Goed nieuws voor wie op dieet is!!

Goed nieuws voor chocolade-liefhebbers. Wie snel wil afvallen, doet er goed aan 's ochtends chocolade te eten. Daar val je namelijk van af.

Door de chocolade krijg je een vol-gevoel en dat voorkomt snaaien op een later tijdstip. Ook andere zoetige snacks zijn aan te raden als ontbijt. Maar chocolade (vooral puur) is het allerbeste.




Snelle stofwisseling

Dat blijkt uit onderzoek van de Tel Aviv Universiteit. Volgens de onderzoekers is het het best om een chocolade-taart in de ochtend te eten, omdat dat de stofwisseling versnelt.



Weg die vetten

Calorieën uit chocola worden omgezet in energie, niet in vet. Eiwitten die tijdens het ontbijt gegeten worden, zorgen de hele dag voor een vol gevoel.



Het is bovendien beter chocola in de ochtend te eten omdat het ‘gelukshormoon’ 's ochtends het hoogst is. Je valt niet alleen af, je wordt er ook nog eens gelukkiger van.



http://www.rtl.nl/components/actueel/editienl/nieuws/2012/w06/choco-cake.xml

Yeah, right… En zo kan ik overal een excuus voor vinden.

Nou dat is mooi, dan hoef ik me dus niet meer schuldig te voelen als ik de dag begin met een bammetje met pure hagelslag :wink:

Good to know :mrgreen:



ben dus eigenlijk al maanden op dieet met mn stukje chocola bij de koffie sochtends :lol:

Kun je beter een lepel olie nemen … werkt erg verzadigend en je bent uren misselijk en heb je dus ook geen trek 8)



Als ik zou starten met een stukje chocola, dan is het hek juist van de dam.

Leuk zo’n onderzoek maar ik hou me toch maar aan mijn eigen dieet.



Met dit soort onderzoeken is het ook vaak zo dat je de ene keer dit hoort en de andere keer dat.

Hm, heb precies zo’n onderzoek eerder gezien,maar dan tegenovergesteld.

Je dag starten met (teveel) suiker, verhoogt juist je suikerbehoefte de rest van de dag. Je suikerspiegel (ook al heb je dan geen hongergevoel) gaat er wel eerder om vragen (lekkere trek, geen honger).

Kortom, mits het pure chocolade is (zonder toevoegingen) , geloof ik er geen barst van. Zeker geen taart. Je start je dag zonder belangrijke voedingsstoffen. Ben maar een leek,maar dat kan nooit de bedoeling zijn.

@mandy_d. wrote:

Hm, heb precies zo’n onderzoek eerder gezien,maar dan tegenovergesteld.

Je dag starten met (teveel) suiker, verhoogt juist je suikerbehoefte de rest van de dag. Je suikerspiegel (ook al heb je dan geen hongergevoel) gaat er wel eerder om vragen (lekkere trek, geen honger).

Kortom, mits het pure chocolade is (zonder toevoegingen) , geloof ik er geen barst van. Zeker geen taart. Je start je dag zonder belangrijke voedingsstoffen. Ben maar een leek,maar dat kan nooit de bedoeling zijn.




Dat is dus ook precies waar ik dan last van heb :thumbup:

Ik lust geen chocolade :mrgreen:

Als we chocola in huis hebben krijg ik niet de kans om het op te eten. Dan is het al foetsie :twisted: . Manlief is een echte snoeperd…En als ik het verstop heeft hij het weer gevonden…

@3de wonder wrote:

Als we chocola in huis hebben krijg ik niet de kans om het op te eten. Dan is het al foetsie :twisted: . Manlief is een echte snoeperd…En als ik het verstop heeft hij het weer gevonden…




Haha ja hier ook! Werkt wel goed voor mijn lijn maar niet erg voor de zijne hahaha!!

Ik kan geen chocola eten 's ochtends…

Dan moet ik naar de wc rennen :silenced:

@Noekie wrote:

Ik kan geen chocola eten 's ochtends…

Dan moet ik naar de wc rennen :silenced:




Is heeeel goed voor je lijn. :lol:

Ontslakt ook zo lekker.

haha top advies! vooral tijden de zwangerschap. Chocolat maakt gewoon gelukkig dat kon je ook in de film Chocolat met Johnny Depp. *zucht een van mijn lievelingsfilms…

Vandaar dat ik afval… :lol:



Elke ochtend 2 boterhammen met chocopasta… :drool: