We hebben op zolder een mooie mdf koof gemaakt bij de cv ketel en alle buizen eromheen. Daarover komt glasvliesbehang ivm de naden en eventueel scheuren in de verf te voorkomen. Nu willen we dat verven, in eerste instantie met muurverf, maar dacht later dat hoogglans lak ( voor kozijnen etc) handiger is ivm schoonmaken…
Zou dat kunnen?? Twijfel of ik het niet beter gewoon kan aflakken zonder glasvliesbehang of toch muurverf te gebruiken.
Iemand tips??
Eerst het kale mdf gronden daarna gaten stoppen dan het vliesbehang erover dan kan je hem afwerken met vrijwel alle soorten verf die er zijn.
Advies van mijn vriend die al bijna 20 jaar schilder is :mrgreen:
Super, bedankt! had de gaten al dicht, maar kan het denk ik nu ook nog wel eerst schuren en gronden, dan behangen en dan aflakken… hmm hopelijk redden we dat voor zaterdag, heb beloofd aan de kids dat het dan klaar is :shifty: :lol: (laminaat en plinten aan zowel plafond en vloer moeten ook nog, maar dat gaat pas na het verven)
Maar ik neem aan dat je dan nog wel de structuur van het behang blijft zien, dat is met muurverf ook zo. Dus het wordt niet zo glad als een kozijn volgens mij :think:
als je gladde glasvezel ehbt, dan zie je geen structuur, bij ons denken vaak mensen dat we over de stuc hebben gesausd, maar we hebben gladde glasvlies erover heen zitten…
Hier afneembaar latex, extra sterk op de muren voor in eerste isntantie douche en keuken… maar in de kamer is het zeer goed afneembaar! en anders er overheen met de kwast, recht toe recht aan, je bent zo klaar.
We hebben inderdaad zonder structuur. In de keuken hebben we ook super afwasbaar spul, werkt ideaal maar ik vind dat te duur voor de voorzolder Be n nu een heel stuk goedkoper uit maar wel praktisch met afnemen van stof etc. Want de was komt er te hangen dus stoffig zal het snel worden…
Het is inderdaad een stuk beter en makkelijker te verven wat konijn al zegt, we hebben in de kamer overal structuur muren en om dat overnieuw te verven ben je echt even bezig, alle hoekjes/gaatjes/putjes etc blijf je zien als je een andere kleur neemt. Heb er op zich geen spijt van, maar nu we de keuken dus glad en strak hebben vind ik dat ook wel erg mooi en een heel stuk praktischer, vandaar dat we de zolder ook lekker glad houden.
Ga vandaag weer lekker verder als meneertje zo slaapt, meiden op school, heerlijk …
Pff het is wel een rottig werkje, achteraf toch liever muurverf gehad denk. Er zitten al 3 lagen op maar nog niet voldoende gedekt dus maandag nog de laatste laag helaas dus niet alles af vandaag.