Glucose tolerantietest van invloed op je baby?

Hoi meiden, vanmorgen heb ik de glucose tolerantietest gehad, uitslag nog niet bekend.



Alleen is mijn mannetje sinds deze test een heel stuk rustiger. Heb ik normaal een baby in me buik die zo’n beetje de hele dag door wakker lijkt en actief is. Dat is hij nu dus niet, ik voel hem wel, maar het is niet zo druk als normaal daarbinnen.



Hebben de andere dames die deze test ook gehad hebben hier ook last van gehad? Ik zelf voel me verder prima, geen noemenswaardige klachtjes. Alleen net na inname een beetje zwaar gevoel in me hoofd en dat heb ik zo af en toe nog.

Ik heb in mijn laatste zwangerschap een glucosetolerantietest gedaan.

Ik herken niet wat jij zegt.



Maar ik moet zeggen dat mijn zoon wisselend was in zijn activiteit.

Dus als hij die avond rustig was geweest, had ik dat niet als ‘vreemd’ ervaren.



Als je je zorgen maakt, dan zou ik wel even vk/gyn bellen.



Maar ik kan me niet voorstellen dat de test van invloed is geweest op je baby. Deze testen worden met grote regelmaat uitgevoerd bij zwangere vrouwen. Door de glucoseboost van de test zou je eerder een hyperbaby verwachten, dan een rustige baby :wink:

Kan misschien toevallig zijn dat hij net aan het indalen is ofzo?

Bij de decembermama’s 2012 hadden we veeeeel meiden met deze test en ik heb er niet 1 over een stille baby gehoord.

Isd in de gaten houden, beweging mag minder worden op deze termijn dacht ik maar moet wel regelmatig aanwezig blijven.

En gewoon bellen als je het niet vertrouwt! Liever extra checken.

Ja inderdaad, dat hadden wij dus ook verwacht… maar niks is minder waar in dit geval…



Nu kan hij natuurlijk ook gewoon een rustig dagje hebben. Valt alleen nu op, omdat het samenvalt met die test.



Morgen maar even bellen denk ik, wil ik toch doen vanwege de uitslag, hij is wel regelmatig aanwezig, alleen minder vaak dan normaal. Denk zo’n 40 tot 50% van normaal.

Dat hadden ze mij vooraf gezegd dat dit kon, dat ze wat rustiger zijn…

Test wel gehad maar kan me dit ook niet herinneren, bij mij hadden ze daar in ieder geval ook niets over gezegd.



Als je je echt niet zeker erbij voelt, bel dan even de VK. Misschien dat je even tussendoor langs kan om naar het hartje te luisteren.

Vicky hadden ze mij dus niet gezegd… Toen ik vanmorgen belde en ernaar vroeg wisten ze het ook niet en moest ik het maar nog even in de gaten houden. Ondertussen is ie gelukkig alweer wat actiever. Mocht gelukkig anders wel even langskomen als het aanhield.

ok