Hoi allemaal,
Onze dochter is nu 13 mnd en is echt om op te eten We zijn net bij het CB geweest en ze hebben haar daar gewogen. Ze kwam op 8,2 kilo uit. Niet echt veel, maar volgens mij ook niet echt iets om je over ongerust te maken. Ze vroeg me naar haar schema:
s 'ochtend 200 cc pap en meestal een crackertje na
tegen uur of 10.00 fruithapje (en diksap )
12.00 boterham en 90 cc melk
tegen 15.00 meestal een liga of zo iets
tegen 16.30 warm eten
en tegen een uur of 18.00 180 cc melk
Ze is hier blij mee maar volgens het CB klopte het allemaal niet en moest ik haar meer geven :? Maar ze wil niet meer, dus volgens lukt het dan ook niet.
Wat vinden jullie?
Groetjes
Heje
Yeline is bijna 13 maanden en heb haar gister gewogen op het cb en ze is nu 8895 gram en 74 cm.
En ze zeiden ook dat ze meer moest eten en drinken maar ze eet genoeg en ze doet het verder goed dus ik laat ze maar lekker kletsen.
Yeline krijgt
9:30 uur flesje halfvolle melk 250 cc
12:30 uur 2 broodjes
14:30uur 1 stuks fruit
17:30 uur warm eten en een toetje
19:00 uur flesje halfvolle melk 250 cc
en dan naar bed.
Overdag drinkt ze niet echt veel de ene keer is het wel 175 cc en de andere dag weer niks.
Hmm… dan zal het cb bij mij wel heel veel commentaar hebben :mrgreen:
Dit is het schema van Lana en geloof me… ik krijg er echt niet meer in :roll:
8 uur 270cc pap
12 uur 2 boterhammen, half pakje wicky
16.30 uur liga of fruithap (soms 3 tot 5 slokken wicky)
18.00 uur avondeten + toetje (rest van het pakje wicky)
Tussen 9.30 uur en 11.45 uur slaapt ze de volle 2 uur. Tussen 13.30 uur en 16.30 uur slaapt ze ook de volle 2 uur.
Qua drinken, tja, ik heb alles al geprobeerd bij haar.
- lepeltje met drinken
- plastic/glazen/stenen glas of kopje
- tuitbekertje met en zonder ventielje
- rietjes
- verschillende smaken diksap
- verschillende smaken siroop
- melk
- water
- appelsap/sinasappelsap
- thee
Het enige wat ze nu drinkt is verschillende smaken wicky en dan zelfs nog uit het pakje zonder rietje :wall:
Maar goed, ze drinkt en dat is al heel wat vergeleken met 4 weken geleden. Toen dronk ze geen druppel, behalve het vocht van haar pap en fruit.
Dus het cb mag van mij commentaar hebben, maar zolang ze geen oplossing (die daadwerkelijk werkt) voor mij hebben om Lana aan het drinken te krijgen, moeten ze hun mond houden.
Wat betreft het eten, tja, moet ik Lana tussendoor maar wakker maken of zo :wall: Dacht het niet. Zij is hier heel tevreden mee en vraagt niet om meer en weigert zelfs af en toe eten. Nou ja, dan maar niet hoor :mrgreen:
Kaylees schema:
8.00 fles pap 200cc, maar gaat niet op
10.00 fruit
12.00 2 boterhammen
15.00 melk 200cc, gaat soms op, soms niet
16.00 tussendoortje: cracotte, liga, soms fruit
18.00 warme hap + toetje
19.00 Fles pap, soms drinkt ze de helft, soms helemaal, soms niets… hangt beetje af van hoeveel ze van haar warme hap heeft gegeten
Moet donderdag naar t cb, zal je laten weten wat ze zeggen Het zou me verbazen als ze 8.2 kg haalt trouwens :lol:
:mrgreen: gelukkig, ben blij dit te horen…Ik ga dan ook maar zo verder. En natuurlijk als ze aangeeft meer te willen eten dan krijgt ze ook wel meer.
Ze is op dit moment ook behoorlijk ziekjes Ze is verkouden, heeft 2,5 week geleden haar prik gehad en tot overmaat van ramp lijkt haar hele gebit in een keer door te komen. Ik krijg er nu echt amper een hap in. Ik heb gisteren nog even gewogen maar ze is dus nu 7.7 kilo en is dus al een halve kilo afgevallen :? Ik hoop echt dat ze zich snel wat beter gaat voelen
Groetjes
tanden zijn hier ook altijd een ramp voor de eetlust.
Ik snap het CB echt niet, er is toch niks mis met jullie schema’s??
Begin al bijna te twijfelen aan de onze…
Wij hebben ook een minimensje (tenminste dat zeggen ze)
schema van Nova (15maanden)
0730 pap 200ml (gaat niet op) + broodje
1000 fruit
1130 1-2 broodjes + 150ml melk
1500 koekje + diksap
1700 soepstengel
1800 avondeten + toetje
1930 150mlpap
Nova is trouwens (laatste meting in januari) 9,5 kilo en 75cm
Sterkte met de tanden!
dave 13 mnd (laatste meetingen…12.200gr en ± 77 cm)
tussen 7 en 8 225ml pap daarna nog een broodje of 2 plakes ontbijtkoek
rond 10.00 uur wicky :mrgreen: he Lana
11.30 2 sneetjes brood + wicky (lust geen melk)
15.00 pakje rozijntjes of wat fruit + wicky
18.00 met de pot mee-eten + jaja wicky :mrgreen:
enne ik heb ook altijd gezeur met CB …nou ze doen hun best maar
Staat er niet in het groene boekje van cb een richtlijn? Want wat ik me zo herinner van wat ik af en toe lees aan richtlijnen (in tijdschrift of ooit een keer lijstje van cb), was dat echt niet veel anders dan jullie beschrijven. Zoiets van 1 tot 3 boterhammen op een dag, (pap kan een boterham vervangen), 500 ml melk (haalt Stan nooit, is slechte melkdrinker), max. 3 gezonde tussendoortjes waaronder fruit, en avondeten iets van een of twee aardappels, 1 tot 2 lepels groente, 30 of 50 (weet ik niet meer) gram vlees en toetje, en over de hele dag, incl. melk fruit en toetje, 700 tot 1000 ml vocht.
Stan eet 's ochtends 1 tot 2 boterhammen, tussen de middag hooguit 1 boterham, en 's avonds soms een heel bord (als we worteltjes, aardappels en gehakt ofzo eten), soms heel weinig, en soms helemaal niets (Behalve z’n toetje). Tussendoor een keer een koekje, rozijntjes en/of een soepstengel. En 'smiddags fruit (momenteel lust ie alleen druifjes). Hij is klein voor z’n leeftijd, maar wel op goede gewicht voor z’nlengte. En van meer eten wordt ie echt niet langer, alleen maar dikker
lijkt me allemaal niet zo verkeerd hoor.
Het enige wat ik zou doen is geen pap meer geven, maar brood. Ik merkte bij beide kinderen dat ze met brood als eten, beter dronken.
Pap vult, maar bevat ook veel vocht en stilt niet alleen honger maar ook dorst.
Toen we hier gingen ontbijten met brood, zijn beide beter gaan drinken.
Hé Dave ook Wicky! :mrgreen: En Lana wil het liefst de zoetste smaken die er zijn :lol:
Cell, dat had ik ook geprobeerd, maar drinken ho maar :naughty: :lol:
dave vind de oranje de lekkerste :mrgreen: