Goede betaalbare digitale camcorder

Aangezien onze camera uit het jaar nul is en we er al een jaar niet meer mee filmen (wat ik erg jammer vind want het is zeker voor de kinderen zo leuk voor later) ben ik op zoek naar een nieuwe. Er zijn er alleen zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.



Wat zijn goede digitale camcorders die qua prijs niet de pan uitrijzen? Iemand tips en/of erg tevreden over zijn eigen camera?

Ik lees mee want wij willen er binnenkort ook een kopen.

Maar goed, hier heb je natuurlijk niets aan… 8)

mijn hubbie heeft zn zinnen gezet op een sony van ~180 euro… hij bevalt mijn schoonouders prima, maar details weet ik niet. Zal morgen even checken :wink:



Wat vind je zelf trouwens een acceptable prijs?

De Aldi heeft over het algemeen hele mooie aanbiedingen (he Sas :wink: ).

Vanaf morgen hebben ze deze :







• 5.0 megapixel

• 2.4" LCD kleurendisplay

• 64 Mb intern geheugen

• 8x digitale zoom

• ook te gebruiken als digitale camera, MP-3 speler, webcam (incl. tafelstatief) en draagbare harde schijf

• USB aansluiting



€ 89.99

Ik vind tussen de 200 en 300 een acceptabele prijs…



Zo’n ding van de aldi vind ik dan leuk, maar zou ik nooit kopen omdat ik gewoon niet vertrouw dat het mooi scherp beeld zal geven…

Is er nou niemand die een camcorder heeft waar hij/zij tevreden mee is?! :wink:

Vind het erg moeilijk hoor, want je geeft zelf niet aan wat je duur vind, wat je er mee wil etc…



Mijn schoonouders hebben een Sony DCR HC17E PAL en die bevalt prima! 20x optische zoom…

Vergelijkbaar met deze



Iets luxer (deze wil hubbie volgens mij): deze

wij hebben ook sony met mini dv bandjes. Je kan ook met schijfjes kopen, maar die met schijfjes weet ik niet of je daar makkelijk iets van kan wissen weer, dat zou je in de winkel even moeten checken.

volgens mij was hij toen rond de 280 euro, maar dat is al 2,5 jaar geleden. Het zal nu allemaal vast veel goedkoper zijn. enne een kijkje bij de mediamarkt levert vaak ook wel wat op, ze zijn vaak wel aardig goedkoop

@santos_05 wrote:

Vind het erg moeilijk hoor, want je geeft zelf niet aan wat je duur vind, wat je er mee wil etc…



Mijn schoonouders hebben een Sony DCR HC17E PAL en die bevalt prima! 20x optische zoom…

Vergelijkbaar met deze



Iets luxer (deze wil hubbie volgens mij): deze




Ergens tussen de 200 en 300 euro en gewoon voor huis,- tuin en keukenfilmpjes :mrgreen: Inderdaad zoiets als de linkjes van jou. Ik lees wel dat je er beter één met mini DV-tapes kan kopen dan met dvd schijfjes omdat die moeilijk in je eigen dvd-speler af te spelen zijn. Geen idee of het in de praktijk ook echt moeilijk is.

Wij hebben nu de JVC GR-D720E… bevalt super! Ongeveer 300euro (hubbie heeft hem gekocht toen ik in het ZH lag, dus weet het niet precies)

We hebben de knoop doorgehakt en er van de week eentje gekocht. Ook een JVC Everio (type GZ-MG330). Ze waren deze week in de aanbieding bij Media markt. Hij was nu geloof ik 330 euro. Leuk dingetje! Ze hadden hem in 3 kleuren; grijs, bordeauxrood en donkerblauw. We hebben de donkerblauwe genomen.