Onze zoon heeft sinds een paar dagen een ‘glazige’ voortand gekregen. De tand is veel minder wit dan de andere. Heeft iemand dat wel eens meegemaakt.
Is hij ooit gevallen op zijn tanden? Dan zou er iets beschadigd kunnen zijn waardoor de tand afsterft. Misschien even de tandarts bellen? vragen kan altijd.
Het kan idd zijn dat hij is gevallen op zijn tanden, dan zal het misschien wel donker worden? Was bij onze dochter het geval. Heeft jarne met een een donkere, glazige tand gelopen.
Anders even tandarts bellen!
Wat de rest zegt inderdaad. Ik zou de tandarts even laten kijken.
Ja hoor hij is op zijn tandjes gevallen en nu is de wortel afgestorven…mijn meisje is toen ze 2 of 3 jaar was gevallen op haar voortandje en die is ook glazig en minder wit.
Als het `t melktandje is is het niet erg dan wisselt hij en heeft ie er geen last meer van.
Als het een tandje van het vaste gebit is dan kan ie er later last van krijgen…heeft een vriend van mij gehad, 27 jaar nadat ie gevallen was vielen zijn 2 voortanden eruit.
Je kan er verder niks aan doen gewoon wachten tot ie gaat wisselen en dan heeft ie weer een mooi tandje er voor terug…hij krijgt er verder geen last mee/van en de tandarts kan er ook niks aan doen, maar als je daar komt kan je altijd even vragen natuurlijk…heb ik toen ook gedaan.
Ik heb de tandarts gebeld, het kan met de wisselfase te maken hebben maar ook bijvoorbeeld door een val. Hij had laatst wel een keer een tand door de lip. Gellukkig zijn het zijn melktanden pff…
@rijstkorrel wrote:
Ik heb de tandarts gebeld, het kan met de wisselfase te maken hebben maar ook bijvoorbeeld door een val. Hij had laatst wel een keer een tand door de lip. Gellukkig zijn het zijn melktanden pff…
Dan zal het idd door een val zijn gekomen…en gelukkig is het zijn melkgebitje, zie je later niks meer van en krijgt gewoon een nieuwe wortel bij zijn nieuwe tandje.