in de buurt. Dus je kunt je er prima vermaken.
als je het goedkoop wilt zou ik voor Frankrijk kiezen (Annecy bijvoorbeeld)
Is het een optie om in de meivakantie te gaan? Wij doen dat vaker, altijd mooi weer gehad en het scheelt zoveel geld.
Je kunt je ook inschrijven voor de campingkaart…dat is gratis en krijg je een kaart en een boekje waar goedkopere campings in staan.
Moet wel zeggen dat heel veel campings het campingkaart tarief niet hanteren in het hoogseizoen, maar er zijn een aantal die dat wel doen, dus ms staat daar dan wat bij.
Het ligt er aan hoe “luxe” je het wil hebben…
Natuurcampings, groene kaart campings, boerencampings, dat zijn de goedkoopste campings volgens mij…
wij gaan mogelijk naar kroatie (en nee jullie willen vast niet mee :mrgreen: ) maar schijnt ook niet heel duur te zijn (ook niet qua boodschappen enz) En Tjechie, die ene bungalow dan?? Van de film?? En dan leuk met een opblaasbare playground
@Cariska wrote:
wij gaan mogelijk naar kroatie (en nee jullie willen vast niet mee :mrgreen: ) maar schijnt ook niet heel duur te zijn (ook niet qua boodschappen enz) En Tjechie, die ene bungalow dan?? Van de film?? En dan leuk met een opblaasbare playground
Die opblaasbare playgrounds heb je ook in Kroatië…in het water, hartstikke leuk voor de kids…1 nadeel je moet er nog voor betalen ook, zelfs op de camping waar je op staat als ze daar eentje hebben
Hadden wij dus ook, hele leuke grote trampolines in het water en andere leuke dingen, moet je dan gewoon nog voor betalen…belachelijk vind ik dat!!
@Cariska wrote:
Ik denk idd niet dat we meewillen, ik zal het Rem maar niet voorstellen haha.
Dat huisje van Tjecjie kan ik wel naar kijken alleen was toen de staat wel echt erbarmelijk, heeeeeeel vies blegh
Kroatie trekt ons wel maar dat zijn echt megacampings, dat zie ik echt niet zitten
En die playground, brings back memories haha
@Cariska wrote:
hé Kroatie en zoals je het tikt… zou bijna denken dat jullie op dezelfde camping staan als bevriende buren van ons :lol: .
jij weet vast wat we bedoelen mm:wink:
denk dat jullie camping weinig om het lijf heeft :mrgreen:
:lol:
Wij hebben vorig jaar met ons vouwwagentje op een oude municipal gestaan. Niet vreselijk duur, gewoon een lekker zwembad erbij, schoon sanitair en genoeg te doen in de omgeving. Heel erg betaalbaar, we zijn zelfs nog een paar dagen langer gebleven omdat het er zo leuk was en we echt in de vakantiestemming waren.
Tja en op internet zijn genoeg vakantieforums waar je van alles kan vinden, van glamping tot de boerencamping. Google is je beste vriend