Onze zoon is bij een orthomoleculair behandelaar geweest ivm een methode die erg goede resultaten lijkt te boeken mbt gedragsverbetering en klachtenvermindering bij mensen met add,adhd en een aan hoogfunctionerend autisme gerelateerde problematiek.het voert wat ver dit precies uit te leggen maar de behandeling bestaat uit in de eerste plaats uit een gluten-en melkeiwitvrijdieet.(op de tweede plaats volgen een voedingssupplement en het gebruik van LDN)
Heeft iemand hier ervaring met zo’n dieet?
Als ik kijk wat we nu eten valt t nog niet mee om gluten en melkeiwitten volledig uit de voeding te weren.
Ook zou ik graag recepten willen…
Komt bij dat ik vet/kaloriearm eet maar ivm een eigen gerelateerd klachtenpatroon ook dit dieet zou moeten volgen
We krijgen nog instructies na t weekend maar ik probeer mij er toch al wat in te verdiepen
Mjn zoontje heeft een glutenvrij dieet. Op het coeiliaki forum of op glutenvrij punt nl vind je een heel groot recepten archief.
Melk kun je gemakkelijk vervangen door soja of rijstemelk.
Succes!
Dank je,dat is een goede tip.
Melkeiwitten zitten echter wel in veel meer produkten dan alleen in melkprodukten zelf dus dat wordt nog wel even uitzoeken denk ik
Gaat het dan alleen om de koemelkeiwitten of ook om lactose?
Veel producten zijn te verkrijgen in de natuurwinkel, dus ik zou daar eens navraag doen. Ik heb destijds voor de kma van Sem aan deze site veel gehad: http://www.babyallergie.nl/koemelkallergie.htm. Als je naar beneden scrollt staan er tips en helemaal onderaan een link naar recepten.
Succes! Ik ben benieuwd of je effect gaat merken!
Op de website van het voedingscentrum kan je een merkartikelenlijst bestellen. Zie link: http://webshop.voedingscentrum.nl/merkartikelenlijst-pdf.html
Als je daarbij melk en gluten aanvinkt, dan krijg je een gecombineerde lijst. De merkartikelenlijst bevat dan alle merken en producten die je wel kunt gebruiken. En dus geen gluten of koemelkeiwit bevatten.
Eigenmerk van de ah is veel zonder melk ed. Onze zoon heeft koemeljintolerantie. Ze veven het aan dmv symbooltjes, dus in 1 oog opslag te zien. Ze hebben sowiesos een synboom voor melkvrij en glutenvrij
Super! Wat een goede tips ,wat fijn dat ik zoveel respons krijg! Ik ga morgenochtend even rustig kijken en uitzoeken wat in ons voedingspatroon past aan produkten
Ik zal zeker een update geven over onze bevindingen over een tijdje