Goede gastouderbureaus

Wat zijn de betere ervaringen? Ik ben nu niet zo tevreden over ons bureau. Zijn er bekendere bureaus? Of is het vaak toch omgeving gerelateerd? We hebben nu namelijk een bureau uit onze woonplaats.

ben zelf gastouder en kan wel zeggen dat er veel verschil in gob zit vooral in diensverlening en in prijzen die ze naar ouders toe hanteren.



zou zeker niet met mr nosey in zee gaan beloofd veel maar bakt niks van kassiersfuntie,toch niet onbelangrijk is landelijk gob.



verder heel goed algemene voorwaardes lezen voordat je er mee in zee gaat,zijn er die boetes geven als je als ouders en go besluit met ander gob in zee te gaan.



goed gastouder bureau ligt aan je wensen de duurdere gob bieden mee begeleiding en evaluaties,maar zit niet iedereen op te wachten.

Ook niet met smart4kids te wognum.

schijnen ook bij opgelicht te boek te staan :wink:



Ik weet niet waar je woont, maar zo weet ik er nog wel een paar waar je niet moet zijn.

Incolumis is daar ook een van :thumbdown:

Wij zitten nu bij kin op. Ik vind dat we erg veel geld betalen, terwijl ze niet zoveel uitvoeren, sterker nog, ik vind ze vrij onprofessioneel ook. We betalen dus gewoon 240 euro!!! in de maand alleen aan het bureau. En dat is dan schijnbaar vanwege bemiddeling, een keer start en evaluatie gesprek, risico inventarisatie en eigenlijk dus aan niks voor mijn gevoel. Nu de gastouder stopt willen we dus toch overstappen. Waarschijnlijk gaan we nu voor humanitas. Dit is een landelijke organisaie en het kdv is daar ook van, de ervaring die we ermee hebben is tot nu toe positief. Verder info gevraagd van click, maar daar nog niks van gehoord. Kleiner e bureaus kan ik niet zo vinden nog…



Denk dat ik ook nog een advertentie zet om evt zelf iemand te vinden en dan bij het bureau in te schrijven, en een vriendin van me wil mischien 1 dag gaan opvangen, even kijken hoe en wat dus allemaal nu.

weet niet waar je woont anders kan ik misschien nog wat voor je betekenen,mijn internetpagina staat hier vermeld onder www

Wij zitten bij



gastouder service nederland

Bevalt wel goed :slight_smile:

Berend Botje :thumbup:

@D. wrote:

Berend Botje :thumbup:




Ik hoor alleen maar negatieve verhalen van Berend Botje en heb er zelf ook een slechte ervaring mee. Ze verdienen zelf lekker veel per uur, de gastouder krijgt maar 3,70 per uur (bruto dus)!!



Toen ze de risico-inventarisatie kwamen doen, zat die vrouw gewoon aan de keukentafel en vond alles wel best, nou lekker goede inspectie dan! Ze is niet in de keuken geweest, niet in de kinderslaapkamer, niks! Daarnaast zijn ze nooit geweest voor een evaluatiegesprek en binnen 1 jaar heb ik 3 verschillende bemiddelingsmedewerkers gehad en verder hoor je gewoon helemaal niets van ze. Nee ik raad Berend Botje zeker niet aan!



Ben nu overgestapt naar een klein bureau, met 1 vrouw die alles doet. Ze doet het al een jaar of 5, weet alles, neemt de tijd voor je, geeft goede tips waar je iets mee kan, etc. Ja super! (Ze zit in de buurt van Haarlem)

We gaan nu voor humanitas. Landelijk bekend en ons kdv is daar ook bij aangesloten. Vergeleken met ons oude bureau betalen we ruim 100 euro in de maand minder aan het bureau.

De wat minder bekendere durfde ik niet goed, omdat het dan weer de vraag is of het wel een goed bureau is soms. Het moet nu binnen zo’n korte tijf goed geregeld worden dat ik dat niet aandurfde.

Waar ik nu zit betalen de ouders € 60,- aan bemiddelingskosten met 1 kindje die meer an 10 uur in de week komt. 0-10 uur is 50 euro in de maand. Dat vind ik zelf hele redelijke tarieven, zeker in vergelijking met sommige andere bureaus die gewoon meer dan 100 euro vragen en voor wat?

Wij hebben ongeveer 17 uur in de week opvang en betalen straks het bureau voor 1 kind 64 euro, voor 2 kinderen 54 extra, dus zo’n 120 euro per maand. Ons oude bureau, een niet proffesionele organisatie vind ik ook nog eens, betaalden we 240 euro!

Oh 240 euro!!! Jeetje, goed dat je weg bent daar, wat een geldklopperij! De tarieven van waar je nu zit komt redelijk overeen met mijn GoB. Prima lijkt me, zolang ze er ook iets voor doen natuurlijk :slight_smile: In ieder geval fijn dat het je zo 100 euro in de maand scheelt, dat is nogal wat!

Wij hebben trouwens korting op het tarief per maand gehad (2,50 euro op 70 euro per maand, maar alle beetjes helpen :angel: ) omdat we zelf een gastouder gevonden hadden en daarna bij het bureau kwamen.

Ik was al vaker ontevreden over het bureau, maar toen ik eens tarieven ging vergelijken helemaal :oops: Stelt niks voor wat ze doen. Ik heb overal tarieven vergeleken en berekend wat het ons kost per maand aan bureaukosten en gastouderkosten en dan komt deze het goedkoopst eruit van de grotere bureaus.

De inschrijving was al professioneler, een vragenlijst die ik helemaal in kon vullen, de vorige keer werd dat zo’n beetje mondeling gedaan.

Ik betaal dan trouwens liever de gastouder wat meer dan zo’n bureau.

Wat betalen jullie dan per uur aan het bureau ?



Mijn bureau hanteert een uurprijs van €5,75 waarvan € 5,= voor de gastouder en het vorige GOB waar ik bij zat € 5,95 waarvan € 4,= voor de gastouder.

Ik bepaal mijn eigen uurtarief en het GoB heeft gewoon een maandbedrag, wat ik heel logisch vindt, want voor elke VO doe je als het goed is evenveel werk. Ik vind een uurtarief onzin, het GoB doet toch niet vanalles per uur? Een kind dat 10 uur per maand komt of 160 uur per maand, is alleen meer werk voor de gastouder, niet voor het GoB!

Wij zitten bij MrNosey, en hebben zelf een gastouder gezocht. We betalen haar 10 euro per uur, omdat ze gediplomeerd is krijgen we kinderopvangtoeslag… alle beetjes helpen… We betalen 90 euro bemiddeling p/mnd en dat is voor het ingeschreven staan zodat we de toeslag krijgen en de oppas niet zwart werkt. Ze komt trouwens bij ons thuis, heel handig.

:shock: 90 euro vind ik best veel geld



ik zou gaan voor een plaatselijk bureau ipv een landelijk burau

90 is best duur idd :shock:



Wij betalen 69 per maand …





En 5,25 per uur

Wij betalen het bureau €1,- per uur, maximaal per maand: €75,-

Dus als je 80 uur opvang hebt in een maand, blijft het € 75



Bij 67 uur (zoals deze maand) is dat dus 67 euro voor het GOB.



Uurprijs € 4,50