Ons zoontje heeft erg last van grote gele korsten op zn hoofdje op 1 plekje. Voorzichtig geprobeerd weg te halen maar kwam heel plukje haar mee :shock:
Ingesmeert met olie om los te weken maar wil ook niet
Iemand tips?
kammen met een luizenkammetje werkte hier heel goed. Wel rustig aan doen, want zo’n kammetje is niet heel zacht…
Toevallig heb ik pas van die pads gekocht van z.w.i.t.s.a.l… vanavond de 2e gebruikt… en het lijkt te helpen… Maar eerst maar even afwachten…
Ondanks dat je het al geprobeerd hebt: koppetje dik insmeren met olie, en na een half uurtje de haren goed kammen met een kammetje. Ik hoor ook mensen die zweren bij Zarqa ofzoiets.
Hier kreeg ik de tip om, als we er iets aan wilde doen, we het beste “zoete olie” konden gebruiken. Bij apotheek bijvoorbeeld, het is een amandelolie dus waarschijnlijk ook wel bij de drogist te verkrijgen.
Op vingertoppen doen en goed insmeren, niet hard, maar wel grondig. Nik vond dat absoluut niet vervelend
Dan even uurtje of 2 laten zitten en dan kon je het er eigenlijk vrij makkelijk uitkammen met fijne kam. Ook hier weer, niet hard maar wel grondig. Alles wat niet makkelijk loslaat gewoon laten zitten. Daarna lekker in bad en haartjes wassen. Na een weekje of 2 hebben we het weer een keer herhaald (zal afhankelijk zijn van hoe hardnekkig het is).
Wij hebben het uiteindelijk 2x gedaan. Nu heeft ze nog steeds wel een beetje berg op haar hoofd, maar dat laat ik lekker zoals het is. het ergste is voorbij. De rest gaat vanzelf weg dus ik wil er niet teveel aan doen.
zoete olie is echt top spul (voor heel veel dingen overgens) :thumbup:
had er tot voor kort nog nooit van gehoord… pas nu ik in de zorg werk weet ik wat het is en word het veel gebruikt
schrale plekken,droge huid, losweken van pleisters, losweken van vanalles en nog wat wat vast kan komen te zitten en aan kan koeken :mrgreen:
al die oude mensjes hebben vaak zo’n ontzettend dunne huid, gaat bij het geringste stuk
maar ik heb toen met tygo de babyolie van natalis gebuikt
met een wattenschijfje ingewreven - laten intrekken - wassen - weer ingewreven - hele nacht laten zitten en toen weer gewassen
hierna was het over
hij heeft het hierna nog 1x gehad
ik gebruikte altijd na het badderen babyolie van natusan.
gewoon in het natte haar en dan laten zitten.
wordt wel wat vettig maar dat trekt wel in.
hier ook twee dochters die er last van hadden, imsmeren met olie de hele nacht in laten trekken en daarna met een kaart kon je het er zo afschrapen.
Ik heb er niks aangedaan.
Mirthe had er geen last van en nu is het bijna helemaal zelf weggegaan.
Sorry maar die olie helpt echt niet hier
Heb het hele nacht laten zitten maar niks. Als ik eraan kom dan komt zo’n velletje los maar meteen met hele pluk haar :? Wil niet dat ie straks kaal wordt daardoor
wij hebben ook de pads van zwitsal gebruikt. en werkte goed na ong een weekje was hij ervanaf
Zarqa!! :thumbup:
@Theemuts wrote:
Sorry maar die olie helpt echt niet hier
Heb het hele nacht laten zitten maar niks. Als ik eraan kom dan komt zo’n velletje los maar meteen met hele pluk haar :? Wil niet dat ie straks kaal wordt daardoor
Zoete olie ook niet? Hmmm, in dat geval zou ik er echt gewoon helemaal niets aan doen. Hij heeft er geen last van, het kan geen kwaad en gaat gewoon vanzelf over.
@proudmama wrote:
hier ook twee dochters die er last van hadden, imsmeren met olie de hele nacht in laten trekken en daarna met een kaart kon je het er zo afschrapen.
Het hetzelfde gedaan maar dan met een oud pasje :shifty: :thumbup:
edit; zie nu je vorige reactie pas…Iets anders weet ik ook niet.
Bij de kapper is een speciale shampoo te koop die je kuint gebruiken bij hardnekkige roos, of eczeem op het hoofdje. Bij mijn dochter was dit het enige dat hielp, en zij had het denk ik hetzelfde als jouw mannetje, want zelfs de hele oliefles hielp niks. Het waren ook echt dikke korstjes, best vies :shifty: .
Ik zal straks even kijken om welke shampoo het gaat, MAARRRRR ik weet niet of je het op die leeftijd al mag gebruiken?? Mijn meisje was al drie namelijk. :think:
hmm dan zou ik het gewoon laten zitten het gaat idd. vanzelf ook weer weg. het ziet er wat raar uit vind ik zelf maar ze krijgen er niks van.
Ik heb ook de drie in een wash van zarqa gekocht en het werd er minder door. Bij ieder badje (dus 2 keer per week) streek ik het goed door de haren en masseerde het in (net zoals ik mijn eigen haren was). Het ging niet direct weg, maar werd zichtbaar minder. En nu is het na een maand of 3 dus helemaal weg :mrgreen: :thumbup:
Ik heb ergens gelezen moedermelk, maar dan moet je bv geven. Hier heeft het geholpen.
Bedankt voor alle reacties
Ik heb bij Kruidvat anti-bergpads gekocht en ga die maar eens proberen. Als dat niet helpt denk ik inderdaad dat het misschien iets van exceem is (heb ik ook namelijk) en ga ik maar eens langs de huisarts…
Als ik iets heb gevonden wat helpt laat ik het even weten :thumbup:
Bij Rick destijds ook alles geprobeerd. Wat direct en geweldig werkte was Zarqa. Ik smeerde z’n bolletje in met de babyolie voor het slapen gaan. De volgende dag wassen met de shampoo van Zarqa, daarna de haarlotion van Zarqa. De olie was maar 2 dagen nodig, daarna waren de shampoo en haarlotion voldoende :thumbup: