Ik ben op zoek naar een goed boek voor een man. Ik denk dat mannen waarschijnlijk andere boeken leuk vinden als vrouwen? Mijn vriend leest niet zo veel dus daar hoef ik het niet aan te vragen. Dus wie heeft er goede boekentips?
Mn vriend heeft met veel plezier een hele serie boeken gelezen van Alan Folsom. Of het echt iets is weet ik niet haha, maar hij, zn vader en een vriend vonden het erg goede boeken.
mijn vader leest deels ook veel dezelfde boeken die ook leuk vindt… dus we lenen bij elkaar uit de kast.
Maar er is ook wel een categorie die hij leuk vindt en ik niet en andersom… die boeken leest mijn moeder dan weer van mij en ik van haar .
Maar een boek van David Baldacci misschien?
oeh moeilijk, ik heb hier in huis een waar boekenbeest wonen, maar ja zijn smaak gaat dan weer heel erg richting thrillers, science fiction en dergerlijke, fantasy ook. Maar ja het is zo smaakgebonden.
Haha ja ik vind het ook erg moeilijk. In ieder geval alvast bedankt voor jullie tips. Ik dacht zelf een beetje aan: De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween. Toevallig één van jullie mannen die deze gelezen heeft?
dat boek staat nog op mijn eigen ‘wil ik nog lezen’ lijst :thumbup: .
Vind het niet direct een typisch mannen of vrouwenboek denk ik… (bij echte vrouwenboeken denk ik vooral aan Jill Mansell ed en echte mannenboeken eh eh eh… ja ik lees zelf dus veel verschillende genres als het maar geen Jill Mansell is :oops: ).
Dangerous Book For Boys
Misschien dat er een Ned. vertaling voor is? Is geen aaneenlopend verhaal, maar een soort van feiten en experimenten boek.
ik geloof niet dat er 1 soort man bestaat, dus ook niet als het om leesvoorkeur gaat
Maar als het een man is met een goed gevoel voor humor is Dimitri Verhulst misschien wat?
of anders een boek van Nicolo Ammaniti?
Ligt aan zijn smaak, Loek leest veel van Robert Ludlum, David Baldacci, Tom Clancy…
De Millennium trilogie?
@Melanie wrote:
Ligt aan zijn smaak, Loek leest veel van Robert Ludlum, David Baldacci, Tom Clancy…
:thumbup:
@~Marion~ wrote:
De Millennium trilogie?
ook :thumbup:
Lees het al wel… ben net een kerel :mrgreen: .
Omdat mijn man een beetje dyslectisch is leest hij het liefst eenvoudige detectives, die niet al te dik zijn en met korte hoofdstukken, bijv die van Baantjer, Simon de Waal, Jan en Sanne Terlouw.
Maar ik ken ook mannen die dikke ingewikkelde boeken lezen, dus het ligt echt aan de interesse van de man in kwestie denk ik.
Veel mannen vinden idd millennium-trilogie wel leuk. Ook spannend: Kurt-Wallander reeks van Henning Mankell. of De Heineken-ontvoering misschien?
De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween heb ik zelf, ik vond 'm wel grappig maar het is niet echt een uitgesproken mannenboek.
mijn man is ook een lesliefhebber. Leest alles van john grisham, en david baldacci. Maar ook de millenium trologie vond hij geweldig, net als psychose van lars kepler.
@Anne81 wrote:
De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween heb ik zelf, ik vond 'm wel grappig maar het is niet echt een uitgesproken mannenboek.
Het hoeft van mij niet per se een echt mannenboek te zijn maar wel iets wat een man ook leuk vind.
Ik lees hier wel vaak over de Millennium trilogie dus misschien dat ik dan daar maar voor ga. Moeilijk hoor, een boek voor een ander uitzoeken…
dat is zeker moeilijk! het genre waar je van houdt is zooo persoonlijk…
maar volgens mij ben ik nog niemand gehoord hier en in mijn omgeving die de millenium trilogie niet leuk vind, dus wellicht een goede keus!
Hier wordt Robin Cook veel gelezen, thriller
Bij ons in de familie doen de ‘True Crime’ boeken het meestal heel goed; bijvoorbeeld over de ontvoering van Heineken, ABN AMRO, Joran van der Sloot of de oorlog in de Amsterdamse onderwereld. Vaak zijn dit boeken geschreven door Peter R. de Vries of John van den Heuvel (of google op ‘true crime boeken’ en je vindt er op de site van Bruna een heleboel).
Raymond feist.
Word hier graag gelezen.
Ook 2 boeken waar ik alleen de titel van ken.
" ik zal nooit meer huilen " en " de wereld van Sofie " isnhier een hit .
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb nu alle drie de delen van de millenium trilogie gekocht. Als hij het niet leuk vind of al heeft moet hij het maar gaan ruilen.
Millenium Trilogie is super! Mijn man is geen grote lezer, leest alleen op vakanties, maar deze boeken kon hij niet wegleggen!
Ik heb de boeken niet gelezen, maar wel de films gezien, waren ook top!
Veel leesplezier!