Goede luier voor borstvoedingskindjes?

Ik ben helemaal van hét merk pampers (New Baby tm maat 3) vanwege het “gaasje” waardoor de dunne drap goed opgenomen wordt en niet constant tegen de billetjes aan zit, maar ben benieuwd of er van een ander (goedkoper) merk ook luiers zijn die de dunne borstvoedings-poep goed opnemen? Nu zorg ik altijd dat ik insla bij acties, maar wie weet zie ik een ander merk over het hoofd dat misschien minstens net zo goed is, maar goedkoper? De doekjes en luiers vliegen er doorheen namelijk hier met 2 kleine kotertjes :slight_smile:



Welk merk gebruiken jullie en zijn jullie daarover te spreken?

Ik heb al heel wat geprobeerd maar kom toch telkens weer uit op pampers :think: en de pampers sensitive doekjes. Hier hebben de jongens respectievelijk 12md en 18md bv gehad en vooral de oudste had eigenlijk nooit last van luieruitslag. Behalve wanneer ik weer eens een ander (goedkoper) merk uitgeprobeerde (via vriendinnen die zweerden dat het net zo goed was bijv.). En bij zwitsal- doekjes oid. gilde de jongste(ook een R.obin btw :inlove: ) letterlijk van de pijn, dus weer terug bij sensitive… Overigens kopen wij al bijna 4 jaar lang uitsluitend in de aanbieding, er is altijd wel een winkel die een pampers-actie heeft en dan slaan we extra in, waardoor we nooit zo heeeeeel erg duur uit zijn :wink: Nu is de oudste natuurlijk al lang zindelijk en dat scheelt ook weer :lol: helemaal met weer een baby op komst, want vooral de eerste paar maanden vliegen de luiers er natuurlijk doorheen!



Als ik jou was zou ik vooral voor die jongste lekker bij pampers blijven. De oudste heeft neem ik aan geen bv-poep meer dus daar zou je eventueel nog wel wat kunnen uitproberen. Las onlangs dat die van de kruidvat als beste uit de test kwamen(weet alleen niet welke test :wink: )

Bedankt voor je snelle reactie. En ook een R.obin, leuke naam he :lol: En wat leuk dat je een meisje verwacht na 2 jongens!!



Heb toevallig voor het eerst een pak kruidvat luiers gekocht gisteren voor de oudstedie is sinds ze 11 mnd was niet meer aan de bv. (Heeft ze zelf afgebouwd, ik wilde nog doorvoeden :(). Ik was nl. erg verbaasd dat het pak niet naar luiers van karton voelde, dus wilde ze eens proberen voor haar. En wat blijkt: hartstikke dunne luiers, en ze gebruiken nu ook van die soort siliconen zoals pampers dat al honderd jaar doet. Ooit eerder toen ze heel klein was een pak mini kruidvat luiertjes gekocht en na gebruik van 1 luier en daarvan uitslag meteen weggegeven, dikke dingen van karton en veel te breed tussen haar benen. Naast de toen slechte pasvorm dus ook nog eens niet goed vochtopnemend toen. Weet niet of de kleine maatjes ook veranderd zijn, maar de maat 4 van nu vielen me reuze mee. Daarnaast vind ik de pasvorm voor de oudste (20 mnd en 9,3 kilo) momenteel niet “jé van hét” meer, en ook de Active pasvorm is niet optimaal. Misschien moet ik bij de Active maar terug naar maat 3, want maat 4 is veel te wijd en groot, hoe ik de klittebandjes ook stel en als ze dunnere poep heeft, zit het er elke keer langs, terwijl ik vaak verschoon en hij dus niet verzadigd is, en of ik haar nu wijdere of strakkere rompers aandoe.



Gelukkig zijn allebei mijn kids niet allergisch oid voor bepaalde doekjes, ik

heb sinds R. er is Sensitive doekjes van de Action, € 0,76 per pak van 63 stuks. Daar doen ze het goed op en ben er tevreden over. Ik ben nogal een doekjes verspiller :roll:. Vind zelf die van Zwitsal t lekkerst vanwege de geur, en die van Pampers zijn ook super.



Kortom: voor de kleinste ben ik benieuwd of er serieuze alternatieven zijn, maar zal ik waarschijnlijk bij de pampers blijven en bij de oudste is het flink zoeken naar een luier met een hopelijk iets pasvorm die haar nu goed zal zitten, heb weinig luiermerken ervaring, dus moet maar eens wat dingen proberen.

Hier ook pampers. (Ilse krijgt bv)



Nu heb ik een luiertaart met luiers van de DA. Maar die zijn veel stugger en breder tussen de beentjes zeg maar. Verder zijn het goede luiers hoor, er is nog geen ontlasting langsgelekt. Maar eerlijk is eerlijk. Als ik een luier pak, pak ik toch de pampers. Ik vind wel van mezelf dat ik de DA luiers moet opmaken. Is ook zonde om weg te gooien. Maar toch heb ik die liever niet.



Op de kinderopvang gebruiken ze luiers van AH. In feite het zelfde verhaal als die van de DA. Stugger en breder. Op de kinderopvang hebben ze haar al regelmatig helemaal moeten verschonen wegens lekken. Maar dat gebeurd mij ook wel eens bij de pampers. Meiske poept soms gewoon veel in 1 keer. Volgens mij kan geen enkele luier dat aan! :wink: :mrgreen:



Dus ja, enige minpunten vind ik dus dat ze stugger en breder zijn. Over het absorberend vermogen kan ik niet echt goede uitspraken doen.

Ik vond de kruidvat newborn ook heel stug…

Ik houd het bij pampers!! (En ja, ook daarin lekt de poep er soms naast, maargoed…)

die gele van pampers gebruiken we hier inmiddels niet meer… in het begin met elke voeding ook ontlasting vond ik ze geweldig.



Maar meneer zamelt het hier nu op voor 1x in de week (of langer) en daar is gewoon geen enkele luier tegenop gewassen :lol:



Vaak heb ik wel door dat het er aan zit te komen en zorg dan voor extra bescherming in de box/ voor het boxkleed en leg hem dan zonder broek weg… want dan zit het soms letterlijk tot in zijn nek en onder zijn oksels :shifty: .



Maar dan ben je er wel weer een week of langer vanaf :mrgreen: .



Vond het niet lonen om die gele pamperpakken met minder stuks erin dan te gaan kopen. Dus nu de ‘gewone’ pampers.

Hier ga ik vaak als ze groter worden maar eens experimenteren met andere merken. Bij de oudste kwam ik toen uit op Kruidvat, de 2e lag in Etos en nummer 3 nu ook.



Maar ze veranderen ook zo vaak die luiers… dat wat ik bij de oudste echt *** luiers vond (Etos) dus bij de volgende al veel fijner vond.



Enige luiers die ik gewoon niet eens meer probeer dat zijn de supermarkt eigen merken… heb ze denk ik van alle winkels al zo’n beetje geprobeerd en vind het allemaal 3x niks :oops: .

Ik heb voor de eerste weken kruidvatluiers gebruikt. Niks op aan te merken. Daarna had pampers een aanbieding dus die hebben we ook gebruikt. Beide niks op aan te merken.



De van de Etos vinden wij helemaal niks. Veel te breed aan de onderkant dus maar 3 van gebruikt en weer terug naar Pampers (maatje 2 ondertussen).

Voor onze dochter van 2 zweer ik bij de kruidvatluiers; ze poept altijd langs de pamperluiers. Maar voor de jongste (2,5 maand en BV) vind ik de pampers toch het fijnst. Zijn lekker dun en soepel tussen die kleine beentjes :wink: . Eruit poepen gebeurd met beiden trouwens.