Hoi,
Ik had het plan om touwtje te gaan springen om zo mijn conditie te verbeteren en de laatste rotkilootjes eraf te krijgen. Nu heb ik een springtouw van de kruidvat, was toen een keertje met een teller erop (Leontien van Moorsel stond daarmee toen in het foldertje) Alleen is het een rotding, doordat het touw steeds in de knoop raak.
Waar kan ik een goede springtouw kopen? Het liefst wel een betaalbare met een teller erop.
Ook andere tips zijn welkom over hoe ik het beste mijn conditie hiermee kan verbeteren. Hoe vaak en hoe lang moet je het doen? Zijn er hier nog meer mensen die touwtje springen voor hun conditie/afvallen?
Moet nog 3 tot 3,5 kilo tot mijn streefgewicht.
Groetjes,
Krista
Ik lees even mee
Ik wil graag nog 5 a 6 kilo afvallen, maar tot Luc en Stan naar school gaan heb ik overdag geen tijd om buitenshuis te gaan bewegen/sporten. Ik zoek dus iets wat ik thuis kan doen, in de woonkamer bij voorkeur, en touwtje springen lijkt me wel ideaal ervoor, met de tv op een muziekzender. Ik weet alleen niet waar ik er een kan kopen…
@Krista wrote:
Ook andere tips zijn welkom over hoe ik het beste mijn conditie hiermee kan verbeteren. Hoe vaak en hoe lang moet je het doen?
Via Google kwam ik bij de volgende link: http://www.prorun.nl/training/krachttraining/de-kracht-van-touwtjespringen
Daarin staat o.a.
- Begin met drie keer 1 minuut met 30 seconden rust. Breid het elke week met een minuut uit. Met name de eerste paar weken is het verstandig om minimaal 1 dag tussen twee springtrainingen te plannen.
- Met name de achillespezen, kuiten, enkel- en voetspieren worden stevig aan het werk gezet.
- Met 10 minuten springen (120 skips per minuut) verbruikt een 75 kg zware man ongeveer 130 calorieën.
Bij de Action, 79 cent ofzo. Met teller. Die werkte hier niet altijd goed, maar voor 79 cent kocht ik zo weer een nieuwe Precies lang genoeg, heel fijn ding, vind ik.
inderdaad die van 80 cent bij de action!! een super ding!
idd… die met dat plasticen touw, met zo spiraatlej onderaan, die vin ik heerlijk springen…
alsj ullielaminaat hebben leg je nogwat onder je als je springt? ga ook maar eens dubbelop, sportschool en thuis… moet eigenlijk twee tot drie kilo kwijt… heb weer een buikje… zie mensen al kijken naar mijn buik en denken :oops:
Bedankt voor jullie reacties :thumbup:
Heb al een springtouw gekocht bij Action, dus volgende week ga ik ermee starten. Deze touw gaat inderdaad niet in de knoop tijdens het springen.