Goede (dure) schoenen of juist sandalen?

Zelfde type topic als “waar koop je schoenen”?



Wat doen jullie meestal voor jullie kids:



Een paar goede (dure) zomerschoenen en dan goedkopere sandalen

OF

Dure zomerschoenen EN dure sandalen

OF

Dure sandalen en dan goedkopere dichte schoenen (omdat ze sandalen vaker aanhebben in de zomer?)

voor onze oudste hebben we net een stel dichte schoenen gekocht… die kan hij de hele zomer aan onder een lange broek. Ook wel onder 3/4 en kort, maar vaak is het dan toch echt wel sandalen weer.



Dit zijn goeie schoenen, maar bij de outlet voor 25 euro gekocht :thumbup: Voor sandalen moet ik nog op pad, maar dat worden ook goeie sandalen… neem aan dat we die wel weer kunnen vinden.



Overigens vooral voor onze middelste ga ik op zoek naar stevige/steunende sandalen. Hoewel de stand van de voet nog binnen normaal en toelaatbaar valt zoals ze nu staan… vragen ze wel goeie steun. Sowieso al best lastig met sandalen, maar we zullen het gaan beleven :think:



Voor de jongste moeten we nog maar zien wanneer hij gaat lopen en wat het dan gaat worden qua schoentjes/sandalen. Sowieso goeie schoenen.

oh ja wat ik er misschien nog bij doe is een stel goedkopere sneakers voor buiten… op dagen dat de sandalen net te koud zijn, maar de dichte schoenen misschien weer net TE zijn…

ik ga dit jaar voor dure sandaaltjes, hun crocjes hebben ze er ook bij. Als het echt min weer is zijn er nog laarzen.

Misschien in de uitverkoop nog een paar goedkopere sportschoentjes ofzo.

Nu in de winter hadden ze ook duurdere (ik vind eur 50/60 voor een paar kinderschoenen al heel wat) en afgezien daarvan hebben ze hooguit hun laarsjes gedragen. Maar die schoentjes zijn dan nu ook wel bijna aan het eind van hun latijn :mrgreen:

ik koop rond maart een paar goede schoenen in de uitverkoop (dus voorjaarscollectie van een jaar eerder). Merk is meestal Trackstyle, Gattino of Brakkies, dus wel echt goede schoenen.

In april krijgen ze dan teva’s. Die koop ik soms nieuw, soms tweedehands.

Daarbij nog (nieuwe) crocs en regenlaarzen :wink:



heel soms krijgen ze ook nog een paar ‘gympen’ voor erbij, als ik echt hele leuke zie. Teun had ooit een paar Vans. Dit jaar krijgt hij de haaiengympen van Molo, gewoon omdat we die allebei helemaal geweldig vinden.



maar meestal lopen ze dus alleen maar op hun teva’s de hele zomer. En passen die goede schoenen met wat geluk nog in het najaar zodat ze net de winterschoenen kunnen halen. Maar dat is nog niet vaak gelukt. Meestal zijn de goede schoenen halverwege de zomer alweer te klein. En dan ben ik altijd weer blij dat ik er niet de volle mep voor betaald heb.

Zijn Teva sandalen goede sandalen? Ik heb even een foto opgezocht en ken ze wel, maar weet niet of dit ook echt goede sandalen zijn (met goed voetbed)

ik zweer erbij (zie ook topic over teva sandalen).



je hebt ze in verschillende modellen, zelf draag ik ze al jaren (na eerst nike sandalen gehad te hebben) en ik vind ze heerlijk!

Heb nu Hip schoenen voor haar, 2 paar teen sandaaltjes van H&M en een paar gympies van fitz kids en er komen ook nog een paar lelli kelly,s bij el wellicht misschien ook nog sandalen ervan, net wat ik goed en leuk vind. Teva,s nee die kopen we hier niet, vind ze spuuglelijk :sick:

Mama van Teun, welk model heb je dan, qua Teva’s? Ik vind ze wel erg leuk en ik denk dat ze erg geschikt zijn voor mijn jongens! Waar kan ik ze kopen?

Ik heb nog niet zo lang geleden dure (in de uitverkoop, dus uiteindelijk voor mij niet duur :wink: ), dichte schoenen gekocht die hij hopelijk nog een tijdje aan kan.

Ik wilde eigenlijk geen sandalen kopen, die vind ik niet zo mooi, maar leuke gympies ofzo, maar ik zie dat hij nu echt zoals ikzelf gaat lopen, met zijn ene voet flink naar binnen en scheef, dus ik denk dat het toch maar stevige sandalen zullen worden, die niet al te goedkoop zijn.

Hier in de zomer een dure dichte goede schoen en een paar gympen van een wat duurder merk want die blijven gewoon langer mooi, dus meestal gewoon all stars maar vorig jaar ook een paar leuke Vingino’s die lang mooi bleven. Verder een paar crocs en slippertjes. Dus geen sandalen hier want dat vind ik echt niks :shifty:



Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik dus onlangs voor mijn zoontje leuke schoenen voor 90 euro heb gekocht en koop nog leuke Converse gympen voor een euro of 40 en dat ik eigenlijk nu al weet dat ie de hele tijd op zijn crocs wil lopen :lol: :roll: Dus misschien kun je het beste het meeste uitgeven aan dat paar schoentjes die hij het liefst wil dragen…

@Jaden wrote:

Mama van Teun, welk model heb je dan, qua Teva’s? Ik vind ze wel erg leuk en ik denk dat ze erg geschikt zijn voor mijn jongens! Waar kan ik ze kopen?




mijn jongens hebben nu allebei Hurricane’s. Toen ze nog wat kleiner waren droegen ze psyclones.





Melanie, ik moet wel lachen om jouw antwoord…jij vind Teva’s spuuglelijk, terwijl ik de merken die jij noemt echt afschuwelijk vind :lol: :wink: maar goed ook, stel dat iedereen dezelfde schoenen had :eh:

Hier hebben ze net alledrie dure dichte schoenen gekregen. De oudste draagt steunzolen dus die moeten altijd wel heel degelijk zijn en voor de 2 andere koop ik ook altijd degelijke schoenen. Was best een hoop geld kwijt voor drie paar schoenen. 1 paar was zelfs meer dan 100 euro maar goed voor een keer dan maar… vond anders echt niets mooi.

Ben niet aan al dat wit die nu zo in de mode is… en ook veel schoenen zonder beschermende top die er dan na twee keer dragen alweer versleten uitzien.

Ze krijgen straks allemaal nog sandalen. Voor de oudste dacht ik aan birckenstock en voor de middelste misschien ook of teva’s. Die hele kleine teva’s vind ik er wel leuk uitzien maar zal voor de jongste toch een sandaaltje met meer stevigheid kopen.

hier echt geen crocs… die vind ik dan weer spuuglelijk.



Zo zie je maar dat smaken weer eens verschillen.

@mama van Teun wrote:

@Jaden wrote:
Mama van Teun, welk model heb je dan, qua Teva’s? Ik vind ze wel erg leuk en ik denk dat ze erg geschikt zijn voor mijn jongens! Waar kan ik ze kopen?




mijn jongens hebben nu allebei Hurricane’s. Toen ze nog wat kleiner waren droegen ze psyclones.





Melanie, ik moet wel lachen om jouw antwoord…jij vind Teva’s spuuglelijk, terwijl ik de merken die jij noemt echt afschuwelijk vind :lol: :wink: maar goed ook, stel dat iedereen dezelfde schoenen had :eh:




Welke schoenenzaken verkopen die Teva’s? Ik vind ze leuk en stoer!

Ik vind inderdaad Lelli Kelli schoenen (of hoe heten ze) ook erg lelijk, smaken verschillen inderdaad! :smiley:

Voor mijn meiden kies ik absoluut voor goede sandalen en goede schoenen, beiden dus meestal behoorlijk aan de prijs. Hoewel de dr. Visser-schoenen bij Scapino wel goed, maar niet zo duur zijn. Bo heeft ontzettend slappe enkels, die dus goed ondersteund moeten worden. Ik ga altijd eerst naar een goede schoenenzaak voor een meting van de maat en advies. Daarna doe ik de Scapino aan, hebben ze daar niets, dan ga ik weer terug naar het dure segment.



Voor Bo dus geen gympies, slippers of crocs, want dat gaat echt niet goed. Daarbij moet ze een verhoging onder haar ene schoen en dat kan bijna nooit onder dat soort schoenen. Nikkie zou gympen oid wel kunnen hebben, maar tot nu toe gaat die eigenlijk mee in datgene wat ik voor Bo doe.

Teva’s vind je vooral bij buitensportzaken. Perry heeft ze ook bijvoorbeeld.

Verder heb ik toch voor meisjes ook leuke op i-net gevonden:

en nog even het linkje naar het Teva topic:



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=87544



:angel: