S heeft kma, dus we introduceren alles geleidelijk en sommige dingen nog niet. Bij de dietist worden gluten niet genoemd maar ik let daar dus wel op omdat dat wel een gevoelig iets kan zijn.
Ik heb haar nu 3 dagen aan de pap met gluten, maar ze lijkt alleen last te hebben van wat meer spugen. Nu lijkt het mij meer dat dat is omdat ze erg veel eten krijgt, dat merk ik aan haar drinkgedrag. Verder geen buikpijn of uitslag, wat ze meestal ook heeft. Ze heeft ook reflux en daar kan het ook vandaan komen, door soms wat water en lucht en andere vorm van eten.
Wat zijn reacties op gluten? Is dat hetzelfde als bij kma, bijv spugen, buikpijn, diarree, uitslag?
Jochem heeft coeliakie, glutenintollerantie dus.
Symptomen kunnen zijn: afvallen, veel diarree of juist verstopping, overgeven kan, bolle buik, platte billen, hangerig en erg moe.
Als je denkt dat ze gevoelig is voor gluten, is het belangrijk dat je het nu nog wel blijft geven. Mocht de verdenking erger worden, dan kan een bloedtest worden gedaan op antistoffen van gluten en als dit positief is wordt er een scopie gedaan om te kijken of de darmvlokken wel of niet aanwezig zijn.
Het is heel tegenstrijdig om toch gluten te geven, helemaal als de uitslag van de bloedtest positief is en je moet nog weken wachten op een scopie , maar is wel noodzakelijk voor een juiste uitslag.
Succes.
Bij onze zoon is er ook verdenking op een glutenallergie.
Er is bloedgeprikt en 17 mei krijgen we daarvan de uitslag.
Idd ook wij moesten gewoon door blijven gaan met zijn “normale” voedingspatroon zo als deze nu is, tot er bekend is.
Symptomen van onze zoon zijn.
*niet genoeg aankomen ondanks dat hij veel eet (o.a nog steeds 4 flessen van 180 cc met 3 scheppen bambix en daarnaast brood, groenten etc)
- Afvallen zonder enige reden
*Obsitpatie
*platte billen
Maar moet er ook bij zeggen dat hij ook getest is op heel veel andere aandoeningen en allergieen ook daarvan horen we 17 mei de uitslag.
Maar de kinderarts heeft wel een grote verdenking op gluten.
Onze zoon heeft ook reflux, en begon ook meer te spugen toen we hem meer en vastere voedsel gingen aanbieden.
Volgens de kinderarts had dat als reden dat het idd nog iets te veel was voor hem en door de reflux kwam het er daardoor wat sneller uit.
Maar we moesten gewoon blijven aanbieden en al snel ging het idd beter.
Thanks voor de reacties! Wat moet ik me voorstellen bij platte billen?
Ze heeft nu wat harde ontlasting en spuugt vandaag erg veel, maar waar het vandaan komt? Ze komt goed aan en is niet moe, slaapt weinig en toch gezellig.
Hoe snel merkten jullie reactie op evt gluten?
Bij Jochem is het pas in december definitief vastgesteld, nadat hij al meer dan een half jaar aan kwakkelen en afvallen was.
Inmiddels is hij al maanden op dieet en heeft hij een keer iets verkeerd gegeten. Hij wordt er zeurderig van en moe. Maar bij veel coeliaken is het zo dat ze direct spugen of diarree krijgen.
Platte billen: geen spekkies op de billen. Maar mijn kinderen hebben sowieso ronde billen van mama, dus dat had Jochem niet!
Hier wel lekker ronde billetjes hoor, groeit ook prima! Ik denk niet dat ze erop reageert, spugen is weer minder en geen andere lasten, terwijl ze meer pap krijgt inmiddels. Dus ik ga ervanuit dat ze gluten aankan en ga brood enzo proberen!
Succes met jullie kids allemaal!
Op **** zitten veel moeders die kindjes hebben met allergieen en er worden ook heel wat recepten en boodschappen-tips uitgewisseld.
Iedereen is er welkom, ook moeders die KV geven!
grtz,
Edit beheer: link verwijderd
Annika heeft al een koemelk allergie…vandaar dat ik al erg wantrouwig was met het geven van gluten.
Vanmorgen heeft mijn man haar fruithapje gegeven en vlak daarna werd ze onrustig, ze wil al de hele dag niet drinken en ze geeft elke keer mondjes met een bruine substantie op.
Geen idee waar het vandaan kwam, tot ik opeens een vermoeden kreeg…
…en inderdaad, het fruithapje wat mijn man heeft gegeven bevat granen en was dus niet gluten vrij.
Annika is nu 7 maanden oud. In principe mogen we ermee beginnen…
Is het normaal dat een baby er meteen zo op reageert? Of is dit alarmerend en moet ik vrezen voor een koemelk en gluten allergie :thumbdown:
Happy mommy, dat is vervelend, hier idd ook alert geweest ivm kma, maar gek genoeg heeft de dietist gluten nooit genoemd.
Wat zat er nog meer in het fruit? Ze kan ook op een bepaalde soort fruit reageren namelijk. Gluten allergie ken ik dus niet, hier reageert ze tot nu toe overal dus toch prima op.
Ik zou anders kijken wat er in het potje zat en dat in losse producten 1 voor 1 proberen en kijken hoe ze dan reageert. Ik geef sowiezo nieuwe dingen vaak los om te kijken of ik reactie krijg, dan is het iets makkelijker te herleiden. Misschien is ze gewoon niet lekker, en is het toeval, kan natuurlijk ook. Succes!
Chella, thanks voor de tip, die site ken ik idd al deels.
Mijn zoontje heeft ook kma en was er eerst ook een vermoeden van glutenallergie.
Hij heeft dan ook een paar maanden een koemelk en glutenvrij dieet gehad.
Gelukkig gaat het nu steeds beter, hij kan nu fijne granen verdragen. Op rogge reageert hij nog heel erg heftig.
Volgens de ka en dietiste kan het komen door de kma. De darmen zijn behoorlijk geirriteerd door de verkeerde voeding (melk) en dat kan echt heel erg lang duren voordat de darmen meer kunnen verdragen.
Reno kan dan ook bijv. niet tegen brinta, hij krijgt altijd pyamapapje fijne granen (nu ook te maken met eigen melk :thumbup: )