Hallo,
Ik zou toch graag in de vakantie ff er tussen uit willen met mijn gezin.
Gewoon hier in eigen land.
Om de kosten al wat lager te houden wil mijn vriendin met haar zoon mee.
Dus we zijn met 3 volw en 3 kids.
Gewoon 1 weekje weg in een tent of iets anders.
Wie heeft er tips voor ons?
Esmie
wat voor tips wil je? Hoe zo goedkoop mogelijk? wat leuke plekken zijn?
wij camperen regelmatig met de tent, en dan ben je idd echt heel wat goedkoper uit dan andersoortige accomodaties. Als je dan ook nog zelf kookt, hoeft het allemaal zo duur niet te zijn.
Ja wat zijn leuke goedkope plekken.
We hebben geen tent dus mischien waar ingerichte tenten goedkoop te huur zijn.
via mp een tweedehands tent scoren is heel wat goedkoper dan ingerichte tent. Dan zit je toch alweer in een echt andere schaal qua kosten per nacht.
Huis ruilen? Jullie in het huis van een ander gezin en dat gezin in jullie huis.
Je kan ingerichte tenten (piramide-tent voor 6 pers.) huren in de duinen van Schier, maar dat moet je wel met de boot er nog heen (en terug…)
Maar als je verder Nederland in gaat, ben je het ook aan benzine kwijt!
Stuur je zo even een link
Via Vakantieveiling kun je ook nog wel eens het geluk hebben dat je goedkoop weg kunt. Gaat per bod, de hoogste bod bij eind geld.
Je zou eens bij canvas holidays kunnen kijken, wij hebben al een paar keer ondervonden dat daar een tent huren per nacht goedkoper is als geoon met je eigen tent kamperen omdat ze vaak goede aanbiedingen hebben. Wij gingen dan wel in de meivakantie of in de junivakantie die wij soms hebben.
van die ingerichte tenten zijn behoorlijk prijzig. Kan je niet een campeer uitrustig van iemand lenen? Je kan via MP wel goedkoop een tent scoren, maar dan ben je er natuurlijk nog niet. Je hebt minimaal nog matjes en slaapzakken nodig en een kookfaciliteit. Tafel en stoelen hoeft niet, je kan ook op de grond zitten, maar ik krijg daar altijd pijn in mijn rug van. Een koelbox met koelelementen is ook wel handig.
Je bent behoorlijk voordelig uit op de meeste boerencampings. Daar is vaak dan geen zwembad en animatie enzo, maar altijd wel genoeg te beleven voor de kids (speeltuintje, dieren, andere kinderen).
Wat vind jij goedkoop m.a.w. wat is je budget? Kun je met auto of moet het met openbaar vervoer? Voorseizoen of Hoogseizoen?
Een tent voor 3 volwassenen en 3 kinderen is wellicht ook niet echt handig als je met 2 gezinnen op pad bent.?
Of wil je zo’n kleine pop up erbij zetten?
Via MP kan je inderdaad soms wel complete kampeeruitrusting kopen.
Ik zou rondspeuren(misschien via KOK) om een huisje of stacaravan via particulier of rechtstreeks via camping te boeken.
(hier in zeeland weet ik dat eigenaren van caravans hun caravan via de camping verhuren)
Eigenlijk geen antwoord op je vraag maar een hoop vragen want je vraag is me niet duidelijk genoeg om je t e kunnen helpen.
natas
Ik weet niet wat je budget is…
Maar er zijn vaak genoeg aanbiedingen voor goedkope tenten. Zo hebben wij ooit eens een tent gekocht van 100 gulden en die heeft het toch 7 jaar gedaan (!!) Is een stuk goedkoper dan een tent huren. Uitrusting lenen bij iemand? Er zijn vast wel mensen in je omgeving die niet op hetzelfde moment gaan kamperen.
Ik weet ook niet wat je verwacht op een camping, maar bijv. een camping van staatsbosbeheer is goedkoop (je moet ook niet heel veel verwachten) maar voor kinderen net zo leuk. Vaak neemt de boswachter de kinderen wel mee het bos in :thumbup:
Bedankt voor jullie tips.
Een tent is mischien niet heel handig nee als je met 2 gezinnen bent.
We zijn gebonden aan het hoogseizoen.
Maar ik heb mischien al wat gevonden dankzij cell.