Goedemoggel

@mv2kids wrote:

kijk… en dit vind ik dat weer humor :lol: dat mensen dat dus echt uit gaan proberen :lol: :lol:




oke kan er toch nog iemand om lachen dan :lol:

Ik ben toch maar even gaan zoeken en kwam de reclame Hier tegen.



Nou hee, grappige reclame zeg :?

Het gaat bij ‘goeiemoggel’, ‘inkvip’ en ‘sproetjes’ ook niet om het T9 woordenboek, maar om de lompe vingers van die visboer op dat te kleine toetsenbord.

Vandaar ook een telefoon met een ‘normaal’ toetsenbord, zoals wij ook voor de computer gebruiken.



En laat mij maar dom zijn…ik vind die reclame ijzersterk, je moet er maar op komen. En ja, ik kan er onwijs om lachen.

@sammetje23 wrote:





En laat mij maar dom zijn…ik vind die reclame ijzersterk, je moet er maar op komen. En ja, ik kan er onwijs om lachen.




Dan ben ik net zo dom, want ik vind hem ook geweldig, lig er ook om in een deuk 8)

@JanineB wrote:

Goedemoggel

een sproetje

1 kiklo inktvip



Moeten jullie ook zo lachen daarom??

Ik zit eerst nog helemaal na te denken.

Je hebt toch zo een stand op je telefoon dat je op 1 cijfertoets drukt waar de letter op staat die je nodig hebt en dan maakt ie toch zelf een woord?



Zit ik tegen mijn man:

Ja maar bij goedemoggel, de l zit toch niet bij de n op het knopje, en de gg van moggel staat toch ook niet bij de ch…

Ik maar denken dat het spelfouten zijn, maar niet zulke



Ik moet niet zo veel over dingen nadenken zegt mijn man… hebben jullie dat ook weleens? Dat je iets hebt, iets onbenulligs maar toch wil weten hoe het zit



Nou GOEDEMOGGEL!!



Janine




Mijn man reageerde dus exact hetzelfde… :roll: :roll:

Hij zei: “dat dacht ik al dat jij het ging proberen te beredeneren, je hebt ook geen humor zeg…”



Hmmm begin toch te denken dat het aan mij ligt… :think:

Het maakt niet uit wat je ervan vindt, dat er over gepraat wordt, is de opzet van zo’n reclamebureau dat dit soort dingen verzint. En DAAR zijn ze in geslaagd 8)

Ja maar of die telefoon er nou meer door verkocht wordt??



Oh en ik heb het ook uitgeprobeerd en ik snapte de reclame eerst ook niet :oops: Vind hem desondanks wel geinig.

Vonr degenen die er nog geen genoeg van hebben ip er nu de Goeiemoggel generator.



verpstuur nu je berichtjes op zien “goeiemoggels”… Pfff hoezo overphyped?



klikkerdeklik

@Jenni wrote:

@sammetje23 wrote:




En laat mij maar dom zijn…ik vind die reclame ijzersterk, je moet er maar op komen. En ja, ik kan er onwijs om lachen.




Dan ben ik net zo dom, want ik vind hem ook geweldig, lig er ook om in een deuk 8)




Vind het ook een hele sterke reclame, ik bedoel, ga maar eens iets origineels verzinnen voor een product als dit. Het feit dat er over gepraat wordt en dat mensen ‘goeiemoggel’ gebruiken moet voor de mensen die het bedacht hebben een enorme kick zijn lijkt me (én voor de opdrachtgever niet te vergeten!)

Ik was wel nieuwsgierig naar de bloopers… :mrgreen:

Goeiemoggel! :mrgreen:

Hij is zeker goed! :smiley:

Ik vind die reclame leuk…Dat iedereen nu goeiemoggel of whatever gaat gebruiken vind ik een beetje te…

Ik vind de reclame ook leuk, maar je hoort bij Giel op 3fm alleen nog maar: Goeiemoggel…



Begint mij ook een beetje te vervelen… :?

Ik vind hem super!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik heb net gestemd op de gouden loekie :wink: :thumbup:

oh die is zooooo leuk hihi

Ruzie om misverstand ‘goeiemoggel’

Uitgegeven: 10 december 2007 10:49

Laatst gewijzigd: 10 december 2007 11:19



RIJSWIJK - Dat het neologisme ‘goeiemoggel’ nog niet bij iedereen is ingeburgerd, bleek zondag, toen twee mannen elkaar in een café in Rijswijk met dat woord begroetten. Een derde cafégast sloeg er direct op los, omdat hij dacht dat hij voor ‘mongool’ werd uitgemaakt.



Meerdere personen raakten bij het gevecht betrokken. Toen de politie ter plaatse kwam, bleek de veroorzaker met de noorderzon te zijn vertrokken.



Het woord goeiemoggel komt voor in een reclame van KPN en is een verbastering van goedemorgen. In het spotje praten visboeren met elkaar met woorden die verkeerd werden ingetypt bij het sms’en. Het gebruik van goeiemoggel lijkt een ware rage te zijn geworden.



Laurentien



Het woord komt inmiddels in de beste kringen voor. Zelfs prinses Laurentien bezigde het dit weekeinde, bij de opening van het Jubileumcongres Genootschap Onze Taal. “Dames en heren, of misschien moet ik zeggen: Goeiemoggel”, begon de prinses haar toespraak.

:smiley:

Hij komt vast in de Van Dale terecht!

hij verveelt me tegenwoordig … ik heb hem nu wel meer dan genoeg gehoord… er is nu ook een lied over gemaakt en ze verwachten dat hij op nr1 komt :hand:

Ja ik las het in de krant. Het moet DE carnavalskraker voor 2008 worden. Ik ga 'm in elk geval NIET kopen.