Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen voor borstvoedings bh’s. Ik ben nu ruim 28 weken zwanger en mn borsten zijn nog niet echt gegroeid dus ik denk dat dat ook wel mee zal vallen.
Ook kan ik door me operatie van pasgeleden niet echt uitgebreid gaan winkelen, dus heb eerder al wat rondgespeurd naar BV bh’s…maar op internet zie je zoveel soorten!
Dus…hebben jullie een bepaalde borstvoedings bh waar je erg tevreden over bent? Zonder beugel en een lekkere zachte? (Wel wil ik het beetje voorgevormd want vind niet echt dat ik een mooie vorm heb van mezelf :oops: ) en valt hij groot of klein uit?
alvast bedankt!!
Als ik jou was zou ik nog even wat langer wachten met het kopen van een borstvoedingsbh, want op het laatst kunnen je borsten toch nog flink groeien en je krijgt natuurlijk ook nog wat grotere borsten door de stuwing. Dan moet je naar een goede lingeriewinkel gaan en meten zij je de juiste maat aan. Koop er eerst een. Als hij in de kraamwerk mooi past en lekker zit, haalt iemand er zo nog eentje extra op, of bestel je via internet. Voor de eerste periode vind ik de Anita (volgens mij de 5040, zonder beugels en naden iig) fijn; daar had ik er een paar van. Daarna heb ik er een bijgekocht van Marie Jo en die heb ik heel veel gedragen. De (goedkopere) van de Hema, h&m of prenatal waren niets voor mij.
Hopelijk heb je hier wat aan!
Ik heb juist de eerste maanden die van de H&M gebruikt. Ik lekte toch continu door mn zoogcompressen heen, dus had steeds van die charmante vlekken in mn bh zitten, ook met wassen ging dat er niet echt uit. Dus gelukkig was het maar 2 voor 20 euro qua bh’s.
Laatst een voorgevormde gekocht. Ik voel me wel gelijk een stuk vrouwelijker dan met die slappe bh’s, maar handig voeden is het nog niet. Er is maar een klein stukje borst bloot, in zoverre dat Kaya soms half op de BH loopt te sabbelen tijdens het drinken, ik moet dan echt met mn handen het gat groter maken.
Ik heb die van de hema (nu al ipv zwangerschaps).
Ik had ze nog van de de vorige keer.
Maar ik ben toen na de zwangerschap vrij snel (na de stuwing) over gegaan op gewone bh’s. Was het vrij snel zat die brede lelijke bandjes enzo. Een beetje soepele bh schuif je ook zo aan de kant .
Dus ik zou inderdaad niet teveel dingen kopen maar even afwachten wat je straks bevalt.
Ik heb die van de hm en die bevallen mij wel. En ook van de hema. Wat je wel kan doen is een meegroei bh dragen tijdens je zwangerschap. En een voorgevormde bh zou ik niet doen, als je bv wil geven. Vind ik vrij lastig denk ik…
Ik heb Anita, ongevuld, met beugel…
Opzich wel tevreden, maar vind ze wel uitzakken zonder dat ik ze zelf bewust verstel. In de winkel hadden ze alleen wit, op internet ook zwart gevonden. Heb nu 2 wit, 2 zwart…
Ben zelf heel tevreden over C&A. Zien er toch vrouwelijk uit met een mooie kantrand die blijft als je de cup eraf klikt om te voeden, geen beugel en zakt zover ik kan beoordelen ook niet heel erg uit. Het zijn wel een soort dubbel laags cups (niet voorgevormd daar had ik er 1 van en die ligt echt in een hoek gesmeten omdat het geen doen was met voeden :wall: ) waardoor een beetje lek niet heel vreselijk opvalt. Je ziet er dunnere zoogcompressen (lansinoh is zoooo super! Kan bijna een halve liter melk in :shock: ok ok overdreven mss maar ze zijn echt hun geld dubbel en dwars waard bij goedkopere moet ik iedere voeding een nieuwe bij Lansinoh kan ik er echt een hele dag mee doen en ze worden niet hard waardoor ze niet schuren!) echt niet in zitten.
Zelfs bij de PSZ kreeg ik te horen tijdens een voeding dat ze wel heel sjiek zijn. :lol: En de prijs echt heeeeel netjes te bestellen via Wehkamp. :thumbup: Nu zijn ze zelfs extra afgeprijst. In zwart en wit. 11,25.
Thanks voor jullie reacties. Ik denk dat ik nog eventjes wacht met kopen, want stel dat het wel klopt wat Noor zegt dan kunnen mn borsten dus op t laatse moment groeien…tsja zit nu toch in t laatste trimester waar je het meest groeit.
Maarre de merken die jullie genoemd hebben ga ik onthouden en dan koop ik rond mn bevalling een bv BH!
@3de wonder wrote:
Ik heb die van de hm en die bevallen mij wel. En ook van de hema. Wat je wel kan doen is een meegroei bh dragen tijdens je zwangerschap. En een voorgevormde bh zou ik niet doen, als je bv wil geven. Vind ik vrij lastig denk ik…
Waarom is een voorgevormde lastig? :oops: haha heb er totaal geen verstand van…
Is dat slecht voor de melkproductie ofzo als je een voorgevormde heb of zit het gewoon niet lekker? Ben wel benieuwd, want anders moet ik maar een kopen zonder vormpje. Pech dat mn bortsne van zichzelf niet zown mooie vorm hebben, moet ik maar accepteren
Ik heb Prenatal en dat vond ik prima zitten (maar is dus heel persoonlijk ) Hema gaat niet verder dan D dus daar had ik niks aan.
Ik had ook 1 voorgevormde maar nadeel vond ik dat je dat ding ergens onder je borst kwijt moet als je gaat voeden en dat is niet makkelijk!
Ik liet mijn man in de kraamweek naar de hema gaan :mrgreen: . Dat vond ik voor de eerste maanden ofzo wel prima, heb later wel een voorgevormde bijgekocht, maar zeker in t begin, als je t allebei nog moet leren, vind ik een zacht bh, die goed de ruimte geeft als hem open maakt wel erg handig. Met die voorgevormde is het wel wat minder makkelijk, maar nu ze een geroutineerde drinker is, is dat geen probleem.
Rhiannnon, maakt dat echt zoveel uit, merk-zoogcompressen? Ik had overproductie, ik heb echt tientallen pakken verbruikt toen :roll: .
Een voorgevormde is niet erg hoor.
Beugels wel, die kunnen een melkkliertje afknellen daarom worden ze echt afgeraden.
Die voorgevormde zijn gewoon best wel dik als je ze ‘kwijt’ moet. Dus als je gaat voeden, dan willen ze niet netjes onder je borst blijven zitten, je kunt ze lastig opvouwen en bij mij sprongen ze soms weer terug en dan kreeg Marijne ze in haar gezicht. :shifty: Kortom geen succes. Maar ook dat zal voor iedereen anders zijn.
Probeer er anders eentje, en probeer ook de cups eens te openen en weg te stoppen. Lukt dat bij jou wel goed, dan is er geen belemmering om te ze kopen.
Oef wat Marlous al aangeeft, die vulling moet je ook ergens kwijt. Heb zelf een ruime D cup en echt ik kan ze dus nergens kwijt. :wall:
Mereltje jaaa het maakt echt een wereld van verschil! In de nacht vind ik het wisselen van compressen niet zo erg (staat een doos van de AH naast mijn bed) maar dan moet ik dus ook echt iedere voeding wel wisselen. Geen overproductie maar er zitten lijkt het een soort gelkorreltjes in die knetterhard worden. Geen zin mijn tepels naar de haaien te krijgen. :oops: De Lansinoh blijven heeeel zacht zelfs MET melk erin. :thumbup: En er kan zoveel melk in dat ik er gerust een hele dag mee kan doen. Ideaal als we dus op pad gaan, en al met al is het dus relatief gezien niet heel veel duurder dan de goedkopere varianten omdat ze veel langer meegaan. Eind van de dag wissel ik uiteraard wel want geen zin om een uitbraakje van spruw oid te krijgen. En daarbij zijn ze ook nog eens flink dunner dan de goedkopere merken, dus zit mooier onder kleding. Andere merken proppen nog wel eens op in de cup, gebeurd dus ook niet bij de Lansinoh. Kijk je naar de prijs dan betaal je voor 30 dus ruim 7 euro maar al met al doe je er dus ook 2 weken mee. AH doos is echt binnen een week leeg. :oops: En dan gebruik ik ze alleen in de nacht. :o
@Marlous79 wrote:
Een voorgevormde is niet erg hoor.
Beugels wel, die kunnen een melkkliertje afknellen daarom worden ze echt afgeraden.
.
Met beugel wordt niet afgeraden, ze worden zelfs speciaal gemaakt (zoals bij e Anita bh). Wel is het belangrijk dat ze GOED passen, dus laat een beugel BH niet door een ander ophalen, ga zelf naar een goede winkel waar ze je goed kunnen adviseren.
Ik draag het liefst anita bh’s, met beugel, bevalt me heel goed en ze blijven heel lang mooi, ook bij wassen op 60 graden.
ik heb hema bh’s gedragen, bij 3 zwangerschappen ( toen waren ze ook echt afgedragen!) maar heel eerlijk: heel charmant zijn ze niet! Thijs heb ik 7 maanden gevoed en eigenlijk had ik voor hem wel een mooie BH willen hebben, maar had constant het gevoel, ach voor die paar maandjes… Maar er zijn onwijs mooie bh’s voor voeden en die van de hema vind ik daar niet 1 van :?
Maar als je op het laatst een bh moet kopen… In je kraamweek kom je toch de deur niet uit? Hoe weet je dan hoe dat werkt qua maat enzo?
Die van de Hema heb ik altijd rotervaringen mee qua pasvorm, thuis valt het altijd tegen. Dus zeker met een voedingsbh er zomaar 1tje laten halen lijkt me niet fijn?
Hoe doen/deden jullie dat dan?
Ik heb 4 jaar geleden er een gekocht toen ik 38 weken zwanger was ofzo, en dan een maat groter dan mijn meegroeibh… Aangezien mijn borsten met de bv nog wel zouden groeien…
Heb ze ook van Anita gehad, zonder beugel, zaten heerlijk!
Ik heb laatst 2 bv bh’s gekocht bij bonprix. En die zitten heerlijk. Heb er 1 met beugel maar die draag ik alleen overdag. S’avonds gewoon zonder beugel.
Charliee, hier zijn voor mij mijn man en mijn moeder in de kraamweek op pad geweest. En ja kan ze toch gewoon ruilen / terugbrengen als het echt niet bevalt?
Er komen nog zoveel meer kleine boodschapjes bij in zo’n kraamweek het zal echt niet het enige zijn waar papa voor op stap moet.