goede badkamerreiniger

Ik ben eigenlijk op zoek naar een goede badkamerreiniger en badkamer reinigingstips. Door omstandigheden loop ik daar heel wat in achter met schoonmaken. Wel gewoon de standaart dingen schoongemaakt maar geen uitgebreidde beurten meer gedaan en dat beginnen we nu te zien in overtallig kalk.

Dus wie heeft er tips om de kalk zo goed mogelijk weg te krijgen en alle andere schoonmaaktips voor het reinigen van de badkamer zijn zeer welkom!!

Alvast bedankt!

azijn vind ik goed werken.

Mocht je kalkresten niet goed weg krijgen op je kraan ofzo, een washandje geweekt in schoonmaakazijn en dat er heel de nacht op laten liggen :thumbup:

precies… en je hebt tegenwoordig ook (schoonmaak)azijn met een lavendelgeurtje (stinkt minder erg).

Trek wel even (werk)handschoenen aan want als je wondjes aan je handen heb dan gaat dat lekker zeer doen (althans dat heb ik).

Succes. :thumbup:

Antikal. Inspuiten en laten inwerken.

Tegen schimmel gebruik ik altijd HG schimmelverwijderaar

Voor de wc: Glorix

Spiegelreiniger

en verder ook nog allesreiniger.

Hier altijd een hele emmer vol met schoonmaakspullen als de badkamer gesopt wordt :wink:

Zo’n spuitfles witte reus voor de badkamer.

T is een schuim, even inspuiten, kwartiertje laten intrekken en dan afnemen.

ik heb sinds kort hg voor de badkamer, vind het super spul!

bedankt voor alle tips, ik denk dat ik alles mar even uit moet proberen hahaha :oops: . HG heb ik nog staan maar ben nog geen super fan, misschien moet ik het wat langer laten intrekken?

ik laat het idd een poosje intrekken en dan ff met de spons en alles is zo schoon!

ik heb hier trouwens schoonmaakazijn staan, ik neem aan dat dat wordt bedoelt?

Kaya dat moet jij toch weten met je baan??? :stuck_out_tongue: :lol: :mrgreen:

@kaya wrote:

ik heb hier trouwens schoonmaakazijn staan, ik neem aan dat dat wordt bedoelt?

ja

Voor kalk gebruik ik ook schoonmaakazijn.

Voor de rest van de badkamer gewoon allesreiniger, en voor de spiegel glassex, voor het toilet heb ik van HG spul en ik heb inderdaad ook witte reus gehad, daar deed ik het bad mee.

Maar ik vind allesreiniger net zo goed.

Ik spuit altijd eerst de azijn op de tegels en voegen, dan de kranen, douchekop, etc.

Dan begin ik met het poetsen van de spiegel, wastafel en uiteindelijk het bad.

Kan de azijn ook even intrekken.

Van alle huishoudelijke klusjes vind ik strijken en de badkamer het meest vervelend.

Antikal helpt bij mij het beste, dat gaat schuimen en daarna is de kalk weg. De voegen tussen de tegels en de tegels zelf maak ik met een wondersponsje schoon. Die kun je kopen bij de Marskramer (miss ook de Blokker) Dat is zo’n fantastische uitvinding. Zelfs de oven krijg ik daarmee schoon (en die doe ik vaak veel te laat…als alles al ingebrand is :roll: )

voor badkamer gebruik ik witte reus badkamer. helemaal weg van dat ik dus ook keuken heb en ook voor de wc’s

heb ook een keer wc eend gedaan voor hard nekige kalk maar daar moet je wel mee uitkijken op chroom. echt niet langer dan een 20 tot 30 min in laten trekken.

witte reus… en die ruikt zooohoo lekker!

las alleen schuim, maar als je het klepje eraf doet heb je spray…

Ook hier witte reus! Helemaal blij mee.

Heb alle soorten zo’n beetje geprobeerd maar niets werkt zo goed als witte reus!

Voor de glazen douchewand gebruik ik schoonmaakazijn en voor de vloer gewoon allesreiniger.

Witte reus gebruik ik overigens ook in de keukenvariant, ook superfijn!

st Marcs. Koop je bij de bouwmarkt

groetjes Suzanne

hier een groot fan van mr muscle, gebruik het al jaren, kost weinig moeite en goed schoon, ook kalk in de badkamer, ik ben geen poetsmiep dus hier ook weinig grote beurten :oops:

tot nu toe HG geprobeert want dat had ik nog. resultaat, wel oke. dus op naar het volgende experiment :mrgreen: